Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Avaluar la història de la conservació i les problemàtiques actuals, criteris de restauració i gestió del patrimoni historicoartístic i cultural. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Integra un coneixement sobre el Patrimoni i l’entorn geogràfic, per convertir la seva conservació i promoció en una possible eina per professionalitzar-se.
Reforça el perfil investigador de l’Historiador o la Historiadora de l’Art , en relació al seu compromís amb la societat.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B7 |
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C5 |
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
|
Topic |
Sub-topic |
I.- Introducció |
Tema 1: Introducció a l'assignatura |
II.- Els Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals |
Tema 2: Els Itineraris Patrimonials. L'ICOMOS. Les Rutes Culturals. El Consell d'Europa |
III.- Disseny |
Tema 3: Disseny d'un Itinerari Patrimonial i d'una Ruta Cultural. |
IV.- Principals Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals |
Tema 4: Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals de caràcter internacional. Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals principals a Espanya
Tema 5: Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals a Catalunya (1)
Tema 6: Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals a Catalunya (2). Les comarques de Tarragona |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
50 |
70 |
120 |
Presentations / oral communications |
|
3 |
9 |
12 |
Fieldwork/excursions |
|
2 |
2 |
4 |
Assignments |
|
2 |
8 |
10 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura: programa, calendari d'activitats, bibliografia |
Lecture |
Anàlisi del procès de gestació dels Itineraris Patrimonials i de les Rutes Culturals, de les diferents interpretacions dels mateixos segons l'Unesco i segons l'UE, i del principals Itineraris Patrimonials i Rutes Culturals al món, a Europa, a Espanya i a Catalunya. |
Presentations / oral communications |
Els alumnes treballaran en grups reduïts tres exemples d'Itineraris Patrimonials |
Fieldwork/excursions |
Visita a un centre documental on es gestioni un Itinerari Patrimonial o una Ruta Cultural |
Assignments |
Treball individual: cada alumne redactarà una proposta d'un Itinerari Patrimonial o d'una Ruta Cultural |
Personal attention |
Els alumnes rebran una atenció personalitzada per part de la professora, bé mitjançant una entrevista personal al despatx, bé per mitjans telemàtics. |
Description |
Els alumnes rebran una atenció personalitzada per part de la professora, bé mitjançant una entrevista personal al despatx, bé per mitjans telemàtics. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Presentació en grups a classe |
30% |
Fieldwork/excursions |
|
Visita a un centre documental |
10% |
Assignments |
|
Redacció d'un treball amb una proposta d'Itinerari Patrimonial o de Ruta Cultural |
50% |
Others |
|
Assistència regular i participació a classe |
10% |
|
Other comments and second exam session |
Només podran optar a la segona convocatòria els alumnes que ho hagin seguit l'avaluació continuada. La prova consistirà en un examen escrit.
|
Basic |
Ballart Hernández, Josep; Juan Tresserras, Jordi, Gestión del Patrimonio Cultural, Barcelona: Ariel, 2005
Capel, Horacio, Las rutas culturales como patrimonio de la humanidad. El caso de las fortificaciones americanas del Pacífico. Biblio 3W. Revista Bibliográfica de Geografía y Ciencias Sociales, vol. X, núm. 562, Barcelona: Universitat de Barcelona, 2005
Clifford, J., Itinerarios transculturales, Barcelona: Gedisa, 1999
Hernández Ramírez, Javier, Los caminos del patrimonio. Rutas turísticas e itinerarios culturales. Pasos. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, vol. 9, núm. 2, La Laguna: Universidad de La Laguna, 2011
Martorell Rosselló, Alberto, Itinerarios culturales y patrimonio mundial. El patrimonio como factor de interrrelación o conectividad cultural, Madrid: UNED, 2008
Morère Molinero, Nuria, Sobre rutas históricas e itinerarios culturales en el turismo. Revista de Análisis Turístico, num. 13, Barcelona, 2012
Querol, Maria Ángeles, Manual de Gestión del Patrimonio Cultural, Madrid: Akal, 2012
Roselló Cerezuela, David, Diseño y evaluación de proyectos culturales: de la idea a la acción, Barcelona: Ariel, 2007
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|