DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 15214301
Ensenyament
Grau de Dret (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Treball fi de grau Quart 2Q conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
TORRES ROSELL, NÚRIA
Adreça electrònica alberto.reig@urv.cat
rosa.rodriguez@urv.cat
clara.furriols@urv.cat
gonzalo.quintero@urv.cat
jaume.vernet@urv.cat
a.jorda@urv.cat
raulangel.navarro@urv.cat
angel.urquizu@urv.cat
anna.pallares@urv.cat
federic.adan@urv.cat
jordi.jaria@urv.cat
estela.rivas@urv.cat
maria.font@urv.cat
mariateresa.franquet@urv.cat
oliver.klein@urv.cat
sergio.nasarre@urv.cat
aitana.delavarga@urv.cat
esteve.bosch@urv.cat
joananton.font@urv.cat
josepramon.fuentes@urv.cat
angeles.galiana@urv.cat
susana.borras@urv.cat
josepmaria.sabatev@urv.cat
elisabet.cerrato@urv.cat
maria.marques@urv.cat
lucia.casado@urv.cat
encarnacio.ricart@urv.cat
santiagojose.castella@urv.cat
joan.pages@urv.cat
carmen.gomez@urv.cat
neus.oliveras@urv.cat
hector.simon@urv.cat
mariarosa.isern@urv.cat
nuria.torres@urv.cat
xavi.forcadell@urv.cat
pablo.girgado@urv.cat
jesusmariadel.cacho@urv.cat
mariacruz.gallardo@urv.cat
judit.esteve@urv.cat
juanramon.fallada@urv.cat
marta.cassany@urv.cat
endrius.cocciolo@urv.cat
marina.rodriguez@urv.cat
blanca.gifre@urv.cat
adria.calvet@urv.cat
javier.requejo@urv.cat
sergio.prats@urv.cat
roser.casanova@urv.cat
jordi.torres@urv.cat
josemaria.sabater@urv.cat
juan.holgado@urv.cat
sofia.jorda@urv.cat
Professors/es
REIG TAPIA, ALBERTO
RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, ROSA MARIA
FURRIOLS ESPONA, CLARA
QUINTERO OLIVARES, GONZALO
VERNET LLOBET, JAUME
JORDÀ FERNÁNDEZ, ANTONIO MARIA
NAVARRO ROLDAN, RAÚL ANGEL
URQUIZU CAVALLÉ, ÁNGEL
PALLARÉS SERRANO, ANA
ADAN DOMENECH, FEDERICO
JARIA MANZANO, JORDI
RIVAS NIETO, MARÍA ESTELA
FONT MAS, MARIA
FRANQUET SUGRAÑES, MARIA TERESA
KLEIN BOSQUET, OLIVER
NASARRE AZNAR, SERGIO
DE LA VARGA PASTOR, AITANA
BOSCH CAPDEVILA, ESTEBAN
FONT MONCLÚS, JOAN ANTON
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
GALIANA SAURA, ÁNGELES
BORRÀS PENTINAT, SUSANA
SABATÉ VIDAL, JOSEP MARIA
CERRATO GURI, ELISABET
MARQUÈS BANQUÉ, MARIA
CASADO CASADO, LUCÍA
RICART MARTÍ, MARIA ENCARNACION
CASTELLÀ SURRIBAS, SANTIAGO JOSÉ
PAGÈS GALTÉS, JOAN
GÓMEZ BUENDIA, MARIA DEL CARMEN
OLIVERAS JANÉ, NEUS
SIMON MORENO, HECTOR
ISERN SALVAT, MARIA ROSA
TORRES ROSELL, NÚRIA
FORCADELL ESTELLER, FRANCISCO JAVIER
GIRGADO PERANDONES, PABLO
CACHO RIVERA, JESÚS MARIA DEL
GALLARDO RUIZ, MARIA CRUZ
ESTEVE IZQUIERDO, JUDIT
FALLADA GARCÍA-VALLE, JUAN RAMON
CASSANY VIRGILI, MARTA
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
RODRÍGUEZ BEAS, MARINA
GIFRE ÀLVAREZ, BLANCA
CALVET CASAJUANA, ADRIÀ
REQUEJO GARCIA, JAVIER
PRATS JANÉ, SERGIO
CASANOVA MARTÍ, ROSER
TORRES NIERGA, JORDI
SABATER SABATÉ, JOSE MARIA
HOLGADO ESTEBAN, JUAN
JORDÀ MÚGICA, SOFIA
Web
Descripció general i informació rellevant Al treball fi de grau s'han d'integrar els coneixements teorico-pràctics assolits al llarg del grau i és un treball que s'ha de desenvolupar de forma analítica, creativa i crítica

