DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) SOCIOLOGIA DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES Codi 15645112
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret Públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BRUNET ICART, IGNACIO
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Analitzar els processos d'elaboració de polítiques públiques
 A7 Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d'equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Analitza els processos d'elaboració de politiques públiques des d'una perspectiva sociològica
 A7 Coneix els models sociològics d'organització i modernització de l'administració pública
Aplica el pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda dels estudis socials i sociològics
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses i identifica els resultats d'innovació i els seus efectes
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat

Continguts
Tema Subtema
1.- Teorías de la organización y de la administración pública
2.- Cambios sociales y cambios en las administraciones públicas

3.- Modelos comparados de los sistemas de administración pública
4.- De la administración burocrática a la nueva gestión pública

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 1 3
Presentacions / exposicions
A1
A7
B5
C3
C5
2 26 28
Treballs
A1
A7
B5
C3
C5
1 35 36
Seminaris
B3
B5
C5
2 5 7
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducción y presentación del curso, temas, evaluación, formas de trabajar, fuentes de información, etc.
Presentacions / exposicions preentación por el alumno de alguna cuestión seleccionada junto al profesor de un listado de diferentes temas o cuestiones a tratar, que se presentarál al inicio del curso.
Treballs Elaboració d'un paper individual sobre un tema proposat pel professor.
Seminaris Participació, preparació i contribució sobre l'assupte proposat.
Atenció personalitzada Atenció individualitzada al llarg del curs.

Atenció personalitzada
Descripció
Dos reuniones de 30 minutos con cada alumno para tratar el desarrolo del curso, trabajos, temas, etc.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A1
A7
B5
C3
C5
Expressió oral i contingut analític de la qüestió/tema a tractar. 20
Treballs
A1
A7
B5
C3
C5
Treball personal. 60
Seminaris
B3
B5
C5
Participació, preparació i contribució. 20
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En els seminaris es treballaran aspectes pràctics de l'assignatura en els que els alumnes hauran de redactar i fer comentaris que s'avaluaran.

El treball individual consistirà en l'escritura d'un paper sobre un dels temes que proposarà el professor a l'inici de l'assignatura.

L'alumnat que no pugui venir a classe haurà de fer un treball addicional per superar l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Brunet, I; Belzunegui, A; Pastor, I., Sociología de las Organizaciones, 2011, Editorial Universitas, Madrid

Ballart, X. Y C. Ramió 2000. Ciencia de la Administración, Valencia: Tirant lo Blanch.

Bañón, R.. y E. Carrillo eds. 1997. La nueva Administración Pública. Madrid: Alianza

Hughes, O. E. 1998. Public Management and Administration: an Introduction, Basingstoke: Macmillan

NIeto, A. (1996) La «nueva» organización del desgobierno, Ed. Ariel, Barcelona.

Nieto, A. (2008) El desgobierno de lo público, Ed. Ariel, Barcelona.

Maytz, R. (1985) La Sociologia de la Adminsitración Pública, Ed. Alianza, Madrid.

Peters, B.G. (1996) The future of governing. Four emerging models. University of Kansas.

Complementària Paul du Gay, En elogio de la burocracia. Weber, Organización, Ética, 2012, Editorial Siglo XXI, Madrid

Al inicio del curso se facilitará una lista de bibliografía y lecturas más específicas para cada uno de los cuatro temas.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent