DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) INTRODUCCIÓ A L'EDICIÓ DE TEXTOS I A LA CRÍTICA TEXTUAL Codi 12264118
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
PUJOL RUSSELL, SARA
Adreça electrònica sara.pujol@urv.cat
Professors/es
PUJOL RUSSELL, SARA
Web
Descripció general i informació rellevant Oferir al alumnat la metodologia i les bases técniques fonamentals de la crítica textual.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Coneix les bases de l'edició de textos.
Coneix els diferents mètodes i fases de la crítica textual.
Localitza els diferents tipus de testimonis (manuscrits i impresos) necessaris per establir un text.
Identifica les peculiaritats de la transmissió textual de textos de diferents gèneres i èpoques de la tradició hispànica i els diferents problemes que impliquen per als lectors i els editors.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
- Crítica textual: art i ciència.
- Tipus d'edicions de les obres literàries. - Búsqueda de bibliografia: paper/Web.
- Citacions bibliogràfiques: tipologia.
Introducció de la crítica textual: el problema i la seva història.
- Mètode i fases de la crítica textual.
- La transmissió dels textos en la història.
- L'edició de textos literaris moderns: tipus, casos i exemples. Una metodologia. - Teoria i pràctica.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A8
30 60 90
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A8
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A8
20 0 20
Resolució de problemes, exercicis
A8
20 20 40
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves de desenvolupament
A8
2 4 6
Proves pràctiques
A8
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'asignatura, dels criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres d'imprescindible consulta.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferències amb especialistes de prestigi per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació. anàlisi i resolució d'exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura per part de l'alumne.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes i qualsevol qüestió.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps dedicat a atendre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realizats i les proves.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A8
A la prova
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A8
Participació a les classes en la resolució d'exercicis. 20%
Resolució de problemes, exercicis
A8
Participació a les classes en la resolució d'exercicis fets fora de classe. 30%
Atenció personalitzada
0%
Proves de desenvolupament
A8
Dues proves d'avaluació. 20%
Proves pràctiques
A8
Dues proves d'avaluació. 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Les dues proves de la metèria han d'estar aprovades per obtenir el resultat satisfactori


Fonts d'informació

Bàsica

BLECUA, Alberto: Manual de crítica textual, Madrid, Castalia (Col. Literatura y Sociedad, 33), 1983.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ LITERÀRIA/12264218

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LECTURA I INTERPRETACIÓ DE TEXTOS LITERARIS/12264214

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
METODOLOGIA DE L'ANÀLISI LITERÀRIA/12264115
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent