DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12264301
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica mariadolores.gimeno@urv.cat
mariaisabel.calle@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
mariadolores.jimenez@urv.cat
elena.delacruz@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
joseantonio.moreno@urv.cat
sara.paco@urv.cat
antonio.nomdedeu@urv.cat
Professors/es
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
CALLE ROMERO, MARÍA ISABEL
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
JIMÉNEZ LÓPEZ, MARÍA DOLORES
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
MORENO VILLANUEVA, JOSÉ ANTONIO
PACO SÁNCHEZ, SARA ENCARNACIÓN
NOMDEDEU RULL, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant Treball acadèmic original i autònom, orientat a posar de manifest l'adquisició integrada de les competències vinculades al títol de Grau.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària.
 A7 Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola.
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
 A9 Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola.
 A10 Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola i de les divereses metodologies que implica l'activitat professional que s'en deriva.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Aplica les tècniques i els mètodes de l’anàlisi lingüística.
Construeix una argumentació lingüística.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques.
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
 A7 Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals.
 A8 Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
 A9 Relaciona el coneixement lingüístic amb altres tipus de coneixement.
 A10 Utilitza de manera eficaç i amb criteris professionals les principals fonts de referència de l’espanyol: llibres d’estil, gramàtiques, diccionaris i bases de dades.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments
  • La Comissió de TFG farà pública l’oferta de temes i fixarà un termini perquè els estudiants expressin les seves preferències.
  • La Comissió procurarà harmonitzar les preferències dels estudiants amb les seves necessitats organitzatives i de repartiment entre les diferents línies proposades. 
  • El criteri bàsic d'assignació del tema del TFG serà l'expedient acadèmic de l'estudiant.    

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT2
CT3
CT6
1 0 1
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A7
A8
A9
A10
CT2
CT4
CT5
0 146 146
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT2
CT5
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Descobriment d'interessos i motivacions de l'alumne.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Selecció del tema del treball de fi de grau.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Assistència a les sessions de seguiment del treball proposades pel tutor.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Realització del treball de fi de grau.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Exposició oral i defensa per part de l'alumne del treball de fi de grau.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Entrevistes periòdiques amb el tutor del treball.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT2
CT3
CT6
Informe del tutor sobre el procés d'elaboració del treball. 25%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A7
A8
A9
A10
CT2
CT4
CT5
Avaluació del treball per part de la Comissió de TFG. 40%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT2
CT5
Presentació i defensa del treball davant de la Comissió de TFG. 30%
Altres

Informe de l'alumne sobre el procés d'elaboració del treball.

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació".


Fonts d'informació

Bàsica

-  Ferrer, V., Carmona, M. y Soria, V. (eds.) (2013): El trabajo de fin de grado: guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. McGraw Hill-interamericana de España. 


Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Per a matricular l'assignatura de TFG és requisit indispensable haver superat com a mínim 168 ECTS.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent