Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Aprender a aprender. |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
|
BC6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos o profesionales. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
|
CC2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
|
CC3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
|
CC5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
|
CC6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Objetivos |
Competencias |
- Reflexionar sobre el concepte de ciència i de paradigmes científics. |
AC1 AC4
|
BC1 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
- Conèixer els mètodes d'accés al coneixement científic. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC3 CC4 CC5
|
- Dissenyar, planificar i projectar investigacions quantitatives. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC3 CC4 CC5
|
- Analitzar i interpretar dades i informacions quantitatives |
AC1 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
- Valorar la conveniència de la integració metodològica. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
- Elaborar conclusions i redactar consideracions i propostes d'investigació. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
- Conèixer i utilitzar programari informàtic pel tractament de dades quantitatives. |
AC3
|
BC3
|
CC2
|
tema |
Subtema |
La pràctica de la investigació quantitativa. |
La investigació quantitativa: Antecedents, enfocaments i metodologia.
- El disseny, la planificació i l'execució de les investigacions quantitatives. La formulació d'hipòtesis i definició de variables.
- La metodologia quantitativa. Tècniques i instruments de recollida d'informació. Criteris de rigor. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sesión magistral |
|
35 |
0 |
35 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
15 |
0 |
15 |
Trabajos |
|
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura, comentari dels criteris d'avaluació i recollida d'informació de l'alumnat. |
Sesión magistral |
És l'explicació oral, per part de la professora, dels continguts teòrics bàsics de l´assignatura. Normalment, aquesta exposició es farà amb el suport de mitjans audiovisuals. |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Consisteix en la realització d´exercicis pràctics utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació. Normalment, aquestes pràctiques es realitzaran a l´aula d´ordinadors amb l'orientació de la professora. |
Trabajos |
Fer un qüestionari. Fer exercicis concrets amb l'SPSS (inserció i tractament de les dades). |
Atención personalizada |
|
|
Sesión magistral |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
descripción |
Atenció personalitzada inicial i seguiment al llarg de tot el curs.
Hores d’atenció als alumnes al despatx i consultoria telemàtica a través del correu electrònic i del xat de l’assignatura.
|
|
|
descripción |
Peso |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Es realitzan diferents pràctiques a l'aula d'informàtica per a que l'alumnat aprengui a utilitzar programari de metodologia quantitativa que els servirà per desprès fer tots els treballs plantejats. |
10% |
Trabajos |
Els treballs, descrits a l'apartat de metodologies, serviran per avaluar tota l'assignatura.
La teoria i sessions pràctiques a l'aula d'informàtica serviran per donar els elements necessaris per a que l'alumnat pugui resoldre amb èxit tots aquests treballs.
|
90% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
, , ,
|
-ANDER-EGG, E. (1980): Técnicas de investigación social. Buenos Aires: El CidEditor. -ARNAL, J., DEL RINCÓN, D. i LATORRE, A. (1992): Investigación educativa.Barcelona: Labor. -BERHARD, H. R. (2006) Research methods in anthropology: qualitative andquantitative approaches. Oxford: AltaMira Press. -BUNGE, M. (1985): La investigación científica. Barcelona: Ariel. - GÓMEZ, A.; DÍEZ, J.; ORMAZÁBAL, J.; FLECHA, R.; VILÀ, R. (en prensa). Estadística básica aplicada a la educación. Madrid: Editorial Síntesis. -RINCON, D. i altres (1995): Técnicas de investigación en ciencias sociales.Madrid: Dykinson. - SIERRA BRAVO, R. (1992): Técnicas de investigaciónsocial. Teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo. |
Complementária |
|
BLANCHET, A i altres (1989) Técnicas de investigación en
Ciencias sociales, Madrid: Narcea. COOK,
T. D. i REICHARDT, Ch. S. (Eds.) (1986): Métodos cualitativos y cuantitativos
en investigación evaluativa. Madrid: Morata. PONS, I. (1993) Programación de la investigación social,
Madrid: CIS SIEGEL,
S. (1991): Estadística no paramétrica aplicada a las ciencias de la conducta.
México: Trillas. TEJADA,
J. (1997): El proceso de investigación científica. Barcelona: Fundació La
Caixa-EUI Santa Madrona. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|