Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer en profunditat el sistema i estructura dels serveis socials |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
| | A9 |
Genèric
| | A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
| | A17 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
EL CATSALUT |
1.- EL SERVEI CATALÀ DE LA SALUT.
2.- CARACTERÍSTIQUES DEL CATSALUT.
3.- DISTRIBUCIÓ TERRITORIAL DEL SERVEI CATALÀ DE LA SALUT.
4.- ELS GOVERNS TERRITORIALS DE SALUT.
5.- L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
6.- REFERENTS HISTÒRICS DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
7.- LA DIRECCIÓ DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
8.- ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
|
EL PLA DE SALUT A CATALUNYA. PRINCIPIS GENERALS I ESPECÍFICS PER AQUESTA CATEGORIA. |
1.- FORMULACIÓ DE LES POLÍTIQUES SANITÀRIES PER AL SEGLE XXI EN L’ENTORN INTERNACIONAL.
2.- QUE ÉS EL PLA DE SALUT DE CATALUNYA?.
3.-PROCÉS D’ELABORACIÓ DEL PLA DE SALUT A L’ INICI DEL SEGLE XXI.
4.- INDICADORS UTILITZATS EN L’ELABORACIÓ DEL PLA DE SALUT DE CATALUNYA EN EL PERÍODE 1993-2001.
|
EL SISTEMA ESPANYOL DE LA SEGURETAT SOCIAL. PRINCIPIS INFORMADORS. AFILIACIÓ I COTITZACIÓ. FINS DE LA SEGURETAT SOCIAL. ACCIÓ PROTECTORA. CONTINGUTS COBERTS. RÈGIMS ESPECIALS. |
1- INCAPACITAT TEMPORAL. CONCEPTE, CAUSES QUE LA MOTIVEN. PRESTACIÓ ECONÒMICA. NAIXEMENT, DURADA I EXTINCIÓ DEL DRET DE SUBSIDI
2- INCAPACITAT PERMANENT. GRAU D’INCAPACITAT. PRESTACIÓ ECONÒMICA.
TEMPS DE CARÈNCIA. INCOMPATIBILITAT
3- JUBILACIÓ. CONCEPTE I REQUISITS. QUANTIA DE LES PENSIONS. MORT I SUPERVIVÈNCIA. PRESTACIONS SUBJECTES CAUSANTS I BENEFICIARIS. ALTRES TIPUS DE PRESTACIONS (PRESTACIÓ PER FILL A CÀRREC. SOVI,ETC)
4- PENSIONS NO CONTRIBUTIVES
5- L'ATUR
|
ASSISTENCIA SANITÀRIA UNIVERSAL. |
EL FINANÇAMENT.
LES TARGETES SANITÀRIES. |
L'ÀREA BÀSICA DE SALUT |
FUNCIONAMENT.
FUNCIONS DEL TREBALLOR/A SOCIAL. |
LES UFISS |
UFISS DE DEMÈNCIES
UFISS PAL.LIATIVES.
UFISS MIXTES |
ELS HOSPITALS D'AGUTS. |
QUÈ SÓN.
FUNCIONS DEL TREBALLADOR/A SOCIAL.
LA INTERVENCIÓ PER PROGRAMES.
LA URTA.
LA MEDIACIÓ INTERCULTURAL.
ELS HOSPITALS UNIVERSITARIS. |
LES CURES PAL.LIATIVES |
ELS PADES
L'EXTRACCIÓ I DONACIÓ D'ORGANS I TEIXITS. |
ELS CENTRES SOCIO SANITARIS |
SUBAGUTS.
CONVALESCÈNCI I CURES PAL.LIATIVES.
LLARGA ESTADA |
EL VOLUNTARIAT |
NORMATIVA
CLASSES
FUNCIONS |
LES ASSOCIACIONS |
FUNCIONS.
AFANOC
ESCLEROSIS MÚLTIPLE
MALALTS D'ALZEIMER |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
0 |
40 |
Seminaris |
|
20 |
0 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
0 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
52 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
8 |
16 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor de la matèria de l'assisgnatura, reforçat amb exèmples pràctics. |
Seminaris |
Explicació teòrica i pràctica per part de professionals experts en diferents àmbits |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es faran treball a l'aula individuals i en grup. |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Els dilluns de 18 a 19h preferiblement havent acordat cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es realitzaran diferents exercicis per consolidar els coneixements teòrics. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació d'una comunicació oral referent al món de les addiccions. Es realitza en grup. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzaran dues proves escrites de preguntes objectives amb resposta curta. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
R. Bayes, Psicologia oncològica, Barcelona: Martínez Roca, S.A, 1991
R. Bayes, Psiconeuroinmunología, salud y enfermedad., Cuadernos de Mediciona Psicosomáticas, 30, PP. 28-34., 1994
Servei Català de la Salut; Pla de salut., El model d'atenció sòcio-sanitària a Catalunya., Barcelona, Quadern núm 5., 1995
Sevei Català de la Salut. Generalitat de Catalunya., Estandarts de Cures Pal.liatives., Generalitat de Catalunya, 1996
ARMENDARIZ, R., Guia práctica de relaciones humanas para atender a familias, Ed. Pax. Mexico, 2004
ASTUDILLO, W.; MENDIETA, c., Cuidados del enfermo terminal y atención a su familia., Eunsa. Pamplona., 1995
NAVARRO GOÓNGORA, J., Enfermedad y familia., Paidós. Barcelona, 2004
, Servicios Sociales y Política Social. La relación Profesional, Consejo General de Colegios Oficiales de Diplomados en Trabajo Social., 2008
, Revista de Treball Social. Autonomia personal: nova llei, noves pràctiques (I) i (II), Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya., 2007
KUBLER-ROSS, E., Sobre la muerte y los moribundos., Ed. Grijalbo. Barcelona., 1975
núm. 165, Revista de Treball Social, Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya., 2002
CARMONA, M., Deseo de vivir., Aguilar. Barcelona, 2009
TORRALBA, F., L'art d'escoltar. , Pages editors. Lleida, 2006
MONZO, I., Un home de paraula., RBA. bARCELONA, 2007
ABONET, R., Els Serveis Socials i la Sida., Departament de Benestar Social. Generalitat de Catalunya., 1991
ESPINOSA, A., El món groc. , Rosa dels Vents. Barcelona, 2007
HENNEZEL, M., La mort íntima., Columna Ed. Barcelona, 1996
POLETTI, R., Como crecer a través del duelo., Obelisco. Barcelona, 2008
SHCWARTZ, M., Morrie se'n va., Empúries. Barcelona, 2000
SHCWARTZ, M., els dimarts amb Morrie., Empúries. Varcelona, 2000
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència regular a les classes donat que es treballarà informació que no sortirà a moodle, hi ha diversos professors especialistes convidats. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|