DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) SEMINARIS Codi 15675117
Ensenyament
Dret Ambiental (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Segon Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
PIGRAU SOLÉ, ANTONIO
Adreça electrònica antoni.pigrau@urv.cat
Professors/es
PIGRAU SOLÉ, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar.
 A3 Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics.
 A5 Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el medi ambient.
 B2 Desenvolupar el pensament crític, lògic i creatiu, en especial, en un context d'investigació en dret ambiental.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Aprofundeix aspectes complementaris als cursats en altres assignatures del màster
Debat aspectes de l'actualitat del dret ambiental (legal o jurisprudencial) o de les estratègies de litigació ambiental
 A3 Aprofundeix aspectes complementaris als cursats en altres assignatures del màster
Debat aspectes de l'actualitat del dret ambiental (legal o jurisprudencial) o de les estratègies de litigació ambiental
 A5 Debat aspectes de l'actualitat del dret ambiental (legal o jurisprudencial) o de les estratègies de litigació ambiental
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
 B2 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Tema Subtema
Aquesta assignatura consisteix en un conjunt de seminaris de continguts i extensió variats. Els criteris que se segueixen a l'hora de proposar i programar un seminari sobre un tema concret són principalment dos: per una banda, que el tema sigui actual i complementi àmbits i aspectes poc tractats en altres matèries del Màster, i de l'altra, que tingui d'una perspectiva pràctica de resolució de casos reals L'assignatura de Seminaris és anual.
Tota la informació sobre cada seminari (professorat, calendari, activitats i materials) estarà disponible, amb antelació al dia d'inici, al Campus Virtual (Moodle).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Seminaris
A2
B1
B2
8 36 44
Treballs
A2
A3
A5
B1
C4
0 30 30
Fòrums de debat
A2
A3
A5
B2
0 24 24
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants.
Seminaris Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb els seminaris.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A2
A3
A5
B1
C4
Alguns dels seminaris programats comprendran un treball final que variarà segons el contingut i el professor responsable del mateix: resolució de casos pràctics, comentaris crítics, opinions, etc.
Cada professor avaluarà els treballs.
Cada estudiant haurà de lliurar tres dels treballs proposats. Cada un d'ells tindrà un pes d'un terç en la qualificació final.
80
Fòrums de debat
A2
A3
A5
B2
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes diversos relacionats amb els diferents seminaris. Els estudiants hauran de participar en els diferents fòrums oberts amb el ritme que en cada cas s'estableixi. Elprofessor podrà incloure l'avaluació de la participació en la qualificació final del seminari. 20
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Les fonts d'informació corresponents a cadascún dels seminaris seran facilitades en el moment oportú pel professor responsable del respectiu seminari.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent