DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) LLENGUA ALEMANYA I Codi 12264101
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
SEGARRA MAURI, JEAN MARC
Adreça electrònica jeanmarc.segarra@urv.cat
Professors/es
SEGARRA MAURI, JEAN MARC
Web
Descripció general i informació rellevant Estudi de les estructures bàsiques de la llengua alemanya per tal de possibilitar, a un nivell elemental, l'expressió oral i escrita.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d'una segona llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Els continguts es troben dividits en dos apartats bàsics i aquests per unitats basades en el llibre de text (4 en total).
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives
Unitat 1: LEKTION 1 - Themen aktuell 1: Erste Kontakte (primers contactes)
Unitat 1: LEKTION 1: Erste Kontakte (primers contactes)

ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- conjugació del present d'indicatiu
- els pronoms personals en nominatiu
- tipus d'oració: enunciativa, interrogativa parcial i interrogativa total
- Els elements interrogatius wo, woher, wie i was
- imperatiu de Sie.

FUNCIONS COMUNICATIVES:
- presentar-se i parlar d'altres (nom, lloc de residència i de procedència, edat, professió, etc.)
- saludar
- entaular una conversa
Unitat 2: LEKTION 2 - Themen aktuell 1: Gegenstände in Haus und Haushalt (objectes quotidians) Unitat 2: LEKTION 2: Gegenstände in Haus und Haushalt (objectes quotidians)

ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- l'article determinat
- l'article indeterminat
- els determinants possessius
- la negació amb kein-

FUNCIONS COMUNICATIVES:
- identificar i descriure objectes
- expressar possessió
- preguntar i expressar preus
Unitat 3: LEKTION 3 - Themen aktuell 1: Essen und Trinken (menjar i beure) Unitat 3: LEKTION 3: Essen und Trinken (menjar i beure)

ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- verbs amb canvi de vocal temàtica
- l'acusatiu dels articles determinat, indeterminat i negatiu
- el verb modal möchten
- la col·locació de l'infinitiu
- complements circumstancials de temps, lloc i mode
- l'imperatiu
- les partícules ja, nein, i doch

FUNCIONS COMUNICATIVES:
- parlar d'hàbits i preferències
- demanar una cosa
- fer oferiments
- expressar satisfacció o insatisfacció
Unitat 4: LEKTION 4 - Themen aktuell 1: Freizeit (oci) Unitat 4: LEKTION 4: Freizeit (oci)

ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- els pronoms indefinits man, jemand i niemand
- verbs amb complement directe
- verbs separables
- els verbs modals können, müssen, dürfen i möchten
- verbs amb canvi de vocal temàtica
- els elements interrogatius wann i wie lange

FUNCIONS COMUNICATIVES:
- descriure activitats
- expressar possibiliat, obligació i permís o prohibició
- acceptar o rebutjar oferiments
- preguntar per l'hora i donar-ne informació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
26 44 70
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
26 24 50
Treballs
A3
0 10 10
Pràctiques a través de TIC
A3
0 10 10
Atenció personalitzada
A3
2 2 4
 
Proves mixtes
A3
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics puntuables a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció al despatx, a la sala de tutories o online. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
Valorem l'assistència i participació en les activitats de curs.

S'avaluarà la capacitat de l'alumne de resoldre els exercicis pràctics plantejats, tant individualment com en grup.

5%
Treballs
A3
S'avaluarà la correcció formal, comunicativa i gramatical dels treballs encarregats 5%
Pràctiques a través de TIC
A3
MOODLE:
Es tindrà en compte tot el bagatge online que hagi fet l'alumne/a (pràctiques fetes, vegades que ha usat el material online...)
10%
Proves mixtes
A3
Es faran normalment 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre. En totes tres hi haurà: una part de gramàtica (66%) + una prova de comprensió auditiva (17%) + una prova de comprensió lectora (17%). A les tres proves cal treure un mínim de 4 a la part de gramàtica per fer mitjana. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de cinc.
Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana de les tres proves en el cas que aquesta superi la nota obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 3 proves, caldrà treure un mínim de 4 a la prova final.

Les parcials són 50% i la prova final 50%.
Explicació pràctica: si hom treu un 8 a la prova parcial 1 i un 10 a la prova parcial 2..., i treu un 6 a la prova final, llavors sumem 8+10+6+6 dividit per 4= 7'5 de nota final de les proves. Després arrodonirem amb el 20% restant de resolució de problemes, participació a classe, treballs i pràctiques Moodle.
80%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A la segona convocatòria caldrà treure com a mínim un 5 per aprovar l'assignatura i ja no es farà mitjana amb les proves parcials.


Fonts d'informació

Bàsica AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003

Complementària BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán., Editorial Idiomas, Madrid, 2013

Quant a diccionaris es faran les recomanacions pertinents a classe.

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ALEMANYA II/12264103


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent