Código |
|
A1 |
Adquisició de consciència del Dret com sistema regulador de les relacions socials |
A2 |
Adquisició de consciència del caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la necessària visió interdisciplinar del problemes jurídics |
A3 |
Capacitat per a utilitzar els principis i valors constitucionals com eines de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
A4 |
Capacitat per al tractament de fonts jurídiques (legals, jurisprudencials i doctrinals) |
A5 |
Adquisició de consciència crítica en l’anàlisi de l’ordenament jurídic i desenvolupament de la dialèctica jurídica. |
A6 |
Desenvolupament de l’oratòria jurídica. Capacitat d’expressar-se oralment davant d’un auditori |
A7 |
Capacitat de creació i estructuració normativa |
A8 |
Capacitat de redactar escrits jurídics. |
A9 |
Capacitat de llegir i interpretar textos jurídics. |
A10 |
Capacitat per a tractar les tècniques informàtiques en l’obtenció d’informació jurídica |
A11 |
Capacitat per a utilitzar la xarxa informàtica en l’obtenció d’informació i comunicació de dades jurídiques |
A12 |
Coneixements transversals entre les diferents àrees de coneixement jurídic. |
A13 |
Coneixements d’argumentació jurídica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
B10 |
Capacitat d’organització i planificació |
B11 |
Treball en equip de caràcter interdisciplinar |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objetivos |
Competencias |
1. Comprendre en línies generals l'evolució històrico-jurídica de les diverses divisions administratives del territori fins a l'edat moderna.
|
A4 A5 A9
|
B1 B3 B9
|
C2 C5
|
2. Conèixer les divisions administratives del territori de l'Estat contemporani fins a 1931. |
A4 A5 A9
|
B1 B3 B9
|
C2 C5
|
3. Analitzar la Diputació provincial i l'Ajuntament des de la Constitució de 1812 a la constitució de 1931. |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B9 B10
|
C2 C5
|
4. Conèixer i analitzar les altres institucions locals de caràcter més rellevant. |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B9 B10
|
C2 C5
|
5. Analitzar textos jurídics d'altres èpoques històriques enllaçant-los amb el dret vigent. |
A1 A4 A7 A8 A9 A10 A11 A13
|
B1 B2 B3 B4 B7 B9 B10 B11
|
C2 C5
|
6. Argumentar els diferents posicionaments que els textos jurídics tenen en cada època i moment. |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11
|
C2 C5
|
7. Interessar-se pels elements del dret vigent que tenen els seus orígens en el nostre dret històric. |
A1 A2
|
B4 B9 B10 B11
|
C2 C5
|
tema |
Subtema |
Tema 1 |
Introducció: Dret, Dret Local, Dret municipal. Dret i Institucions locals. L'autonomia local. |
Tema 2 |
Evolució històrico-jurídica de les divisions administratives del territori. |
Tema 3 |
Aspectes jurídics de les divisions administratives en època moderna: corregiments, Intendències. |
Tema 4 |
Les Diputacions provincials: de la Constitució de 1812 a la Cosntitució de 1931. |
Tema 5 |
Caps polítics, Intendents, Governadors civils. |
Tema 6 |
El municipi constitucional: d ela constitució de 1812 a la Constitució de 1931. |
Tema 7 |
Organització territorial i divisions administratives de l'estat (1808-1931): projectes de divisions del territori; creació dels Partits Judicials; altres divisions administratives. els comarques. |
Tema 8 |
Llocs, viles, ciutats, mancomunitats de municipis, associacionisme local i altres ens locals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
1 |
3 |
|
Trabajos |
|
0 |
40 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
6 |
6 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Exposició oral del professor |
Trabajos |
Treball de recerca per assolir tota una gamma d'habilitats esmentades en l'apartat dels objectius. |
|
Atención personalizada |
Trabajos |
|
descripción |
Resolució de dubtes i dirigir a l'alumne en el seu treball de recerca. |
|
|
descripción |
Peso |
Trabajos |
Treball de recerca en grup tutoritzat per la professora. |
Sobre la nota final de 10 punts, el treball suposa 8 punts (80% de la nota). |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació consisteix en qualificar el treball de recerca realitzat per l'alumne així com la seva presència a les sessions tutoritzades. |
Básica |
Judith Guifreu Font (coord.), Introducció al Dret Local de Catalunya, 1ª, Barcelona 2002
Santiago Muñoz Machado (dir.), Tratado de Derecho Municipal, 1ª, Madrid, 1998
José Antonio Escudero, Curso de Historia del Derecho. Fuentes e Instituciones político-administrativas, 3ª ed. rev., Madrid, 2003
Alejandro Nieto, Los primeros pasos del Estado constitucional, 1ª, Barcelona 1996
Enrique Orduña Rebollo, Municipios y provincias. Historia de la organización, 1ª, Madrid 2003
|
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|