DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) INTEGRITAT PÚBLICA Codi 15645113
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret Públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa
 A6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Interpreta i aplica la normativa sectorial
 A6 Promou els estàndards d'integritat al sector públic
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses i identifica els resultats d'innovació i els seus efectes
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
Tema Subtema
1. Integridad pública y corrupción 1.1. Conceptos de integridad y corrupción
1.2. Causas y consecuencias
2. Regulación e integridad pública 2.1. Concepto de regulación
2.2. Regulation Inside Government
2.3. Regulación de la integridad
3. Normativa en materia de integridad y prevención de la corrupción pública. 3.1. Normativa internacional, europea y nacional.
3.2. Conflictos de intereses e incompatibilidades
3.3. Financiación de partidos y campañas
3.4. Otra normativa en materia de ética pública
4. Los organismos de regulación y control de la integridad pública 4.1. Clases de organismos
4.2. El problema de la independencia
5. La regulación de la transparencia y el gobierno abierto 5.1. Transparencia: principio o derecho.
5.2. Procedimientos y órganos.
5.3. De la transparencia al gobierno abierto
6. La experiencia norteamericana 6.1. La integridad pública en el sistema institucional y jurídico de EEUU
6.2. La normativa federal
6.3. La normativa estatal

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
7 12 19
Fòrums de discussió
B3
B6
0 6 6
Treballs
A6
C4
0 24 24
Pràctiques a través de TIC
A5
B3
B5
0 22 22
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripción de los contenidos y metodología de la asignatura
Fòrums de discussió Aportaciones en forums sobre temáticas específicas
Treballs Trabajos académicos originales sobre una temática inherente a la asignatura
Pràctiques a través de TIC Ejercicios prácticos/informes sobre casos o temas indicados por el docente a realizar a través de TIC
Atenció personalitzada Atención personalizada (video conferencias, email, chat)

Atenció personalitzada
Descripció
El profesor atenderá personalmente a los alumnos tanto de forma presencial, al final de la clase o en su despacho, como de forma virtual alimentando con información y asesorando tanto el desarrollo de los trabajos como la participación en los foros y seminarios de discusión, asimismo proporcionará las informaciones y explicaciones necesarias para mejorar el desarrollo de la preparación de la asignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Fòrums de discussió
B3
B6
Aportaciones sobre temáticas específicas 20%
Treballs
A6
C4
Trabajos académicos originales sobre una temática inherente a la asignatura no superior a 5000 palabras 50%
Pràctiques a través de TIC
A5
B3
B5
Ejercicios/practicas/comentarios de casos o temas a través de TIC 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los alumnos que por circunstancias extraordinarias o sobrevenidas no pudieran llevar a cabo la evaluación prevista deberán contactar con el profesor responsable de la asignatura para acordar cómo recuperar las actividades de evaluación.


Fonts d'informació

Bàsica

Avila Rodríguez, C.M. - Gutiérrez Rodríguez, F., El derecho a una buena administración y la ética publica, Tirant, Valencia, 2011.

Ballbé, M., “El futuro del derecho administrativo en la globalización: entre la americanización y la europeización”, en Revista de Administración Pública, núm. 164, 2007, pp. 215-276.

Bartle, I., Vass, P., “Self-Regulation within the Regulatory State: Towards a New Regulatory Paradigm?”, in Public Administration, vol. 85, no. 4, 2007, pp. 885-905.

Bukovansky, M., “Corruption is bad: Normative dimensions of the anti-corruption movement”, Working Papers 2002/5, Department of Internationals Relations, Australian National University, 2002.

Cany, Conflict of Interest and Federal Service, Cambridge, Harvard University Press, 1960.

García de Enterría, E., La lucha contra las iinmunidades del poder, Civitas, Madrid, 1974.

Green, P., Disaster by Design. Corruption, Construction and Catastrophe, en British Journal of Criminology, vol. 45, 2005.

 Harden, I., “Regulating Government”, in The Political Quartely, Vol. 66, Issue 4, octuber 1995, pp. 299-306.

Hood, C. et al., Regulation Inside Government. Waste Watchers, Quality Police, and Sleaze-busters, Oxford University Press, Oxford, 1999.

Mackenzie, G.C., Scandal Proof. Do Ethics Laws Make Government Ethical?, The Brookings Institution, Washington, D.C., 2002.

Majone, G., “The Rise of the Regulatory State in Europe” in West European Politics, vol. 17, 3, 1994

Majone, G., La Spina, A., Lo Stato regolatore, Il Mulino, Bologna, 2000.

Mattarella, B.G., Le regole dell’onestà. Etica, politica, amministrazione, Il Mulino, Bologna, 2007. 

Meny, Y., La Corruption de la République, París, Fayard, 1992, p. 60.

Mulgan, R., Holding power to account: accountability in modern democracies, Palgrave Macmillan, Basingstoke, 2003.

Picado, S., “Ética pública y corrupción” en AA.VV., El derecho público a comienzos del siglo XXI, Thomson-Civitas, Madrid, 2003, III.

Ponce, J., “Good Administration and Administrative Procedures” en Indiana Journal of Global Legal Studies, vol. 12, issue 2, 2005.

Porras Nadales, A.J., “El derecho regulativo”, en Revista de estudios políticos, núm. 117, 2002.

Rivero Ortega, R., “Instituciones administrativas, desarrollo y control de la corrupción.  El caso colombiano”, UIM, 2006.

Rodríguez-Arana Muñoz, J., Principios de ética pública. ¿Corrupción o servicio?, Editorial Montecorvo, Madrid, 1993.

Savona, E.U., Oltre il diritto penale. Note in materia di lotta alla corruzione, en Politica del diritto, núm. 4, 1995.

Scott, C., “Accountability in the Regulatory State”, in Journal of Law and Society, Vol. 27, Issue 1, March 2000.

Villoria Mendieta, M., Ética pública y corrupción: curso de ética administrativa, Tecnos, Madrid, 2000.


Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent