Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A8 |
Planifica i gestiona de forma integrada els recursos humans
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Gestiona eines de mesura de la qualitat de vida laboral dels recursos humans
Desenvolupa habilitats i competències del treballador en l’àmbit de la prevenció dels riscos laborals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Aproximació històrica i models de la Psicologia dels Recursos Humans. |
|
Tema 2.- Planificació i gestió integrada de Recursos Humans. |
|
Tema 3.- El reclutament, selecció i socialització del treballador. |
|
Tema 4.- Formació i desenvolupament d’habilitats i competències del treballador. |
|
Tema 5.- Noves tecnologies aplicades a la selecció i formació. |
|
Tema 6.- Eines de mesura per auditar la qualitat de vida laboral dels Recursos Humans. |
|
Tema 7.- Psicologia de la comunicació a les organitzacions. |
|
Tema 8.- Noves tecnologies aplicades a la gestió de Recursos Humans. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
47 |
72 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Es l’exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en la formulació d’un cas o problema, amb el posterior anàlisi de la situació, la seva resolució i en algunes ocasions un debat.
Normalment es una activitat autonoma en petit grup, on el resultat s’haurà de presentar per escrit al professor.
|
Descripció |
Recepció de l'estudiant per resoldre dubtes de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels casos pràctics. Els diferents casos s’hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació serà de No Apte. Aquests casos es podran entregar per superar la part pràctica en la convocatòria de Setembre. |
Aquesta part tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l’assignatura. Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts) en cadascun dels casos pràctics. |
Proves de desenvolupament |
|
Examen teòric, que consistirà en una prova objectiva tipus test amb múltiple resposta i descomptant els errors. Amb una pregunta oberta que servirà per completar la nota en casos límits (frontera amb l'aprovat, notable, excel.lent o matricula d'honor). |
Aquesta prova escrita tindrà un valor de 50 % (5 punts) sobre la nota global de l'assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts). |
Altres |
|
L'avaluació en segona convocatoria (Setembre) es realitzarà de la forma seguent: - Els alumnes que no han superat les proves de desenvolupament hauran de ralitzar un examen teóric amb les mateixes condicions que les citades a Proves de desenvolupament i amb el mateixos criteris d'avaluació. - Els alumnes que no han superat algun dels casos o problemes els podran repetir i entregar per superar la part pràctica en la convocatòria de Setembre. Cal remarcar que per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts) en cadascun dels casos pràctics. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
PUCHOL, L. , Dirección y gestión de recursos humanos. , 7, 2007
Raquel González Sabín , Nuevas Tecnologías Aplicadas A La Gestión De Los Recursos Humanos, 1, 2005
Llaneza Álvarez, Francisco Javier, Ergonomía y psicosociología aplicada: manual para la formación del especialista., 8, 2007
PEREDA,S. Y BERROCAL, F. , Gestión de Recursos Humanos por competencias ., 1, 1999
GAN,F. , Manual de programas de Recursos humanos., 1, 1996
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DEL TREBALL I DE LES ORGANITZACIONS/15204010 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|