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic
 A2 Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades
 A3 Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica
 A4 Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament
 A5 Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic
 A6 Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos
 A7 Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques
 A9 Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica
 A10 Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat
 A11 Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Utilitza una interpretació jurídica crítica, fonamentada en valors i principis fonamentals
 A2 Analitza, interpreta i aplica les diverses fonts del nostre ordenament en les seves dimensions local, autonòmica, estatal, comunitària i internacional
 A3 Dóna resposta a un problema plantejat aplicant la normativa, la jurisprudència i la doctrina autoritzada
 A4 Busca i aplica el material normatiu doctrinal i jurisprudencial a un supòsit concret
 A5 Entén i coneix les principals característiques de la societat globalitzada contemporània i les tensions que es manifesten en l’aplicació de les normes
 A6 Sap cercar i aplicar el material normatiu, doctrinal i jurisprudencial en l’elaboració de documents jurídics
 A7 Entén que el dret regula relacions socials i econòmiques i que està condicionat per aquestes
 A9 Coneix, comprèn i interpreta correctament el contingut de les principals institucions jurídiques, públiques i privades
 A10 Busca, selecciona i utilitza els diferents materials jurídics necessaris, obtinguts directament per l’alumne, per solucionar els supòsits pràctics plantejats per la realitat actual
 A11 Identifica la incidència dels arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social en les diferents posicions jurídiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa preguntes raonades per aprendre
Mostra inciativa en la cerca d'informació i fa aportacions significatives
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
 B3 Aplica tècniques innovadores i obté resultats
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6 Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

La matrícula del treball de fi de grau comporta tenir superats com a mínim 168 crèdits i matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau.

L'assignació dels treballs als alumnes la realitza el/la responsable de la titulació respectant els següents punts:

1. El/la responsable de la titulació, o persona en qui delegui, proposa als departaments l’encàrrec docent inicial de tutoria del TFG d’acord amb el següent criteri: assignació del 50% entre els Departaments de Dret Privat, Processal i Financer i de Dret Públic. L’assignació inicial, en aquests departaments, es fa per àrees de coneixement de manera proporcional a la càrrega docent que té cadascuna en l’ensenyament.

2. Els departaments comuniquen al/la la responsable de la titulació el nombre de TFG definitivament assignats a cada àrea de coneixement.

3. L’estudiant matriculat al TFG, en funció del seu propi interès, indica la seva preferència per realitzar el TFG en una determinada àrea de coneixement, prioritzant totes les àrees implicades. Aquesta priorització es fa efectiva d’acord amb l’ordre determinat per la qualificació mitjana de l’expedient acadèmic de cada estudiant.

4. Un cop acabat aquest procediment, el/la responsable de la titulació, o persona en qui delegui, comunica als departaments la relació d’estudiants assignats a cada àrea de coneixement per tal que n'informi a les àrees i aquestes assignin tutor a cada estudiant. Els departaments comuniquen a la responsable de titulació els tutors assignats a cada estudiant.

5. La responsable de la titulació publica a l'entorn Moodle la relació d'estudiants amb el tutor assignat.

5. L’assignació dels TFG en la modalitat d’APS es fa sota la supervisió del/de la responsable de la titulació i del/de la coordinador/a del programa APS del centre. Els/Les estudiants i professors/es interessats/des els han de comunicar qualsevol proposta de TFG en aquest àmbit. Un cop confirmat l’encàrrec, el / de la responsable de la titulació ho inclou en la comunicació al Departament afectat als efectes del còmput general de treballs assignats a cada àrea de coneixement.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A5
A6
A7
A9
A10
A11
B2
B3
B4
0 132 132
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A4
0 2 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
B1
C6
6 0 6
Seminaris
A7
C6
3 5 8
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B6
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura
Elaboració del treball de fi de grau/màster Les normes formals de presentació dels treball han de seguir els criteris següents:
a) Estructura bàsica:
- Índex.
- Introducció: conté la justificació, la metodologia emprada i els objectius del
treball.
- Capítols/apartats: el treball estarà estructurat en capítols/apartats seguits d’una
rúbrica indicativa del contingut.
- Consideracions finals/reflexions: el treball ha de concloure amb unes consideracions
finals sobre els aspectes més destacats.
- Annexos: on es podrà incloure la documentació i material utilitzat rellevants pel
treball.

b) Extensió. L’extensió mínima del treball serà de 25 pàgines i màxima de 70 (no obstant, el tutor pot justificar una major o menor dimensió del treball). El text s'escriu en lletra Times New Roman 12 amb interlineat 1.5.

