Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Genèric
| | A11 |
Aplica estratègies de relació amb grups socials
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La comunicació: una perspectiva psicosocial |
A) Comunicació i significat; Una metáfora de la conducció inadecuada; Una concepció realitzativa del llenguatge; El llenguatge: constitutiu de la vida social; Anàlisi de la conversa; Narracions |
Habilitats i estratègies de comunicació interpersonal |
A) Importància de les habilitats de comunicació, d'escolta i d'avaluació
B) Proporcionar ajut, direcció i orientació
C) Empoderament, negociació i cooperació
|
L'entrevista en Treball Social |
A) Tècniques bàsiques de l'entrevista |
La comunicació virtual |
A) Anàlisi de la situació comunicativa; Elaboració de missatges: llengua i estil; Recomanacions pràctiques per l'elaboració de missatges
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
40 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
15 |
17 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
25 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
10 |
40 |
50 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics del primer tema. Aquesta exposició anirà comunment recolzada per presentacions en PWP.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball |
Atenció personalitzada |
Tutoria presencial (a l'aula) o virtual per a la correcta realització del treball individual o en grup |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball 30%
+
Dossier del treball de pràctiques que es lliurarà imprès el dia de l'exposició 10% |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de 20 o 30 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final. L'examen de recuperació consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teòrica i una prova a desenvolupar per a la part pràctica. D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
|
|
Complementària |
|
Alonso,
J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet Vayreda,
A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|