DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) LLENGUA ALEMANYA IV Codi 12264237
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Juny, Jul.
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Adreça electrònica macia.riutort@urv.cat
Professors/es
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Web http://usuaris.tinet.cat/mrr
Descripció general i informació rellevant Consolidar els coneixements previs i ampliar-los per tal de possibilitar l'expressió oral i escrita a un nivell intermig.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d'una segona llengua estrangera.
Coneix la gramàtica i el vocabulari de la llengua alemanya a un nivell bàsic/intermedi.
Se sensibilitza sobre aspectes contrastius entre la llengua alemanya i l’espanyol/català i es familiaritza amb els errors més comuns que se es produeixen en el procés de transferència entre llengües per a poder-los identificar i corregir.
Coneix el sistema de sons de la llengua alemanya i la seva correspondència gràfica.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya III. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell II (3 en total). 1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives
Abans de l'inici de les estructures gramaticals i de les funcions comunicatives es procedirà a explicar la fonètica i l'entonació alemanyes, i a fer exercicis d'articulació i entonació, depenent del grau de domini que el professor constati en els alumnes el primer dia de classe.
Unitat 1: lliçó 2 (Themen aktuell 2): Schule, Ausbildung und Beruf (El sistema educatiu i el món laboral) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el verb werden
- el Präteritum dels verbs modals
- oracions subordinades causals, concessives i condicionals amb weil, obwohl i wenn
- conjuncions i adverbis: weil-deshalb, obwohl-trotzdem, wenn-dann
- la declinació dels ordinals

FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- expressar desitjos i preferències

LANDESKUNDE
- Kegelklubs
- Sistema educatiu alemany
Unitat 2: lliçó 3 (Themen aktuell 2): Unterhaltung und Fernsehen (Entreteniment i televisió) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- els pronoms reflexius acusatiu i datiu
- verbs pronominals i reflexius
- verbs amb complement preposicional
- els adverbis pronominals (interrogatius i anafòrics)
- el Konjunktiv II de sein i haben i dels verbs modals
- la perífrasi würde + infinitiu
- la combinació Konjunktiv + gern
- oracions subordinades irreals amb wenn

FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos i hipòtesis
- expressar opinions i interessos

LANDESKUNDE
- Televisió i programes
- Cantants actuals alemanys
- El cinema alemany
Unitat 3: lliçó 5 (Themen aktuell 2): Familie (Família) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el Práteritum dels verbs regulars i irregulars
- la diferència entre Präteritum i Perfekt
- el Präteritum de la veu passiva
- oracions subordinades d'infinitiu amb zu
- oracions subordinades amb dass
- oracions subordinades temporals amb wenn i als

FUNCIONS COMUNICATIVES
- parlar sobre la família
- expressar opinions, judicis i prejudicis
narrar fets passats en diàlegs i en narracions

LANDESKUNDE
LANDESKUNDE
- Carneval a Alemanya
- Setmana Santa alemanya
- Religions d'Alemanya

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
26 48 74
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
26 30 56
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves mixtes
A3
5 10 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
A3
Es faran dues proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.

Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals, lexicals i de landeskunde i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (56 %) + una part de landeskunde (12%) + una prova de comprensió auditiva (16 %) + una prova de comprensió lectora (16 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5.
La nota així obtinguda representarà el 90% de la nota de l'assignatura
90%
Altres  

L'assistència a classe i la participació activa en la resolució dels exercicis plantejats a classe constituirà un 10% de la nota final

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella.


Fonts d'informació

Bàsica AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Libro de ejercicios., Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana. Explicaciones y ejemplos, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Gramática de la lengua alemana. Libro de ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Verbos alemanes. Diccionario de conjugación y complementación, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2010
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUA ALEMANYA III/12264236
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent