Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els processos d'elaboració de polítiques públiques |
| A2 |
Avaluar polítiques públiques utilitzant la tipologia d'avaluació, els models els indicadors i els instruments adequats |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn i aplica els models i els processos d'elaboració, anàlisi i avaluació de polítiques
| | A2 |
Comprèn i aplica els models i els processos d'elaboració, anàlisi i avaluació de polítiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
1. Marco conceptual. El análisis de políticas públicas
2. Estrategias de mejora de los servicios públicos y las políticas públicas y el rol de la evaluación
3. La implementación de las políticas públicas. ¿Dificultades y complejidad en la puesta en práctica de una política pública
4. Instrumentos de planificación estratégica. Sistemas de evaluación. Indicadores de seguimiento
5. La evaluación de las políticas públicas: evaluación del diseño; evaluación de la implementación; evaluación de necesidades; evaluación de impacto
6. La evaluación económica
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
10 |
14 |
Treballs |
|
0 |
18 |
18 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
29 |
29 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aproximación a los temas y cuestiones fundamentales de la asignatura |
Treballs |
Elaboración de un estudio en forma de ensayo corto |
Fòrums de discussió |
Aportaciones en fórums sobre cuestiones planteadas por el docente |
Atenció personalitzada |
Atención al estudiante mediante TICs |
Descripció |
Además de las consultas habituales en cada sesión de clase, el alumno podrá a lo largo del curso contrastar, consultar y completar las informaciones que le sean precisas para mejorar el desarrollo de la preparación de la asignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboración de ensayos cortos sobre cuestiones planteadas por el docente |
30% |
Fòrums de discussió |
|
Aportaciones argumentadas en fórums |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Respuesta preguntas o desarrolla de temas |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Bibliografía básica.
Agencia Española
de Evaluación y Calidad (AEVAL) (2010). “Fundamentos de evaluación de
políticas públicas”. Guías.
Gobierno de España
Aguilar
Villanueva, L.F. (2003). “La
implementación de las políticas”. Grupo editorial Miguel Ángel Porrua.
Ballart,
Xavier. “Avaluació de Polítiques i Quadres de Comandament a la Generalitat
de Catalunya”. Publicado en “Informe Pi i Sunyer sobre l’Administració de
la Generalitat de Catalunya”. Barcelona, 2003, Páginas 223-244, ISBN:
84-95417-24-3
Ballart, X.
“Gestión pública, análisis y evaluación de políticas”. Revista de Estudios
Políticos (Nueva Época), núm.97, juliol-setembre 1997.
Goma, R. y
Subirats, J. (1998). “Políticas
públicas en España: contenidos, redes de actores y niveles de gobierno”.
Le Grand, Julian (2003). “Motivation, agency and public policy: Of Knights and Knaves, Pawns
& Queens”. Oxford University Press.
Le Grand, Julian (2007) “The Other Invisible Hand:
Delivering Public Services Through Choice and
Competition”. Princeton University Press.
Meny, I.; Thoenig, J. C (1992). “Las
políticas públicas”. Barcelona: Ariel.
“Strategy: Create and Implement the Best Strategy
for your Business”. Harvard Business Essentials (2005).
IVÀLUA
(2009). “Guia Pràctica 1. Com iniciar una avaluació: oportunitat,
viabilitat i preguntes per a una avaluació”. Col·lecció Ivàlua de Guies
Pràctiques sobre avaluació de polítiques publiques
IVÀLUA (2009).
“Guía Pràctica 3. Avaluació del disseny”. Col·lecció Ivàlua de guies
pràctiques sobre avaluació de polítiques publiques. 1ª Edició.
IVÀLUA (2009).
“Guía Pràctica 4. Avaluació de la implementació”. Col·lecció Ivàlua de
guies pràctiques sobre avaluació de polítiques publiques. 1ª Edició.
IVÀLUA (2009).
“Guía Pràctica 5. Avaluació de l’impacte”. Col·lecció Ivàlua de guies
pràctiques sobre avaluació de polítiques publiques. 1ª Edició.
IVÀLUA
(2009). “Guía Pràctica 6. Avaluació econòmica”. Col·lecció Ivàlua de guies
pràctiques sobre avaluació de polítiques publiques. 1ª Edició.
“Els
Cercles de Comparació Intermunicipal”. Diputació de Barcelona. Informació accessible online i en català
a l’adreça electrònica <www.diba.cat/menugovernlocal/cci>
“3a edició
del Cercle de comparació intermunicipal d’OMICs: resultats any 2010”. Versió
lliure difusió. Àrea d’Atenció a les Persones. Diputació de Barcelona.
17. “Evaluación del impacto en salud, una herramienta más allá de la
asistencia sanitaria” (2011). El Médico. Núm 1123. Páginas 25-31. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|