b) Referències. Sempre que no hi hagin altres indicacions, se seguiran les següents
normes de presentació:
- Notes a peu de pàgina: les referències bibliogràfiques, de fonts o altre material
consultat hauran d’estar estructurades tal i com indica la pàgina web del CRAI del
Campus Catalunya, àrea de Ciències Jurídiques.
- Bibliografia: la relació bibliogràfica, de fonts o altre material, complerta i precisa ha
de seguir les indicacions de la pàgina web del CRAI del campus Catalunya.
- Jurisprudència: s’haurà d’indicar la base de dades utilitzada.
c) Es presentaran dos exemplars al responsable de la titulació o persona en qui
delegui, amb fulls numerats, enquadernats amb espiral, impresos per les dues
bandes de cada full, llevat l’inici de capítol o apartat que inicia pàgina.
d) La portada del TFG ha de seguir el model establert pel repositori institucional.
e) El treball ha de ser original de l’autor de tal manera que les cites han d’estar
clarament identificades per evitar qualsevol situació de plagi
Selecció/assignació del treball de fi de grau D'acord amb el procediment d'assignació de treballs descrit en aquesta guia, el professor tutor haurà de concretar amb l'alumne el tema del treball.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
- Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Realització, si s'escau, d'un informe favorable per a la defensa del treball.
- Donat que es tracta d'una assignatura de convocatòria única, en cas de no assolir l'informe favorable, l'alumne ha de sol·licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa de TFG de la FCJ.
Els estudiants s'han d'ajustar a la planificació del procés de tutorització proposada pel tutor o tutora del treball.
Seminaris Formació en grup dirigida als estudiants per presentar els objectius, l'estructura, metodologia i altres qüestions formals necessàries per al desenvolupament del TFG.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster El TFG es defensa públicament i presencial davant d’una Comissió designada pel/per la responsable de la titulació i formada per dos professors/es de l'ensenyament, preferentment tutors/es de TFG, i si escau pertanyents a àrees diferents. El TFG que es realitzi en grup es defensa per tots els participants en les mateixes condicions que l’individual.
Són requisits indispensables per a què l’estudiant pugui realitzar la defensa del TFG:
a) Comptar amb l'informe favorable del/de la tutor/a
b) Haver lliurat, a través de moodle, la documentació exigida pel repositori institucional de la URV.
c) Haver lliurat l’enquesta de valoració de l’assignatura a través de moodle.

L’exposició de l’estudiant es fa durant 15 minuts; i la durada total de la defensa, exposició de l’estudiant, preguntes, debat, no ha de sobrepassar el temps de 30 minuts.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

El seguiment del TFG correspon al tutor, el qual té les següents funcions:

a) Transmissió a l’estudiant de la importància i utilitat del TFG, i del rigor exigit.

b) Tutories:

- realització mínima de 4 tutories,

- concreció i acotació del tema del treball,

- orientació, direcció i supervisió de la realització i defensa del treball

c) Realització d’un informe favorable o desfavorable del procés d’elaboració del treball elaborat per l’estudiant

d) Participació a les comissions de defensa de TFG pels quals sigui assignat/ada pel/per la responsable de la titulació.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A5
A6
A7
A9
A10
A11
B2
B3
B4
El tutor i els dos membres de la Comissió de defensa avaluen: l'estructura del treball, els seus aspectes formals, el contingut, l'originalitat i innovació, la utilització i el domini de les fonts, la metodologia utilitzada, les consideracions o reflexions finals realitzades, a partir de les rúbriques de qualificació disponibles al Moodle.
Comissió: 40% de la nota final
Tutor: 20% de la nota final
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
B1
C6
El tutor ha de valorar a partir de la rúbrica d'avaluació de les tutories la dedicació de l'alumne, l'assistència de l'alumne a les tutories, l'assoliment de les competències i de la qualitat necessària per la defensa del treball fi de grau.

Tutor: 20% de la nota final
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B6
Els dos membres de la Comissió han de valorar la presentació del treball, la capacitat de síntesi i la comunicació oral de l’estudiant, tant en l'exposició com en el posterior debat que es pugui plantejar.
Els dos membres de la Comissió han valorar de forma conjunta la defensa i reflectir la seva valoració a la rúbrica de qualificació disponible a Moodle.
Comissió: 20% de la nota final
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Donat que aquesta és una assignatura de convocatòria única, en cas de no assolir l'informe favorable l'alumne ha de sol·licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula.


Fonts d'informació

Bàsica


Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim 168 crèdits del grau
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent