DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 15645301
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret Públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Estudis de Comunicació
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
DE LA VARGA PASTOR, AITANA
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Analitzar els processos d'elaboració de polítiques públiques
 A4 Entendre les causes que justifiquen la intervenció econòmica de l'Estat i els instruments mitjançant els quals es du a terme
 A5 Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa
 A6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Dissenyar, desenvolupar i exposar una investigació original
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Defineix un objecte d'estudi
 A4 Defineix un objecte d'estudi
 A5 Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i dur a terme un projecte
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A6 Defineix un objecte d'estudi
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
1 0 1
Elaboració del treball de fi de grau
A1
A4
A5
A6
B2
B4
C1
C2
C3
C6
0 292 292
Atenció personalitzada
4 0 4
Presentació i defensa del treball de fi de grau
A1
A4
A5
A6
B2
C4
C6
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la finalidad, objetivos formativos, metodología, sistema de dirección t evaluación final del TFM a cargo del coordinador de la asignatura.
Selecció/assignació del treball de fi de grau El coordinador del TFM asignará los trabajos teniendo en cuenta los intereses de los estudiantes y el profesorado disponible para asumir las tareas de tutor. La asignación tendrá lugar a partir del mes de noviembre, después de una sesión de coordinación presencial con los estudiantes.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau La coordinación tendrá lugar mediante reuniones y contactos mantenidos entre el coordinador de la asignatura TFM, el tutor y el alumno. El seguimiento se llevará a cabo a través de las siguientes formas:
a) Tutorias
- realización de un mínimo de 4 tutorías entre el tutor del TFM y el estudiante, en las que se llevará a cabo la concreción y acotación del tema del trabajo, así como la orientación, dirección y supervisión de la realización y defensa del trabajo
b) Realización de un informe favorable o desfavorable sobre el TFM
Elaboració del treball de fi de grau Redacción de un trabajo académico, de acuerdo con los criterios formales y estructurales publicados en el moodle de la asignatura. El texto que tendrá que ser original no podrá tener una extensión menor de 50 páginas.
Atenció personalitzada Se realizará mediante tutorías entre el tutor del TFM y el estudiante, en las que se llevará a cabo la concreción y acotación del tema del trabajo, así como la orientación, dirección y supervisión de la realización y defensa del trabajo
Presentació i defensa del treball de fi de grau El TFM se defenderá de forma pública y presencial ante un tribunal organizado por el coordinador académico del máster, o persona en quien delegue.
Sin embargo, con carácter excepcional y previa solicitud formal y motivada firmada por el estudiante y el coordinador académico del máster o persona en quien delegue, los centros pueden autorizar la defensa a distancia de forma virtual, siempre que se produzcan las condiciones técnicas, administrativas y económicas que permitan la viabilidad. En el caso de másters con docencia a distancia, se podrá realizar de forma virtual.
El tribunal estará formado por tres miembros y tres suplentes designados entre el profesorado universitario. No obstante, también podrán formar parte del tribunal expertos externos a la universidad.
El coordinador académico del máster, o persona en quien delegue, designará el
presidente, el vocal y el secretario. Este último debe rellenar el acta y hacerla firmar por
todos los miembros del tribunal

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció
Se realizará mediante tutorías (al menos 4) entre el tutor del TFM y el estudiante, en las que se llevará a cabo la concreción y acotación del tema del trabajo, así como la orientación, dirección y supervisión de la realización y defensa del trabajo

Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau
A1
A4
A5
A6
B2
B4
C1
C2
C3
C6
Evaluación del TFM por el tutor 40%
Presentació i defensa del treball de fi de grau
A1
A4
A5
A6
B2
C4
C6
Evaluación de la defensa del TFM por una comisión de expertos 60%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent