DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) HABILITATS DEL JURISTA Codi 15214001
Ensenyament
Grau de Dret (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
COCCIOLO , ENDRIUS ELISEO
MERINO SANCHO, VÍCTOR MANUEL
Adreça electrònica diana.marin@urv.cat
elisabet.cerrato@urv.cat
victor.merino@urv.cat
endrius.cocciolo@urv.cat
marina.rodriguez@urv.cat
Professors/es
MARIN CONSARNAU, DIANA BORIS
CERRATO GURI, ELISABET
MERINO SANCHO, VÍCTOR MANUEL
COCCIOLO , ENDRIUS ELISEO
RODRÍGUEZ BEAS, MARINA
Web
Descripció general i informació rellevant L’assignatura d’habilitats del jurista es una assignatura impartida en el primer quadrimestre del primer any de grau, i la seva finalitat es introduir a l’estudiant als aspectes necessaris de funcionament de la facultat, i preparar-li amb els recursos necessaris sobre funcionament i ús del CRAI, ús de les TIC a la universitat, expressió oral i escrita i vocabulari necessari en l’àmbit del dret

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades
 A11 Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Genèric
 A11 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Genèric
 B4 Genèric
 B5 Genèric
 B6 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
Mòdul I.- La formació del jurista
Mòdul II.- Les TIC aplicades a les ciències jurídiques
Mòdul III.- Tècniques d'investigació aplicades al jurista
Mòdul IV.- Tècniques de comunicació

Mòdul V.- Aproximació als textos i al llenguatge propi de la disciplina

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
6 0 6
Sessió Magistral
C2
C4
C6
30 0 30
Seminaris
C2
20 21 41
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
C2
C4
6 6 12
Treballs
C2
C4
C6
4 25 29
Atenció personalitzada
C2
C4
C6
8 0 8
 
Proves pràctiques
C2
C4
C6
3 2 5
Proves mixtes
C2
C4
C6
3 3 6
Proves orals
C2
C4
3 10 13
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Les primeres sessions de l'assignatura serveixen per donar una visió global de la Universitat i en concret de la Facultat de Ciències Jurídiques.
Així mateix és farà la prova de nivell de la llengua estrangera.
Sessió Magistral Les sessions magistrals es compaginen amb les exposicions a classe per part del professor de cadascuna de les diferents temàtiques de l'assignatura
Seminaris Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals, afavorint la participació activa del alumne
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Treballs Treball que realitzarà l'alumne fora de l'aula.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes podran demanar tutories personalitzades als diferents professors que imparteixen els mòduls de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
C2
C4
C6
L'alumne haurà de realitzar un treball individual on plasmarà tots els coneixements adquirits a l'assignatura. 60%
Proves orals
C2
C4
L'alumne ha de presentar una exposición oral amb la que s'avaluarà les tècniques avaluatives ensenyades durant les classes. 40%
Altres  

L'alumne ha de realitzar unes proves que són condició necessària per presentar-se a l'avaluació continuada.

0%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació de l'assignatura és continuada.
Els alumnes han de presentar-se a totes les proves per fer mitja.
Per optar a l'avaluació continuada, caldrà haver realitzat les proves que són obligatòries però no avaluatives, que s'explicaran el primer dia, i haver assistit al 80% de les sessions.

Les proves avaluatives seran l'el·laboració d'un text escrit en forma de reflexió crítico-propositiva sobre un tema d'actualitat i amb relevància jurídica que hagi sigut objecte de discussió i resolució per un tribunal o òrgan jurisdiccional (60% de la qualificació final) i una exposició oral que determinaran els professors de l'assignatura (40% de la qualificació final). Aquestes dues proves es realitzaran en grups o de forma individual, d'acord amb els criteris assenyalats a classe.

A la segona convocatòria l'alumne haurà de presentar-se a totes les proves que no hagi superat durant el curs, a més a més d'haver de realitzar les proves obligatòries i la visita al CRAI que s'organitzi pels professors. En cas que no hagi superat cap de les dues proves o no hagi optat a l'avaluació continuada, caldrà repetir ambdues.


Fonts d'informació

Bàsica

Plana Web URV

http://www.urv.cat

Espai Moodle URV

http://moodle.urv.net/moodle/

CRAI 

http://www.urv.cat/crai/

Suport a l'elaboració de treballs acadèmics

http://www.urv.cat/crai/que-us-oferim/sumarisuport.html

Eines 2.0 i Suport Moodle

http://www.urv.cat/crai/que-us-oferim/eines20-moodle.html

Recursos informàtics i TIC

http://www.urv.cat/crai/que-us-oferim/recursos-informatics-tic.html

Suport a l'aprenentatge de llengües

http://www.urv.cat/crai/que-us-oferim/espai-aprenentatge-llengues/index.html

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent