IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) VISUALS ARTS: EXPERIENCES. PROTAGONISTS AND USES Code 12214241
Study programme
Bachelor's Degree in the History of Art (2008)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 1Q
Language
Català
Department History and History of Art
Coordinator
SERRANO COLL, MARTA
E-mail marta.serrano@urv.cat
Lecturers
SERRANO COLL, MARTA
Web
General description and relevant information Visió de l'art des d'una perspectiva nova que té en compte cóm incideix l'art en la societat. Es treballarà sobre la cultura i el consum social de la imatge, els promotors i artistes, les audiències i els receptors, i les funcions de l'art al llarg de la història fins l'actualitat.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art.
 A4 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc.
 A5 Aplicar la interdisciplinarietat en l’àmbit de les ciències humanes.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
 A4 Reconeix a través dels mecanismes lingüístics i semiològics que ens proporciona l’obra d’art, els elements temporals (diacronia i sincronia) i culturals que conté.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics, presents en un discurs artístic.
Assoleix la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les Arts Audiovisuals, i la seva evolució estètica i tecnològica.
 A5 Coneix i usa mètodes i tècniques d’altres ciències humanes.
Sap analitzar la complexitat i interdependència del món actual.
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
I. La història de l'art en la societat Cultura i consum social de la imatge.
II. Promotors i artistes. El món Antic i el món Medieval.
El món Modern i el món Contemporani.
III. Audiències i receptors. EEl món Antic i el món Medieval.
El món Modern i el món Contemporani.
IV. La producció artística al llarg del temps. EL'art com eina política.
L'art com eina religiosa.
V. Altres funcions de l'art. Art i poder.
Art i memòria.
VI. Conclusions. La nova Història de l'Art.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
4 5 9
Lecture
A1
A4
A5
30 40 70
Debates
A1
A4
A5
5 10 15
PBL (Problem Based Learning)
A1
A4
A5
15 25 40
Personal attention
1 0 1
 
Mixed tests
A1
A4
A5
5 10 15
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Planificació de l'assignatura i dels treballs a realitzar durant el curs.
Lecture Hores de treball del professor i alumne en l'aula. Impartició de docència tradicional, encara que amb espais destinats al debat de lectures.
Debates Debats protatonitzats pels alumnes dins de l'aula relacionats amb la matèria impartida a classe i les lectures obligatòries a realitzar.
PBL (Problem Based Learning) Es plantejarà un treball professionalitzador per tal que l'alumne prengui consciència del rol de l'historiador de l'art en la societat, i que entronqui directament amb l'argument d'aquesta assignatura.
Personal attention Ressolució de problemes o dubtes directament amb el professor, en el despatx.

Personalized attention
Description
Aquesta atenció es basarà en el seguiment particular de l'alumne i tindrà en compta les necessitats de cadascun d'ells. El professor atendrà, en el seu despatx i durant les hores assignades per a tal, qualsevol dubta de l'estudiant relacionada amb l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Debates
A1
A4
A5
Es valorarà la participació de l'alumne en els debats respecte de les lectures a realitzar 10%
PBL (Problem Based Learning)
A1
A4
A5
Treball professionalitzador. Es valorarà la creativitat i la bona consecució del treball a realitzar (plantejament, justificació i desenvolupament) 40%
Mixed tests
A1
A4
A5
Proves escrites i altres textos i comentaris a lliurar 40%
Others  

Sortides de camp

10%
 
Other comments and second exam session

En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar una prova escrita amb la qual es valoraran els seus coneixements relatius al temari ofert al llarg del curs i les lectures obligatòries.


Sources of information

Basic
  • Abella Villar, "POra la enfermeria del monesterio: la enfermería de Las Huelgas de Burgos en contexto", Viator, 44, 3, 2013.
  • Arias Guillén, Fernando, "Enterramientos reegios en Castilla y León (c. 842-1504). La dispersión de los espacios funerarios y el fracaso de la memoria dinástica", Anuario de Estudios Medievales, 45/2, 2015.
  • Aurell, Martin, "L'art comme propagande royale? Henri II, Aliénor d'Aquitaine et leurs enfants (1154-1204), Hortus Artium Medievalium, 21, 2015.
  • Boto Gerardo y Lozano Esther, "Les lieux des images historiées dans les galeries du cloître de la cathédrale de Tarragone. Une approche de la périodicité de l'espace et de la topographie du temps", Cahieers de civilisation médiévale, 56, 2013.
  • Carrero, Eduardo, "Catedral y liturgia medievales. la definición funcional del espacio y sus usos", O clero secular medieval e as suas catedrais. Novas perspectivas e abordagens, Lisboa, 2014.
  • Domenge Mesquida, "Arquitectura palatina del reino de Mallorca. Símbolos de poder para una efímera dinastía", Anales de Historia del Arte, 23, 2013.
  • Español, Francesca, "El Córrer les armes. Un aparte caballeresco en las exequias medievales hispanas", ANuario de Estudios Medievales, 37/1, 2007.
  • García de Castro, César, "Las arquitecturas pintadas de Santullano (Oviedo). Sobre monaquismo, aniconismo, adopcionismo y otros ismos"; Codex Aquilarensis, 31, 2015.
  • Kessler, Herbere, "The object as subject in Medieval Art", The Haskins Society Journal, 23, 2011.
  • Molina, Joan, "La memoria visual de una dinastía. pedro IV el Ceremonioso y la retórica de las imágenes en la Corona de Aragon (1336-1387)", Anales de Historia del Arte, 23, 2013.
  • Palazzo, Éric, "Relics, Liturgical Space, and the Theology of the Church", Treasures of Heaven. Saints, Relics and Devotion in Medieval Europe, London, 2010.
  • Panofsky, Erwin, Three Essays on Style, London, s/a- Schmitt, Jean-Claude, "La pluralité interprétative: entre textes et images", Les conférences du Collège de France, 2010.
  • Sureda Marc, "Les liex de la Vierge. Notes de topo-liturgie mariale en Catalogne (XI-XV siècles), COllectrion Histoire de l'Art, 5, 2013.
Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.