Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conocer en profundidad el sistema y estructura de los servicios sociales |
| A9 |
Analizar los comportamientos que representan un riesgo para el sistema cliente y elaborar estrategias de modificación de los mismos |
| A11 |
Apoyar el desarrollo de redes para hacer frente a las necesidades sociales |
| A17 |
Defender a las personas, familias, grupos, organizaciones y comunidades y actuar en su nombre si la situación lo requiere |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar dentro de sistemas, redes y equipos interprofesionales de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
| | A9 |
Genèric
| | A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
| | A17 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
| | B6 |
Genèric
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
EL CATSALUT |
1.- EL SERVEI CATALÀ DE LA SALUT.
2.- CARACTERÍSTIQUES DEL CATSALUT.
3.- DISTRIBUCIÓ TERRITORIAL DEL SERVEI CATALÀ DE LA SALUT.
5.- L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
6.- REFERENTS HISTÒRICS DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
7.- LA DIRECCIÓ DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
8.- ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
|
EL PLA DE SALUT A CATALUNYA. PRINCIPIS GENERALS I ESPECÍFICS PER AQUESTA CATEGORIA. |
1.- FORMULACIÓ DE LES POLÍTIQUES SANITÀRIES PER AL SEGLE XXI EN L’ENTORN INTERNACIONAL.
2.- QUE ÉS EL PLA DE SALUT DE CATALUNYA 2011-15
|
ASSISTENCIA SANITÀRIA UNIVERSAL. |
EL FINANÇAMENT.
LES TARGETES SANITÀRIES.
COPAGAMENT DELS MEDICAMENTS. |
L'ÀREA BÀSICA DE SALUT |
FUNCIONAMENT.
FUNCIONS DEL TREBALLOR/A SOCIAL. |
LES UFISS |
EAIA DE DEMÈNCIES
UFISS PAL.LIATIVES.
UFISS ONCOLÒGIQUES.
UFISS MIXTES |
ELS HOSPITALS D'AGUTS. |
QUÈ SÓN.
FUNCIONS DEL TREBALLADOR/A SOCIAL.
LA INTERVENCIÓ PER PROGRAMES.
|
LES CURES PAL.LIATIVES |
ELS PADES
LA INTERVENCIÓ EN CURES PAL.LIATIVES.
ÚLTIMES VOLUNTATS.
CODI DEONTOLÒGIC |
ELS CENTRES SOCIO SANITARIS |
SUBAGUTS.
CONVALESCÈNCI
CURES PAL.LIATIVES.
LLARGA ESTADA |
EL VOLUNTARIAT |
NORMATIVA
CLASSES
FUNCIONS |
LES ASSOCIACIONS |
FUNCIONS.
AFANOC
ESCLEROSIS MÚLTIPLE
MALALTS D'ALZEIMER |
GENERAL |
PROMOCIÓ DE LA SALUT
PREVENCIÓ
CONEIXEMENTS BÀSIC PER FER I ENTENDRE ESTUDIS EN SALUT
SALUT PÚBLICA
ESCALES DE VALORACIÓ |
APROXIMACIÓ AL MÓN SANITARI |
RECONEIXEMENT DE LES ESPECIALITATS MÈDIQUES.
DIAGNÒSTICS MÉS SIGNIFICATIUS. COM AFECTEN A NIVELL SOCIAL I RELACINAR-LOS AMB LA XARXA DE RECURSOS SOCIALS I SOCIO-SANITARIS. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
40 |
0 |
40 |
Seminarios |
|
20 |
0 |
20 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
8 |
0 |
8 |
Presentaciones/exposiciones |
|
4 |
38 |
42 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
8 |
16 |
24 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Explicació per part del professor de la matèria de l'assisgnatura, reforçat amb exèmples pràctics. |
Seminarios |
Explicació teòrica i pràctica per part de professionals experts en diferents àmbits. Hi ha la possibilitat de realitzar-les en els diferents centres. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Es faran treballs a l'aula individuals i en grup. |
Presentaciones/exposiciones |
Es realitzarà un treball en grup i es presentarà a la resta de la classe |
Atención personalizada |
Sempre que l'alumne/a ho sol.liciti o si el docent ho considera oportú. |
descripción |
Els dilluns de 19 a 20h preferiblement havent acordat cita prèvia. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Presentació d'una comunicació oral referent al les especialitats mèdiques i diagnòstics més significatius. Es realitzarà en grups petits. Assistència i participació. Es valorarà l'assistència diària i a seminaris. |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova escrita de preguntes preguntes objectives amb resposta curta. |
30% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Prova escrita de preguntes preguntes objectives amb resposta curta. |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria constarà d'un examen, on hi entrara tot el material donat, on caldrà contestar breument unes preguntes més dues més de de reflexió. Caldrà presentar els treballs demanats al llarg del curs. S'anirà informant de les activitats avaluables a través del moodle. |
Básica |
R. Bayes, Psicologia oncològica, Barcelona: Martínez Roca, S.A, 1991
R. Bayes, Psiconeuroinmunología, salud y enfermedad., Cuadernos de Mediciona Psicosomáticas, 30, PP. 28-34., 1994
Servei Català de la Salut; Pla de salut., El model d'atenció sòcio-sanitària a Catalunya., Barcelona, Quadern núm 5., 1995
Sevei Català de la Salut. Generalitat de Catalunya., Estandarts de Cures Pal.liatives., Generalitat de Catalunya, 1996
ARMENDARIZ, R., Guia práctica de relaciones humanas para atender a familias, Ed. Pax. Mexico, 2004
ASTUDILLO, W.; MENDIETA, c., Cuidados del enfermo terminal y atención a su familia., Eunsa. Pamplona., 1995
NAVARRO GOÓNGORA, J., Enfermedad y familia., Paidós. Barcelona, 2004
, Servicios Sociales y Política Social. La relación Profesional, Consejo General de Colegios Oficiales de Diplomados en Trabajo Social., 2008
, Revista de Treball Social. Autonomia personal: nova llei, noves pràctiques (I) i (II), Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya., 2007
KUBLER-ROSS, E., Sobre la muerte y los moribundos., Ed. Grijalbo. Barcelona., 1975
núm. 165, Revista de Treball Social, Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya., 2002
CARMONA, M., Deseo de vivir., Aguilar. Barcelona, 2009
TORRALBA, F., L'art d'escoltar. , Pages editors. Lleida, 2006
MONZO, I., Un home de paraula., RBA. bARCELONA, 2007
ABONET, R., Els Serveis Socials i la Sida., Departament de Benestar Social. Generalitat de Catalunya., 1991
ESPINOSA, A., El món groc. , Rosa dels Vents. Barcelona, 2007
HENNEZEL, M., La mort íntima., Columna Ed. Barcelona, 1996
POLETTI, R., Como crecer a través del duelo., Obelisco. Barcelona, 2008
SHCWARTZ, M., Morrie se'n va., Empúries. Barcelona, 2000
SHCWARTZ, M., els dimarts amb Morrie., Empúries. Varcelona, 2000
|
|
Complementaria |
|
|
|
Otros comentarios |
Es recomana l'assistència regular a les classes ja que es treballaran diverses estratègies d'intervenció.
També hi ha diversos seminaris que realitzen professors especialitats.
Es realitzaran diverses activitats en pes a la nota per a les quals és preferible el treball a casa. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|