Aiello, E., &
Joanpere, M. (2014). Social Creation. A New Concept for Social Sciences and
Humanities. International
and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 3(3), 297-313.
Doi: 10.4471/rimcis.2014.41 Aubert, A., Molina, S., Shubert, T., Vidu, A. (2017). Learning and inclusivity via Interactive Groups in early childhood education and care in the Hope school, Spain. Learning, Culture and Social Interaction.13, 90-103. doi: 10.1016/j.lcsi.2017.03.002 Balcazar, E.B. (2003) Investigación acción participativa (iap): Aspectos conceptuales y dificultades de implementación. Fundamentos en Humanidades N. (7/8): 59-77. Acessible des de: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=18400804 Bornmann, L.
(2013), What is societal impact of research and how can it be assessed? a
literature survey. Journal of the American Society for Information Science
and Technology, 64, 2: 217-233. Colmenares, A.M. (2012) Investigación-acción participativa: una metodología integradora del conocimiento y la acción. Voces y silencios: Revista Latinoamericana de Educación, Vol.3, N. 1: 102-115. Accessible des de: https://revistas.uniandes.edu.co/doi/pdf/10.18175/vys3.1.2012.07 De Jong, S.,
Barker, K., Cox, D., Sveinsdottir, T., & Van den Besselaar, P. (2014).
Understanding societal impact through productive interactions: ICT research as
a case. Research Evaluation, 23(2), 89–102. Deusdad, B, i Riccò, I. (2018, in press). The digitalization of long-term care services in Spain: stakeholders’ views. Human Technology. Flecha, R.,
Soler-Gallart, M., & Sordé, T. (2015). Social impact: Europe must fund
social sciences. Nature, 528. Doi: 10.1038/528193d García-Carrión, R., & Díez-Palomar, J. (2015). Learning communities: Pathways for educational success and social transformation through interactive groups in mathematics. European Educational Research Journal, 14(2), 151–166. García-Pérez, A., Mugarra, A. y Villa, A. (2016). Innovación Social Universitaria como marco para la fundamentación, desarrollo y evaluación comunitaria de proyectos de Aprendizaje-Servicio. En M. A. Santos Rego, A. Sotelino y M. Lorenzo (Eds.), Actas VI Congreso Nacional y II Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario (pp. 297-306). Santiago: USC. Garcia, C., Gairal, R., Munté, A., Plaja, T. (2017). Dialogic literary gatherings and out-of-home child care: Creation of new meanings through classic literature. Child & Family Social Work 1(9). doi: 10.1111/cfs.12384 Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M., & Flecha, R. (2006). Metodología comunicativa crítica. Barcelona: Hipatia. Gómez, A., & Munté, A. (2015). Communicative methodology of research and Roma migrant women in Spain: A process of social change. In L. Bryant (Ed.), Critical and Creative Research Methodologies in Social Work. Farnham: Ashgate. Doi: 978-1-4724-2582-9 Holbrook, J.B.,
& Frodeman, R. (2011)., Peer review and the ex ante assessment of societal
impacts. Research Evaluation, 20(3), 239–246. Llopis, A., Villarejo, B., Soler, M., & Álvarez, P. (2016). (Im)Politeness and interactions in Dialogic Literary Gatherings. Journal of Pragmatics, 94, 1-11 Martin, X. (2016). Proyecto con alma. Trabajo por proyectos con servicio a la comunidad. Barcelona: GRAÓ. Molas-Gallart, J., & Tang, P. (2011). Tracing “productive interactions” to identify social impacts: An example from the Social Sciences. Research Evaluation, 20(3), 219–226. Morlà, T. (2015). Comunidades de Aprendizaje, un Sueño que hace más de 35 años que Transforma Realidades. Social and Education History, 4(2), 137–162. Doi: 10.17583/hse.2015.1506 Puig, J. M. (Coord.) (2015). 11 Ideas Clave. ¿Cómo realizar un proyecto de Aprendizaje-Servicio? Barcrelona: GRAÓ. Puig, J. M. (2012). El Aprendizaje-Servicio: bases pedagógicas e ideas clave. En Barcelona, V encuentro para la promoción del Aprendizaje- Servicio. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=NrxfiexOkLA Puigvert, L., Christou, M., & Holford, J. (2012). Critical communicative methodology?: Including vulnerable voices in research through dialogue. Cambridge Journal of Education, 42(4), 513–526. Doi:10.1080/0305764X.2012.733341 Pulido, C., i Ríos, O. (2006). Les comunitats d'aprenentatge: escola i educació social integrades? Educació Social (32). Reale, E.,
Avramov, D., Canhial, K., Donovan, C., Flecha, R., Holm, P., Larkin, C.,
Lepori, B., Mosoni-Fried, J., Oliver, E., Primeri, E., Puigvert, L.,
Scharnhorst, A., Schubert, A., Soler, M., Soòs, S., Sordé, T., Travis, C., Van
Horik, R. (2017). A review of literature on evaluating the scientific, social
and political impact of social sciences and humanities research. Research
Evaluation, rvx025. doi: 10.1093/reseval/rvx025 Tapia,
M. N. (2010). La propuesta pedagógica del “Aprendizaje-Servicio”: una
perspectiva latinoamericana. Tzhoecoen, 5, 23-43. Valero, D., Redondo-Sama, G. & Elboj, C. (2017). Interactive groups for immigrant students: a factor for success in the path of immigrant students. International Journal of Inclusive Education, 1-16. doi: 10.1080/13603116.2017.1408712 Vázquez, S., Liesa, M., Revilla, A.
(Coords.) (2015). El
Aprendizaje-Servicio: diálogo Universidad y Sociedad. Universidad de
Zaragoza Villa, A. (Ed.), Arnau, E., Cabezas, C., Cancino, R., Fernández-Lamarra, N., Greising, C., Guide, E., Jouannet, C., Mora, C. L., Morales, M., Orellana, O., Salazar, C., Sánchez, D., Solís, V., Trujillo, M., Villar, J. y López, A. L. (2013). Un modelo de evaluación de Innovación Social Universitaria Responsable (ISUR). Bilbao: Universidad de Deusto. Villasante, T., Montañés, M., Martí, J. (Coord.) (2002) La investigación social participativa. Construyendo ciutadania/1. Barcelona: El Viejo Topo. Waissbluth, M et
al. (2014). Co-creación para la
Innovación: Un caso en el Sector Público Chileno. Accessible des de: http://www.dii.uchile.cl/~ris/RIS2014/1innovacion.pdf webgrafia
Clarity Testimonials: SoCaTel Cocreation https://vimeo.com/261644939 IMPACT-EV: Evaluating the impact and outcomes of European SSH research. Seventh Framework Programme (2014-2017). https://impact-ev.eu/ SIAMPI (2011). Social Impact Assessment Methods for Research and Funding Instruments Through the Study of Productive Interactions (Final report on social impacts of research). Retrieved from http://www. siampi.edu/ SoCaTel-Everis: https://www.youtube.com/watch?v=B27Vj-y1XR0 Social Impact Observatory Repository (SIOR): http://sior.ub.edu/. TAC
12: https://www.youtube.com/watch?v=wQu6ZE3HunA |