Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| A7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Comprèn el paper de l’economia i la política com a reguladora de les relacions socials
| | A7 |
Genèric
| | A11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
MICROECONOMIA
I-INTRODUCCIÓ
|
LLIÇÓ 1.-L'economia com a ciència social.
1.1.- L'activitat econòmica
1.2.- Models econòmics
1.3.- Sistemes econòmics.
1.4.- La base demogràfica.
1.5.- Formació de mà d'obra i producció |
II-EL MERCAT
|
LLIÇÓ 2.- Els mercats: Demanda i Oferta
2.1.- El mercat i la competència
2.2.- La teoria de la demanda
2.3.- La teoria de l'oferta.
2.4.- L'equilibri del mercat, desplaçaments i moviments
2.5.- L'elasticitat
LLIÇÓ 3.- L'oferta: l'empresa i els costos
3.1.- Tecnologia i funció de producció
3.2.- Funció de costos de l'empresa.
3.3.- Rendiments d'escala.
LLIÇÓ 4.- Diferents tipus de mercats
4.1.- Competència perfecta
4.2.- Competència imperfecta
LLIÇÓ 5.- Fallades del mercat
5.1.- Externalitats
5.2.- Béns públics
5.3.- Intervenció pública
|
III.- LA DESIGUALTAT DE LA RENDA I LA RIQUESA |
LLIÇÓ 6.- Eficiència i equitat
6.1.- Distribució de la renda i equitat
6.2.-El sistema impositiu |
MACROECONOMIA
IV - INTRODUCCIÓ |
LLIÇÓ 7.- Els agregats econòmics
7.1.- El PIB i els seus components
7.2.- La mesura del cost de la vida
7.3.- Cicles econòmics
7.4.- L'economia en el llarg termini
7.5.- El mercat de treball
LLICÓ 8.- Polítiques econòmiques
8.1.- Política fiscal
8.2.- Política monetària
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
40 |
52 |
92 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura i del pla de treball. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC |
Atenció personalitzada |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat. |
Descripció |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixats. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran dues proves pràctiques, una relacionada amb les quatre primeres lliçons
i l'altra, vinculada a la resta de lliçons del programa. |
25%
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà una prova objectiva tipus test de caire teòric respecte dels continguts del programa. |
50%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura en l'avaluació continuada, caldrà haver aprovat la part pràctica i la part teòrica, cadascuna de les parts per separat. Per tant, és necessari tenir un 2.5 sobre 5 de la part pràctica i un 2,5 sobre 5 de la part teòrica. Només en el cas que l'alumne/a hagi obtingut un 2 sobre 5 a la part pràctica, aquest 2 se sumarà a la nota obtinguda a la part teòrica i si la suma és igual o superior a 5, haurà superat l'assignatura. I només en el cas que l'alumne/a hagi obtingut un 2 sobre 5 a la part teòrica, se li sumarà aquest 2 a la nota obtinguda a la part pràctica i si la suma és igual o superior a 5, haurà superat l'assignatura. En cas de no superació de l'assignatura en l'avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb una prova objectiva tipus test de caire teòric (50%) i una prova pràctica (50%). Si un alumne/a ha aprovat la part teòrica en l'avaluació continuada o bé la part pràctica en l'avaluació continuada, a la segona convocatòria ja no cal que es torni a examinar de la part ja superada. Per tant, se li guarda la nota de la part superada. En aquesta segona convocatòria caldrà obtenir un 5 sobre 10 de la/les part/s suspesa/es a l'avaluació continuada. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar que s'iniciï un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
N.G. Mankiw/M. Taylor, Economía, 2017, Ed. Paraninfo
Krugman, Wells, Graddy, Fundamentos de Economía, 3ª 2015, Ed. Reverté
Avila, Gómez, Lozano, Mochón, Simón et al., Economía: Teoría y Política. Libro de Problemas, 1994, Ed. McGraw Hill
J, Torres, Economía Política, 2013, Ed. Pirámide
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|