Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix la problemàtica de les diferències de gènere en diverses èpoques i contextos a través dels textos literaris.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Identitats, igualtats i diferències |
1.1 Introducció al curs, presentació i funcionament
1.2 Identitat. Igualtats/diferències.
1.3 Identitat de gènere. Perspectiva de gènere en els estudis de llengua, literatura i cultura.
1.4 Estudis de dones, gènere i feminismes. |
2. Dones. llenguatges i cultura |
2.1 Discursos sobre les dones i discursos de les dones.
2.2 Història, tradició i actualitat: mitologia, religions, literatura tradicional i popular, tractats i assaigs, premsa escrita, mijtans de comunicació audiovisuals, publicitat, xarxes 2.0.
|
3. Autores de la literatura catalana contemporània (XIX, XX i XXI) |
3.1 Història literària i cànon. Les autores catalanes.
3.2 Primeres autores contemporànies (XIX-XX).
3.3 Escriptores dels anys 20 i 30 (XX).
3.4 Autores de la segona meitat del segle XX.
3.5. Generacions actuals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
27 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
Proves pràctiques |
|
3 |
20 |
23 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Introducció i presentació de l'assignatura
-Introducció a diferents conceptes i terminologies
-Presentació i anàlisi de materials textuals i audiovisuals |
Sessió Magistral |
-Exposició a l'aula de les diferents parts de la teoria del programa
-Presentació de materials
-Recursos i documents per aprofudiment al Moodle de l'assignatura
-Exposició de casos concrets i debat |
Presentacions / exposicions |
-Presentacions i exposicions oral i per escrit sobre diversos punts del temari. |
Atenció personalitzada |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura |
Descripció |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina de l'assignatura a les xarxes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova escrita |
30% |
Proves mixtes |
|
-Exposicions, presentacions, reflexions |
20% |
Proves pràctiques |
|
-Treball de recerca
|
35 % |
Altres |
|
-Presentació de la recerca |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Activitats pràctiques per desenvolupar la teoria dels 3 temes. Cal tenir aprovades totes les activitats per aprovar el curs. Nota final: suma dels resultats de les avaluacions de cada activitat. En la nota també hi compten altres factors com l'assistència, participació, dedicació, aportacions i aprofundiment L'assignatura és del grau d'Estudis de Llengua i literatura catalanes i, per tant, es tindrà en compte també en l'avaluació la competència lingüística. Activitats: -Presentacions i comentaris escrits i orals. -Prova escrita, treball de recerca i presentació de la recerca. -Exposicions, presentacions i debats orals a classe i per escrit en el fòrum del Moodle o xarxes dels diferents apartats del programa. Assistència i participació, aportació de materials i temes de debat, presentació dels treballs, recerca i reflexió en les activitats i treballs, actitud i aprofitament. Segona convocatòria: -L'alumnat que tingui les activitats no presentades o suspeses, a més de poca participació en les classes pràctiques i debats, haurà de lliurar totes les activitats pendents (suspeses o no presentades). |
Bàsica |
AA:DD., Guia bibliogràfica sobre feminismes, ICD,
AA.DD:, Dones i feminismes, bibliografia selectiva, ICD,
AA.DD:, Biblioguia de feminismes, Universitat de Lleida,
AA.DD:, Recerca amb perspectiva de gènere, Universitat Pompeu Fabra,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Ordinador, connexió al campus virtual i a les xarxes. Activitats presencials, semipresencials i virtuals. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|