Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els processos d'elaboració de polítiques públiques |
| A7 |
Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d'equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els processos d'elaboració de politiques públiques des d'una perspectiva sociològica
| | A7 |
Coneix els models sociològics d'organització i modernització de l'administració pública
Aplica el pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda dels estudis socials i sociològics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses i identifica els resultats d'innovació i els seus efectes
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
1.- Teorías de la organización y de la administración pública
|
|
2.- Cambios sociales y cambios en las administraciones públicas
|
|
3.- Modelos comparados de los sistemas de administración pública
|
|
4.- De la administración burocrática a la nueva gestión pública
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
26 |
28 |
Treballs |
|
1 |
35 |
36 |
Seminaris |
|
2 |
5 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción y presentación del curso, temas, evaluación, formas de trabajar, fuentes de información, etc. |
Presentacions / exposicions |
preentación por el alumno de alguna cuestión seleccionada junto al profesor de un listado de diferentes temas o cuestiones a tratar, que se presentarál al inicio del curso. |
Treballs |
Elaboració d'un paper individual sobre un tema proposat pel professor. |
Seminaris |
Participació, preparació i contribució sobre l'assupte proposat. |
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada al llarg del curs. |
Descripció |
Dos reuniones de 30 minutos con cada alumno para tratar el desarrolo del curso, trabajos, temas, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Expressió oral i contingut analític de la qüestió/tema a tractar. |
20 |
Treballs |
|
Treball personal. |
60 |
Seminaris |
|
Participació, preparació i contribució. |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En els seminaris es treballaran aspectes pràctics de l'assignatura en els que els alumnes hauran de redactar i fer comentaris que s'avaluaran. El treball individual consistirà en l'escritura d'un paper sobre un dels temes que proposarà el professor a l'inici de l'assignatura. L'alumnat que no pugui venir a classe haurà de fer un treball addicional per superar l'assignatura. |
Bàsica |
Brunet, I; Belzunegui, A; Pastor, I., Sociología de las Organizaciones, 2011, Editorial Universitas, Madrid
|
Ballart, X. Y C. Ramió 2000. Ciencia de la Administración, Valencia: Tirant lo Blanch. Bañón, R.. y E. Carrillo eds. 1997. La nueva Administración Pública. Madrid: Alianza Hughes, O. E. 1998. Public Management and Administration: an Introduction, Basingstoke: Macmillan NIeto, A. (1996) La «nueva» organización del desgobierno, Ed. Ariel, Barcelona. Nieto, A. (2008) El desgobierno de lo público, Ed. Ariel, Barcelona.
Maytz, R. (1985) La Sociologia de la Adminsitración Pública, Ed. Alianza, Madrid.
Peters, B.G. (1996) The future of governing. Four emerging models. University of Kansas. |
Complementària |
Paul du Gay, En elogio de la burocracia. Weber, Organización, Ética, 2012, Editorial Siglo XXI, Madrid
|
Al inicio del curso se facilitará una lista de bibliografía y lecturas más específicas para cada uno de los cuatro temas. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|