Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Coneix i assimila els fonaments teòrics de l’estructuralisme i el post-estructuralisme per aplicar-los a la crítica d’art.
Assoleix una metodologia d’anàlisi dels sistemes complexos aplicats a la crítica d’art des d’una visió multidisciplinària.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Understand basic computer hardware.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introducció: El concepte de crítica en la Modernitat. |
Crítica, història de l'art i estètica. |
Tema 2. El segle XVIII. La crítica d’art i els salons. |
Denis Diderot. L'Enciclopèdia, els Salons.
|
Tema 3. El segle XIX
|
França. Charles Baudelaire. El Romanticisme. |
Tema 4. El segle XIX
|
Anglaterra. Ruskin i Morris. |
Tema 5. El segle XX
|
Les avantguardes. |
Tema 6. El segle XX.
|
La crítica nord-americana. Clement Greenberg i els seus seguidors. Estructuralisme i Postestructuralisme. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Presentations / oral communications |
|
12 |
12 |
24 |
Lecture |
|
41 |
67 |
108 |
Assignments |
|
4 |
10 |
14 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Extended-answer tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. Informació sobre les fites que pretén assolir l'assignatura i sobre l'avaluació corresponent. |
Presentations / oral communications |
Els alumnes de forma individual i en grup exposaran les idees bàsiques de les lectures assignades prèviament. |
Lecture |
Explicació dels temes del programa. |
Assignments |
Els alumnes de manera individual realitzaran tres crítiques sobre algunes de les exposicions realitzades a Tarragona, Valls, Reus o Barcelona. |
Personal attention |
La professorà rebrà als alumnes per resoldre dubtes relacionats amb les lectures i els treballs. |
Description |
El professor rebrà als alumnes per resoldre dubtes relacionats amb les lectures i els treballs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Realització de crítiques i comentari de textos. |
35% |
Assignments |
|
Els alumnes de manera individual realitzaran tres crítiques sobre algunes de les exposicions realitzades a Tarragona, Valls, Reus o Barcelona. |
30% |
Extended-answer tests |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Es valorarà el seguiment de les classes. En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament (35%) i el treball de crítica (35%), s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text (30%). |
Basic |
Valeriano Bozal (editor), Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas (2 vol.), Visor, Madrid, 2000
Francisco Calvo Serraller, Los espectáculos del arte, instituciones y funciones del arte contemporáneo, Tusquets , Barcelona, 1993
Anna Maria Guash, La crítica de arte. Historia, teoría y praxis,, Ediciones del Serbal, Barcelona, 2003
Anna Maria Guash, La Critica discrepante, Cátedra, Madrid, 2012
Serge Guilbaut, De cómo Nueva Cork robó la idea de arte moderno, Tirant lo Blanch, Valencia, 2007
Lionello Venturi, Historia de la crítica de arte, Debolsillo, Madrid, 2004
|
El programa complet de l'assignatura, que inclou la bibliografia específica per a cada tema, es lliurarà als estudiants el primer dia de classe. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|