Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Analizar y sistematizar la información que proporciona el ejercicio profesional para crear nuevas estrategias que den respuesta a situaciones sociales emergentes |
| A7 |
Implementar correctamente las técnicas propias de la investigación social aplicada para analizar situaciones sociales |
| A11 |
Apoyar el desarrollo de redes para hacer frente a las necesidades sociales |
| A13 |
Identificar situaciones de riesgo y actuar preventivamente en su resolución |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
| B7 |
Diseñar y gestionar proyectos de intervención social |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Coneix les eines d’anàlisi dels indicadors socials que li proporcionen les ciències socials
| | A7 |
Genèric
| | A11 |
Genèric
| | A13 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Bloc I. Introducció a la sociologia |
Tema 1. La perspectiva sociològica.
Tema 2. Els orígens de la sociologia i el procés de modernitat.
|
Bloc II. Pautas demogràfiques en les societats avançades. |
Tema 3. Estructura demogràfica i societat.
Tema 4. Indicadors demogràfics.
|
Bloc III. Procés de socialització |
Tema 5. Els principals agents de socialització.
Tema 6. Les institucions i el control social
|
Bloc IV. Les transformacions en la familia i del sistema educatiu |
Tema 7. La vigència de la societat patriarcal. Noves formes familiars
Tema 8. Les funcions socials de l’educació.
|
Bloc V. Les transformacions en el treball i el sistema productiu |
Tema 9. Revisió crítica del concepte de treball.
Tema 10. Canvis en la organització del treball.
|
Bloc VI. Conflicte i desigualtats socials |
Tema 11. Estratificació i classe social
Tema 12. Pobresa, Exclusió social i Benestar
|
Bloc VII. Les estructures simbòliques en les societats avançades |
Tema 13. Religió, secularització, pluralisme
Tema 14. Sociologia de la cultura
|
Bloc VIII. Política i estructura social |
Tema 15. Estructures de poder polític i estructura social
Tema 16. Els moviments socials
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
40 |
20 |
60 |
Presentaciones/exposiciones |
|
5 |
5 |
10 |
Trabajos |
|
8 |
30 |
38 |
Seminarios |
|
10 |
5 |
15 |
Atención personalizada |
|
26 |
0 |
26 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia innovadora de treball i de les entitats amb que es col·labora des de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Mitjançant les sessions magistrals s'exposaran els continguts bàsics de l'assignatura. Es faran servir diapositives/power point per una millor comprensió dels diferents temes. Seran classes participatives, amb comentaris de textos. S'atendrà en tot moment els dubtes que puguin surgir per part de l'alumnat |
Presentaciones/exposiciones |
Els alumnes hauran d'exposar fora de l'aula els resultats dels seus treballs en una jornada conjunta amb les entitats/institucions que col·laborin amb el projecte d'Aprenentatge Servei. Aquestes entitats també donaran una valoració de la feina feta que serà tinguda en compte en el resultat final. |
Trabajos |
Aquesta assignatura desenvolupa un treball d'Aprenentatge i Servei. Els alumnes hauran de desplaçar-se a una entitat externa a la Universitat on desenvolupar un treball que serà la base per treballar a l'aula. |
Seminarios |
Les pràctiques a l'aula tindran forma de seminaris on es treballaran les informacions recollides durant l'experiència APS per tal de progressar en el treball de curs.
El contingut dels seminaris serà adaptable en funció de les necessitats detectades durant el transcurs del treball. |
Atención personalizada |
Suport a les necessitats dels estudiants en relació amb el treball APS. La dificultat i innovació de l'experiència proposada impliquen una sobrededicació del docent i un augment del nombre d'hores disponibles per donar resposta a les necessitats dels alumnes. |
descripción |
El treball APS tindrà un acompanyament per part del docent, qui estarà a disposició dels alumnes per resoldre dubtes o suggeriments en relació amb la feina desenvolupada.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Exposició dels continguts en una jornada amb les entitats/institucions involucrades en el projecte. La nota de les presentacions serà compartida entre les institucions i el docent. |
10% |
Trabajos |
|
Treball col·lectiu amb metodologia APS que comportarà sortir fora a cercar informació. |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Examen individual per valorar coneixements adquirits |
40% |
Otros |
|
Pràctiques en l'aula |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
IMPORTANT: L'alumnat que no pot assistir a classe haurà de contactar amb el professor durant les dues primeres setmanes del curs per tal d'organitzar individualment el seguiment de l'assignatura. Per als alumnes no presencials la distribució de les notes serà: Exàmen - 60% Treball de curs - 30% Treball alternatiu pels alumnes no presencials - 10% L'avaluació a la segona convocatòria segueix el mateix model que en la primera, tant pels estudiants d'avaluació continuada com pels d'avaluació no continuada. Aquells alumnes que presentin un treball copiat, total o parcialment, de fonts no citades en la bibliografia no es podran presentar a l'examen, passant directament a la recuperació. |
Básica |
|
Estarà disponible al moodle tot el material que sigui posible i les directrius per seguir el curs. BIBLIOGRAFIA GENERAL Berger, Peter L. (1992), Invitació a la sociologia, Una perspectiva humanística, Editorial Herder, Barcelona. Berger, P. i Luckmann, T. (1998): La construcció social de la realitat. Un tractat de sociologia del coneixement, Barcelona, Herder. Giddens, Anthony, Sociología (2010), Alianza Ed. Schaefer, Richard T, (2012), Introducción a la sociología. Madrid, McGraw Hill. |
Complementaria |
|
Bourdieu, Pierre (1999): La miseria del mundo, Madrid, Akal. Colectivo Ioé (1999): Inmigrantes, trabajadores, ciudadanos, València, Universitat de València. Giddens, A. (1994): La estructura de clases en las sociedades avanzadas, Madrid, Alianza Universidad. Weber, Max (2002), Economía y sociedad, Fondo de Cultura Económica, Madrid. |
|
Otros comentarios |
L'alumnat no assistent a les classes hauran de contactar amb el professor en les primeres dues setmanes de curs. S'avaluaran mitjançant l'examen tipus test (60%). El 40% restant es repartirà entre els comentaris d'un text i un treball sobre un llibre indicat pel professor en les primeres dues setmanes del curs. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|