Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodológics de la literatura i crítica literària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ
L'entorn virtual: eines i recursos de l'espai |
En aquest primer bloc es pretén aconseguir que els estudiants coneguin:
. La temporalització
. Distribució de les activitats al llarg del curs
. La avaluació
. Els objectius de l’assignatura |
1. Literatura, societat i perspectiva de gènere
(Professora Montserrat Palau) |
1. Estudis de dones, gènere i feminismes
2. Literatura, indústria, patrimoni i producció
3. Textos, història literària i cànon
|
2. Literatura i ideologia.
2.1. Literatura i república.
2.2. Literatura i nació.
(Professor Magí Sunyer) |
1. Literatura, Il·lustració i Romanticisme.
2. Literatura i república. Símbols i mites.
3. Literatura i anarquisme. Símbols i mites.
4. Literatura i socialisme. Símbols i mites.
5. Literatura i nació. Símbols i mites. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Estudis previs |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
20 |
28 |
48 |
Seminaris |
|
10 |
40 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
|
Estudis previs |
-Presentació dels diversos temes de l'assignatura |
Treballs |
-Treballs tema 1: exposicions i comentaris sobre la teoria (40%), comentari escrit (60%) |
Seminaris |
-Seminaris dels diversos temes del programa
-Sessions teòriques
-Anàlisi, pràctica i debat |
Atenció personalitzada |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat buscarà el suport de "La Factoria" o del servei tècnic del Moodle |
Descripció |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle i buscarà el suport de "La Factoria" |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
. |
|
Treballs |
|
-Tema 1:
-Exposicions i presentacions
-Comentari escrit |
40%
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada. |
Bàsica |
Joep Leerssen (ed.), Encyclopedia of Romantic Nationalism in Europe, Amsterdam University Press,
Magí Sunyer, Els mites nacionals catalans, Eumo editorial,
Pere Gabriel, El Catalanisme i la cultura federal: Hist òria i política del Republicanisme Popular a Catalunya., Fundació Josep Recasens,
Emili Samper (ed.), Estudia Catalans 8 The Myths of the Republic: Literature and Identity, Reichenberger,
Neus Carbonell i Meri Torras (eds), Feminismos literarios, Arco,
Jordi Malé (ed.), Dones i literatura, Pagès editors,
Marta Segarra i Àngels Carabí (eds.), Feminismo y crítica literaria, Icaria,
AA.DD:, Dones i feminismes, bibliografia selectiva, ICD,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Les persones matriculades en aquest grup HAURAN DE FER SERVIR L'ORDINADOR AMB CONNEXIÓ A INTERNET (a casa o a la Facultat)
A la segona convocatòria hi haurà l'opció de repetir els exercicis suspesos durant l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|