DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) CORRECCIÓ I EDICIÓ DE TEXTOS CATALANS Codi 12254125
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Adreça electrònica anna.montserrat@urv.cat
Professors/es
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura es pretén: 1. Reflexionar sobre la feina i l’actitud de la persona que revisa un text. 2. Fornir a l’alumnat les pautes bàsiques per a la revisió en les diverses fases del procés i en els diferents tipus de textos. 3. Treballar la seguretat i la destresa en l’aplicació d’aquestes pautes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Coneix les bases de l'edició de textos.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptes bàsics per a la revisió de textos
2. Tipologia de textos escrits i criteris d’intervenció
3. Pràctica de revisió de textos






3.1 Puntuació i convencions gràfiques
3.2 Correció gramatical
3.3 Revisió estilística

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Sessió Magistral
0 0 0
Debats
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
0 0 0
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves pràctiques
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Debats
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
La professora resoldrà els dubtes que es presentin als estudiants tant en la preparació dels continguts teòrics com en l'elaboració de les pràctiques a fi que tothom pugui treure el màxim rendiment de l'assignatura. L'horari d'atenció personalitzada es facilitarà a l'alumnat a principi de curs. Per a qualsevol consulta, l'adreça de contacte de la professora és anna.montserrat@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Dues parts, obligatòries:

  • examen (70%): prova escrita de correcció d'un text a l'aula
  • pràctiques (30%): exercici(s) de recerca, valoració d'opcions i decisió

Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia essencial

 

Gramàtica de Fabra (1918 [1933] i 1956)

Gramàtica de l'IEC (2017)

Gramàtica del català contemporani (Solà 2002)

Gran diccionari 62 de la llengua catalana.

Gran Larousse català (13 volums)

Manual d’estil (Mestres, Costa, Oliva, Fité, 2007 [2009])

Ortotipografia (Pujol, Solà 2011)

 

Una manera ràpida d’accedir als recursos lingüístics en línia actualitzats permanentment és a través de Llengües URV

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
1. L’assistència no és obligatòria, però és pràcticament impossible aprovar l’assignatura sense assistir-hi regularment. 2. Es recomana haver cursat prèviament alguna assignatura relacionada amb la tipografia. 3. Cal tenir una excel·lent base gramatical o estar en disposició d'adquirir-la a l'inici de l'assignatura a partir de la bibliografia facilitada.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent