DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) LITIGACIÓ AVANÇADA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA I RESOLUCIÓ ALTERNATIVA DE CONFLICTES Codi 15645212
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret Públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
ESTEVE IZQUIERDO, JUDIT
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa
 A6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic
 A7 Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d'equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Entén la normativa reguladora del procés contenciós administratiu així com l'especialitat d'aquest.
Aprèn a redactar els escrits que s'han de presentar durant la tramitació d'un procediment contenciós ordinari, i aprèn la dinàmica d'un procediment contenciós abreujat
 A6 Aprèn a redactar els escrits que s'han de presentar durant la tramitació d'un procediment contenciós ordinari, i aprèn la dinàmica d'un procediment contenciós abreujat
 A7 Aprèn a redactar els escrits que s'han de presentar durant la tramitació d'un procediment contenciós ordinari, i aprèn la dinàmica d'un procediment contenciós abreujat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Organització i competències de la planta judicial i característiques del procés (acumulació i quantia)
2. Subjectes (capacitat, legitimació, representació) i objecte (activitat impugnable i pretensions)
3. Qüestions comunes al procés (terminis, mesures cautelars, incidents, invalidesa i costes)
4. Procediment en primera o única instància (escrit d’interposició, formulació demanda i contestació demanda, pràctica de prova i conclusions)
5. Procediment abreujat
6. Recursos contra resolucions judicials (recurs reposició, apel·lació i cassació)
7. Sentències i Execució de sentències
8. Procediments especials (protecció dels drets fonamentals, il•legalitat, suspensió administrativa prèvia i contenciós electoral)
9. Qüestions prejudicials i tramitació de l’incident de nul·litat d’actuacions.
10. Resolució alternativa de conflictes amb l’Administració

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 8 10
Mètode del cas (dret)
A5
A7
B3
2 15 17
Simulació
A6
B5
B6
C4
2 16 18
Atenció personalitzada
B6
0 0 0
 
Proves mixtes
A5
B3
C4
3 27 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de l'assignatura, del seu funcionament i avaluación i dels objectius d'aprenentatge
Mètode del cas (dret) Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real
Simulació Per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals
Atenció personalitzada Tutories mitjançant TICs

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes podran resoldre qualsevol qüestió sobre l'assignatura a través del correu electrònic de la URV, les eines de comunicació del campus virtual de la URV creades amb aquest objectiu (com per exemple, el fòrum de dubtes sobre l'assignatura) i de les consultes al despatx del professor en el marc de l'horari d'atenció a l'alumne publicat al taulell d'informació del Departament de Dret Públic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mètode del cas (dret)
A5
A7
B3
Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real 20%
Simulació
A6
B5
B6
C4
per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals. 30%
Proves mixtes
A5
B3
C4
superació de l’examen teòric que consistirà en 20 preguntes tipus test (60%) i una pràctica (40%). 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

SÁNCHEZ MORÓN, M., Derecho Administrativo. Parte General, 4ª edición, Tecnos, Madrid, 2013

RUIZ RISUEÑO, F., El proceso contencioso administrativo, Codex, Madrid, 2014

MOLTÓ DARNER, J. Mª., Litigación administrativa, Bosch, Barcelona, 2013

COSCULLUELA MONTANER, Luis, Manual de Derecho Administrativo, Civitas, Madrid, 2013

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent