DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) METODOLOGIES DE SUPORT PER A ORGANITZACIONS INNOVADORES Codi 15685103
Ensenyament
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PUIG CRUELLS, CARMINA
ALTABA DOLZ, EUGENIA
Adreça electrònica carmina.puig@urv.cat
eugenia.altaba@urv.cat
Professors/es
PUIG CRUELLS, CARMINA
ALTABA DOLZ, EUGENIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Analitzar críticament els paradigmes de comprensió de la intervenció socioeductiva des d'una perspectiva innovadora.
 CE6 Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social.
 CE7 Dissenyar estratègies innovadores per a la creació d'estructures organitzacionals que propiciïn benestar.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Identifica les implicacions ètiques que afecten als processos de la intervenció social i educativa.
 CE6 Demostra habilitats per promoure el treball amb grups i la comprensió del fenomen grupal.
Aplica i comprèn les tècnqiues més innovadores per a la negociació i gestió de conflictes en el treball en equip.
Incorpora en el disseny de la intervenció social i educativa la perspectiva multidisciplinària en el treball en equips en entorns nous i complexos.
Descobreix les oportunitats i els riscos i les amenaces que ofereixen les tecnologies de la comunicació en la innovació de la intervenció social i educativa.
 CE7 Incorpora en el disseny de les estructures organitzacionals tècnqiues de suport col·lectives (intervisió, supervisió, cercles de qualitat...) per a la millora del benestar de l'organització.
Identifica les estratègies innovadores més adequades pels processos de creació d'estrucutres organitzatives que procuren el benestar.
Aplica les metodologies i habilitats necessàries per a l'acompanyament en l'espai de supervisió professional.
Diagnostica situacions de risc de malestar dels professionals de la intervenció social i dels sistemes d'organització de les institucions.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Les organitzacions • Aproximació a les estructures organitzatives complexes
• Anàlisis organitzacional i institucional
• Política institucional i qualitat del servei
Suport a les organitzacions • Metodologies de suport i acompanyament.
• Eines innovadores de participació professional i suport col·lecti: intervisió, supervisió, cercles de qualitat, coahinxvalors.
• Construir espais de reflexió
• L'anàlisi de la pràctica professional: la sistematització.
• La interfaç entre formació i suport professional: el metatreball

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE1
15.5 0 15.5
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE1
CE6
CT3
10 25 35
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
0 30 30
Treballs col·laboratius.
CE1
CE6
CE7
CT3
9 44.5 53.5
Fòrums de debat
CE1
0 5 5
Presentacions / exposicions
CE1
2 8 10
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'organització semipresencial de l'assignatura, continguts, activitats formatives i avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del docent durant les sessions presencials amb suport virtual i lectures recomanades.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Es plantejaran a l'aula estructures organitzatives de l'àmbit de la intervenció social i educativa (reals o similades) i es formularan preguntes concretes i reflexives per analitzar-les d'acord als continguts teòrics i lectures de suport de l'assignatura. Implica la presentació de treballs per part dels estudiants que formen part de l'avaluació.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura de documentació publicada en diferents formats tant la facilitada per les professores com les que el propi estudiant ha de buscar segons el tipus d'activitat plantejada en els supòsits pràctics, fòrums i treballs col·laboratius.
Treballs col·laboratius. Els estudiants en grups de 3 faran una immersió en organitzacions, entitats, institucions en l'àmbit de la intervenció social i educativa i analitzaran les estructures de suport de les que disposen. Així, mateix faran una proposta d'incorporació d'eines innovadores que millorin l'objectiu i el treball dels professionals.
Aquest treball estarà relacionat amb els supòsits pràctics presentats en l'assignatura.
Fòrums de debat Al llarg de l'assignatura es plantejarà dos fòrums de debat en relació als supòsits pràctics i a les lectures de referència.
Presentacions / exposicions Els estudiants presentaran de forma oral en una sessió presencial el treball col·laboratiu realitzat al llarg de l'assignatura.
Atenció personalitzada El seguiment dels aprenentatges de l'estudiant impliquen sessions de tutorització individual i/o en grup de forma presencial o virtual.

Atenció personalitzada
Descripció
El seguiment dels aprenentatges de l'estudiant impliquen sessions de tutorització individual i/o en grup de forma presencial o virtual. Les tutories seran a demanda dels estudiants, si bé cal que al llarg del curs hi hagi almenys 2 tutories amb cada estudiant o grups de treball.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE1
CE6
CT3
A partir dels supòsits pràctics plantejats a l'aula s'avaluen la capacitat dels estudiants de donar resposta a les qüestions plantejades de forma fonamentada i articulada a partir dels coneixements teòrics. Implica la presentació de treballs i la participació a un dels fòrums vinculats a aquesta activitat formativa. 30%
Treballs col·laboratius.
CE1
CE6
CE7
CT3
S'avalua la capacitat crítica i l'aportació innovadora de la immersió feta en una organització, institució o entitat, en relació a la seva estructura organitzativa i els suports dels que disposen els professionals per ser efectius ej la seva intervenció social i educativa. 50%
Fòrums de debat
CE1
S'avalua la participació dels estudiants en els dos fòrums proposats, observant la seva capacitat crítica, reflexiva, propositiva, innovadora i la seva habilitat per proposar nous elements per al debat. 10%
Presentacions / exposicions
CE1
S'avalua la capacitat de síntesi, l'habilitat comunicativa i la capacitat per a respondre a les aportacions del docent i la resta d'estudiants, en la presentació oral del treball col·laboratiu realitzat en grup. 10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent