Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| CE1 |
Analitzar críticament els paradigmes de comprensió de la intervenció socioeductiva des d'una perspectiva innovadora. |
| CE2 |
Comprendre l'impacte de la investigació social en l'àmbit de la intervenció socual i educativa com a base per a la innovació social. |
| CE3 |
Dissenyar i aplicar els mètodes i tècniques avançades d'investigació social en l'àmbit de la intervenció social i educativa des d'una perspectiva multidisciplinària. |
| CE4 |
Elaborar estratègies de comunicació i transferència de les conclusions de la investigació a públics especialitzats i no especialitzats de forma clara. |
| CE5 |
Avaluar diferents polítiques socials en contextos de canvi identificant les oportunitats per a la innovació a partir de la interdisciplinarietat. |
| CE6 |
Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social. |
| CE7 |
Dissenyar estratègies innovadores per a la creació d'estructures organitzacionals que propiciïn benestar. |
| CE8 |
Avaluar la intervenció social i educativa en processos de canvi individual, grupal i comunitari, des de la perspectiva de la innovació, la crítica i la reflexió. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Desenvolupar activitats per gestionar la carrera professional. |
| CT6 |
Aplicar conceptes ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Identifica les implicacions ètiques que afecten als processos de la intervenció social i educativa.
Coneix i comprèn els paradigmes i les relacions entre la teoria i la pràctica en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Mostra capacitat per a l'anàlisi de la realitat social a partir de la qual plantejar estratègies d'intervenció innovadores adequades al context.
Relaciona els elements fonamentals de la intervenció social i educativa.
|
| CE2 |
Incorpora processos de la investigació en el disseny de la intervenció social i educativa.
|
| CE3 |
Analitza i utilitza críticament les fonts d'informació i la bibliografia especialitzada en l'àmbit social i educatiu.
|
| CE4 |
Identifica necessitats i noves realitats en contextos globals i internacionals que permeten transferir aprenentatges innovadors cap a àmbits de desenvolupament professional i d'investigació del nostre entorn pròxim.
|
| CE5 |
Identifica i analitza els recursos humans, institucionals, legals, comunitaris existents en un determinat context geogràfic, com també la relació que mantenen entre ells.
Analitza les noves problemàtiques socials des d'un enfocament local i integral de les polítiques socials aportant respostes a les administracions públiques, entitats i moviments socials amb l'objectiu de fer-hi front.
|
| CE6 |
És capaç de dissenyar estratègies i processos d'intervenció innovadores orientats a generar dinàmiques d'acció propositiva, participada per les persones, grups i col·lectius objecte de la intervenció d'acord amb els seus interessos, capatitats i aptituds.
Identifica experiències en què l'expressió artístic i les seves formes d'aplicació constitueixen un instrument innovador de transformació social i educativa en contextos de canvi social.
Demostra habilitats per promoure el treball amb grups i la comprensió del fenomen grupal.
Aplica i comprèn les tècnqiues més innovadores per a la negociació i gestió de conflictes en el treball en equip.
Incorpora en el disseny de la intervenció social i educativa la perspectiva multidisciplinària en el treball en equips en entorns nous i complexos.
Demostra habilitats creatives, ètiques i professionals en el camp d'acció de les pràctiques.
Descobreix les oportunitats i els riscos i les amenaces que ofereixen les tecnologies de la comunicació en la innovació de la intervenció social i educativa.
|
| CE7 |
Identifica les estratègies innovadores més adequades pels processos de creació d'estrucutres organitzatives que procuren el benestar.
Diagnostica situacions de risc de malestar dels professionals de la intervenció social i dels sistemes d'organització de les institucions.
|
| CE8 |
Analitza la naturalesa de les relacions entre els professionals i els usuaris i les potencialitats i dificultats per a la intervenció social.
Analitza de forma crítica i reflexiva les pràctiques d'intervenció de diferents equips multidisciplinaris i identifica noves formes d'actuació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
Genera un document científic pel que fa a estructura i continguts.
|
| CT2 |
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-la en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
|
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l'afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
|
| CT5 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional.
Desenvolupa l’actitud professional.
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenya itineraris professionals específics.
|
| CT6 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses amb la millora de la comunitat.
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement des d'un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Els mecanismes de coordinació i seguiment es faran per una banda des de la coordinació del màster, i per altra a través de les entrevistes i tutories per part del tutor/a acadèmic mitjançant els espais de seminaris/supervisió establerts. |
Estada de pràctiques |
L'alumne realitzarà una estada en un centre de pràctiques de 150 hores, en la qual desenvoluparà les activatats que s'estableixin en el pla individual acordat entre el tutor/a acadèmic, el tutor/a del centre i l'alumne. |
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
Es farà una presentació i defensa oral de la memòria de pràctiques final. Aquesta es realitzarà en una sessió pública. |
Activitats d’auto seguiment |
L'alumne elaborarà una autoavaluació on reflexioni sobre la seva estada i on s'assignatura una nota. |
Memòria |
És l'elaboració d'un treball final on s'exposi: la descripció i valoració de les tasques i treballs desenvolupats durant l'estada, les competències desenvolupades, els problemes trobats amb la proposta de resolució i suggerències de millora. |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Es realitzaran seminaris grupalas i tutories individualitzades per part del tutor/a acadèmic per fer el seguiment de l'estada de pràctiques i elaboració de la memòria. |
10% |
|
Estada de pràctiques |
|
Es realitzaran 150 hores de pràctiques que seran avaluades pel tutor/a acadèmic (tant les hores d'estada com la memòria final) a partir d'un informe que elaborarà el tutor del centre. |
35 |
|
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
|
Es realitzarà un tribunal on l'alumne presentarà la memòria de pràctiques. |
15% |
|
Activitats d’auto seguiment |
|
L'alumne realitzarà un autoinforme on s'avaluarà la seva estada i actuació durant el període de pràctiques. |
5% |
|
Memòria |
|
Avaluació per part del tutor/a acadèmic de la memòria de pràctiques. |
35% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|