Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Aprèn a organitzar els recursos humans de les organitzacions públiques al servei dels ciutadans amb criteris d’eficiència i eficàcia
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
| | A10 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entén les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
I. La formació històrica i el concepte Dret Administratiu |
1. El dret administratiu com a fenomen històric
2. L'evolució històrica del dret administratiu
3. El concepte de dret administratiu
4. Les bases constitucionals del dret administratiu
5. La Constitució i l'Administració pública
6. Les perspectives actuals
|
II.Organització administrativa |
1. Organització administrativa
2. Els principis de l'organització administrativa
3. La potestat organitzatòria
4. Els òrgans administratius i el principi de competència
5. L'Administració territorial
6. L'Administració corporativa |
III. Fonts del Dret administratiu |
1. L'Administració i el sistema de fonts normatives: consideracions prèvies
2. Principis bàsics de la relació entre llei i el reglament
3. El concepte i la justificació del reglament
4. Els límits de la potestat reglamentària
5. Les classes de reglament
6. El règim d'invalidesa dels reglaments
7. La legislació delegada
8. Altres fonts de l'ordenament juridicoadministratiu |
IV. La posició jurídica de l’Administració |
1. La posició jurídica de l'Administració : L'Administració i la Llei
2. L'Administració com a titular de potestats
3. Les relacions entre Administració i Justícia : el principi d'autotutela
4. Conflictes entre l'Administració i el poder jurisdiccional. La regulació dels conflictes jurisdiccionals. |
V. El procediment administratiu |
1. El procediment administratiu
2. La legislació sobre procediment administratiu. Classes de procediments
3. Els principis del procediment
4. L'element subjectiu del procediment. L'interessat
5. Les fases del procediment
6. Els recursos administratius
7. Les reclamacions prèvies a la via judicial civil o laboral |
VI: L'Acte administratiu |
1. L'acte administratiu
2. Validesa i invalidesa dels actes administratius
3. Anul·lació i revocació
4. La coacció administrativa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
13 |
24 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
20 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius del curs, la metodologia que se seguirà, els horaris, els casos pràctics, el sistema d'avaluació i el contingut de l'examen. |
Sessió Magistral |
S'explica de manera molt clara i nítida els conceptes fonamentals de cadascú dels temes per tal d'assolir els objectius descrits anteriorment. |
Resolució de problemes, exercicis |
Els casos pràctics es resolen en grup per tal de tenir en compte les aportacions de tots els alumnes en la resolució de tots els casos pràctics, que són sempre complements de les explicacions magistrals.
Cada alumne tindrà un cas assignat que haurà d'ésser exposat oralment, per tal d'avaluar la participació activa. |
Atenció personalitzada |
Es dedicarà un temps de la classe de pràctiques a la solució de qualsevol dubte que es pugui plantejar respecte dels conceptes treballats a la Sessió Magistral |
Descripció |
S'atén a les preguntes formulades a classe i en les hores convingudes en el despatx del professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
- La matèria s'estructura per setmanes i cada setmana es proposarà una pràctica.
-De totes les pràctiques proposades:
1) Cal lliurar per escrit un cas pràctic de forma obligatòria - s'ha de lliurar al Moodle i es solucionarà a classe.
2) S'ha d'exposar oralment a classe una pràctica assignada.
3) Per poder avaluar la part pràctica de l'assignatura caldrà assistir a un mínim del 70% de les classes.
|
1)Treball presentat representa un 25% de la nota final.
2)L'exposició oral de la pràctica assignada,representa un 25% de la nota final |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Els exàmens avaluaran la part teòrica de l'assignatura. Consistirà en un tipus test i un seguit de preguntes curtes a desenvolupar.
És necessari aprovar per separat les dues parts de l'avaluació; 1) l'Avaluació continuada, 2) l'examen teòric. Amb una nota mínima d'un 4 sobre 10, per tal de fer mitja. |
3) L'examen representa un 50% de la nota final de l'assignatura. |
Altres |
|
A mitjans de curs, es farà un examen voluntari per alliberar matèria. Si es suspèn, el darrer examen es farà amb tota la matèria. Si s'aprova, només entraran els darrers_temes. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'EXAMEN DE SEGONA CONVOCATÒRIA CONSTA D'UNA PART TEÒRICA I UNA PRÀCTICA. LA NOTA OBTINGUDA EN L'EXAMEN SERÀ LA FINAL DE L'ASSIGNATURA. |
Bàsica |
PAREJO ALFONSO (y otros), Manual de Derecho Administrativo, Ed. Ariel, Madrid., Ed. Ariel, Madrid.
PARADA VAZQUEZ, Derecho Administrativo I, II i III, Ed. Marcial Pons, Madrid., Ed. Marcial Pons, Madrid.
GARCIA DE ENTERRIA - FERNANDEZ RODRIGEZ, Curso de Derecho Administrativo I i II, Ed. Civitas, Madrid., Ed. Civitas, Madrid.
COSCULLUELA MUNTANER, , Manual de Derecho Administrativo, , Ed. Civitas, Madrid., , Ed. Civitas, Madrid.
AJA, ALBERTÍ, FONT, PADRÓS, TORNOS, Manual de Dret Públic de Catalunya, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
RÈGIM JURÍDIC DE LA FUNCIÓ PÚBLICA/15204229 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ELEMENTS DE DRET CONSTITUCIONAL/15204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|