IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) BACHELOR'S THESIS Code 12214301
Study programme
Bachelor's Degree in the History of Art (2008)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
12 Course project Fourth AN
Language
Català
Department Anthropology, Philosophy and Social Work
History and History of Art
Pedagogy
Coordinator
BUTTÀ , LICIA
E-mail sofia.mata@urv.cat
jorgeangel.carbonell@urv.cat
annaisabel.serra@urv.cat
licia.butta@urv.cat
marta.serrano@urv.cat
joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
vaninayael.hofman@urv.cat
Lecturers
MATA DE LA CRUZ, SOFIA
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
SERRA MASDEU, ANNA ISABEL MARIA
BUTTÀ , LICIA
SERRANO COLL, MARTA
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
Web
General description and relevant information El Treball de fi de grau hauria de mostrar (dins la seva originalitat i llibertat pel que fa a la tria de la temàtica) una voluntat i capacitat investigadora que permetin acreditar que s'han assolit els objectius d'aprenentatge del Grau.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art.
 A2 Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions.
 A4 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc.
 A9 Gestionar els mitjans instrumentals aplicats a la història de l’art.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
 C6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
 A2 Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
 A4 Assoleix la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les Arts Audiovisuals, i la seva evolució estètica i tecnològica.
 A9 Aplica el coneixement interdisciplinari dels diferents llenguatges artístics a la interpretació i l’anàlisi de l’obra d’art.
Assoleix un coneixement transversal de tots els estrats i estadis constructius de l’obra d’art que permeti elaborar un discurs encarat a l’anàlisi de les tècniques i les seves aplicacions professionals.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analitza riscos i beneficis de la innovació
Type C Code Learning outcomes
 C1 Understand routine information and articles.
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
 C4 Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
 C6 Identify their training needs.
Identify their own academic and professional interests and motivations.

Selection technique and assignment
Procedures

Cada estudiant triarà lliurement una tutora o un tutor per al seu treball de Fi de Grau. El projecte, no obstant haurà de ser acceptat per consens dins l'àrea en el plaç que estableix el Pla de Treball


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
7 1 8
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A2
A4
A9
B3
C1
C4
C6
15 45 60
Selecting/assigning the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A9
6 10 16
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis
10 7 17
Personal attention
A1
10 12 22
Previous study
A1
10 10 20
Problem solving, exercises
A1
12 10 22
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
8 6 14
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities L'espai moodle proporcionarà un marc de referència pel que fa a orientació i recursos generals. Es proposarà un calendari de treball
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis L'alumnat haurà de treballar amb la tutora o el tutor per anar donant forma i contingut al projecte de TFG
Selecting/assigning the bachelor’s degree/master’s degree thesis Tria lliure de l'alumnat, amb els vist-i-plau i assessorament de l'àrea
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis Hi haurà diversos filtres amb repercussió en la nota final, durant el curs acadèmic
Personal attention recerca externa. Visita a arxius, entrevistes, assistència a esdeveniments culturals, espectacles, sempre que això pugui enriquir el contingut del treball
Previous study Cal haver assolit hàbits que facilitin la recerca durant el tercer curs de carrera
Problem solving, exercises No es planteja de forma col.lectiva, però sí com a repte constant durant el període de recerca
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis S'organitzarà i el valorarà la defensa pública del Treball de Fi de Grau

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Description

La tutora o el tutor tindran l'obligació de marcar un seguiment i de proporcionar les eines d'investigació així com totes les fonts d'informació que li demani l'estudiant per tal de conduir a bon port les investigacions


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Methodologies Competences Description Weight        
Introductory activities
Trobades prèvies a la tria del tema i anàlisi de les bases de dades generals

Presentació de propostes a la coordinadora de Grau dins el calendari proposat
10%
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A2
A4
A9
B3
C1
C4
C6
Contingut científic, originalitat, ritme expositiu, capacitat de síntesi i expressió escrita del treball de fi de grau, així com la seva estructura, segons la normativa establerta 50%
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis
Assessorament del tutor o tutora mirant de coordinar el treball de camp i fer-ne el degut seguiment

Presentació dins el calendari proposat per la coordinadora de Grau de les tasques corresponents a coordinació seguiment
20%
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
La presentació i defensa pública haurà de tenir una durada de 20-25m. seguiran les consideracions del tribunal i hi haurà dret a rèplica per part de l'estudiant 20%
Others

Només en casos de minusvalia o dificultats específiques plenament justificades (salut o circumstàncies familiars o personals greus) es podrà considerar una altra modalitat de presentació i defensa que no sigui oral i presencial

20%
 
Other comments and second exam session

Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació".


Sources of information

Basic

Es proporcionaran fonts d'informació específiques per a cada treball. A l'espai moodle es facilita l'accés a bases de dades i portals de recursos però el nivell investigador que es vol donar a aquesta assignatura exigeix una bibliografia especialitzada per a cada projecte.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.