Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B7 |
Sensibilización en temas medioambientales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Genèric
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Aprèn a organitzar els recursos humans de les organitzacions públiques al servei dels ciutadans amb criteris d’eficiència i eficàcia
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
| | A10 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entén les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
I. La formació històrica i el concepte Dret Administratiu |
1. El dret administratiu com a fenomen històric
2. L'evolució històrica del dret administratiu
3. El concepte de dret administratiu
4. Les bases constitucionals del dret administratiu
5. La Constitució i l'Administració pública
6. Les perspectives actuals
|
II.Organització administrativa |
1. Organització administrativa
2. Els principis de l'organització administrativa
3. La potestat organitzatòria
4. Els òrgans administratius i el principi de competència
5. L'Administració territorial
6. L'Administració corporativa |
III. Fonts del Dret administratiu |
1. L'Administració i el sistema de fonts normatives: consideracions prèvies
2. Principis bàsics de la relació entre llei i el reglament
3. El concepte i la justificació del reglament
4. Els límits de la potestat reglamentària
5. Les classes de reglament
6. El règim d'invalidesa dels reglaments
7. La legislació delegada
8. Altres fonts de l'ordenament juridicoadministratiu |
IV. La posició jurídica de l’Administració |
1. La posició jurídica de l'Administració : L'Administració i la Llei
2. L'Administració com a titular de potestats
3. Les relacions entre Administració i Justícia : el principi d'autotutela
4. Conflictes entre l'Administració i el poder jurisdiccional. La regulació dels conflictes jurisdiccionals. |
V. El procediment administratiu |
1. El procediment administratiu
2. La legislació sobre procediment administratiu. Classes de procediments
3. Els principis del procediment
4. L'element subjectiu del procediment. L'interessat
5. Les fases del procediment
6. Els recursos administratius
7. Les reclamacions prèvies a la via judicial civil o laboral |
VI: L'Acte administratiu |
1. L'acte administratiu
2. Validesa i invalidesa dels actes administratius
3. Anul·lació i revocació
4. La coacció administrativa |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
30 |
50 |
80 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
15 |
30 |
45 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
2 |
17 |
19 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació dels objectius del curs, la metodologia que se seguirà, els horaris, els casos pràctics, el sistema d'avaluació i el contingut de l'examen. |
Sesión magistral |
S'explica de manera molt clara i nítida els conceptes fonamentals de cadascú dels temes per tal d'assolir els objectius descrits anteriorment. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Els casos pràctics es resolen en grup per tal de tenir en compte les aportacions de tots els alumnes en la resolució de tots els casos pràctics, que són sempre complements de les explicacions magistrals. |
descripción |
S'atén a les preguntes formulades a classe i en les hores convingudes en el despatx del professor. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
Es tindrà en compte l'assistència i participació a efectes de pujar nota |
0% |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Es segueix un sistema d'avaluació continuada.
L'avaluació es realitzarà de forma continuada mitjançant l'estudi i resolució de casos, problemes i exercicis que seran lliurats i exposats a classe. |
L'avaluació dels treballs lliurats i presentats a classe, representa un 50% de la nota final.
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Es realitzarà un examen final al qual es plantejaran preguntes curtes relatives als continguts del curs.
Es valorarà la concreció i la qualitat en la redacció de les respostes. |
40% de la nota final |
Pruebas prácticas |
|
A l'examen final caldrà resoldre un cas pràctic que relatiu als continguts del curs. |
10% de la nota final |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació en segona convocatòria implica que: - Es guarda la nota obtinguda a l'avaluació continuada, representa un 50% de la nota final. - Es realitzarà un examen final que constarà de: Primera part: Proves objectives de preguntes curtes. Es valora la seva concreció i la qualitat en la redacció. 40% de la nota Segona part: Proves pràctiques. Resoldre un cas pràctic que és un complement de les explicacions a classe 10% de la nota |
Básica |
AJA, ALBERTÍ, FONT, PADRÓS, TORNOS, Manual de Dret Públic de Catalunya, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona
COSCULLUELA MUNTANER, , Manual de Derecho Administrativo, , Ed. Civitas, Madrid., , Ed. Civitas, Madrid.
GARCIA DE ENTERRIA - FERNANDEZ RODRIGEZ, Curso de Derecho Administrativo I i II, Ed. Civitas, Madrid., Ed. Civitas, Madrid.
PARADA VAZQUEZ, Derecho Administrativo I, II i III, Ed. Marcial Pons, Madrid., Ed. Marcial Pons, Madrid.
PAREJO ALFONSO (y otros), Manual de Derecho Administrativo, Ed. Ariel, Madrid., Ed. Ariel, Madrid.
|
|
Complementária |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ELEMENTOS DE DERECHO ADMINISTRATIVO/15204114 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ELEMENTOS DE DERECHO CONSTITUCIONAL/15204004 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|