DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) ORGANITZACIÓ DEL CENTRE ESCOLAR Codi 11091011
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
Adreça electrònica joseluis.lazaro@urv.cat
Professors/es
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
Web
Descripció general i informació rellevant La matèria permet adquirir un coneixement ampli sobre l'organització i funcionament del centre escolar i de la legislació que el regula. També permet saber quin ha de ser el perfil professional del mestre i les possibilitats de creixement personal i professional.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Modul 1:

-Conceptes fonamentals de l'organització
-Concepte
-Paradigmes i teories
-Organització escolar i participació
-Organització del currículum
Tema 2:

-Administració i legislació escolar.
-Concepte de legislació escolar.
-La LOE.
-La LEC.
-Desplegament normatiu.
Tema 3:

-Planificació i organització del centre escolar
-Instruments de planificació.
-Tipologia i estructura escolar.
-Els òrgans de govern i participació.
-Organització de l'escola rural.
-Organització del curs.
Tema 4:

-Formació, innovació i desenvolupament professional.
-Formació del professorat
-Programes d'innovació.
-Currículum Professional
-Perfil Professional del Mestre

Atenció personalitzada
Descripció
-Els alumnes han d'assistir com a mínim a una sessió de tutoria durant el quadrimestre.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica CANTON MAYO, I., Manual de organización de los centros educativos, Barcelona: Oikos-Tau, 1996
ANTÚNEZ, S i GAIRIN, J, Organización escolar, Barcelona: PPU, 1993
ANTÚNEZ, S i GAIRIN, J , La organización escolar, Barcelona: Ed. GRAÓ, 1996
VERA, J. ,MORA, V. i LAPEÑA A., Dirección i gestión de centros docentes, Barcelona: Ed. GRAÓ, 2006
FERNÁNDEZ, E. i TERREN, E., Repensando la organización escolar, Madrid: Akal, 2008
FULLAM, M. i HARGREAVES, A., ¿Hay algo por lo que merezca la pena seguir luchando en la escuela?, Sevilla: MCEP, 1997

BIBLIOGRAFIA

  • ANTÚNEZ, S. i GAIRIN, J. (1993): Organización Escolar. Barcelona: PPU
  • ANTÚNEZ, S. i GAIRIN, J. (1996): La organización escolar. Barcelona: Ed. Graó
  • VERA, J., MORA, V. I LAPEÑA, A. (2006): Dirección i gestión de centros docentes. Barcelona: Ed. Graó.
  • FERNÁNDEZ, E. i TERRÉN, e. (2008): Repensando la organitzación escolar. Madrid. Ed. Akal.
  • FULLAN, M. i HARGREAVES, A. (1997) ¿Hay algo por lo que merezca la pena luchar en la escuela? Sevilla Publicaciones MCEP

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent