DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura MÈTODES I TÈCNIQUES EN EDUCACIÓ INFANTIL Codi 11111104
Ensenyament
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4 2 Obligatòria Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
FUGUET BUSQUETS, JUAN
Adreça electrònica juan.fuguet@urv.cat
Professors/es
FUGUET BUSQUETS, JUAN
Web
Descripció general i informació rellevant La matèria ens apropa a les dinàmiques i estratègies pròpies de l'aula d'Educació Infantil, així com les diferents metodologies, la seva vessant teòrica i aplicada i les fórmules d'adaptació a les necessitats evolutives dels infants

Objectius
La matèria ens apropa a les dinàmiques i estratègies pròpies de l'aula d'Educació Infantil, així com les diferents metodologies, la seva vessant teòrica i aplicada i les fórmules d'adaptació a les necessitats evolutives dels infants

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL/11111103

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DIDÀCTICA GENERAL I/11111001

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DIDÀCTICA GENERAL II/11111006

Metodologia docent
LA metodologia és la pròpia de classes magistrals, però incorporant exemples de la vida quotidiana d'aula i fent partíceps de l'assignatura a l'alumnat a partir de l'exposició a l'aula de les pràctiques de la matèria

Metodologia avaluació
• L'avaluació de la matèria versarà del contingut dels blocs temàtics del programa. • Al final del quadrimestre caldrà efectuar una prova escrita. • Per aprovar l'assignatura cal superar el contingut teòric i, a més, serà imprescindible haver presentat i defensat els treballs pràctics proposats al principi de curs. • Es valorarà la participació lògica i precisa de les intervencions a classe.

Programa
Tema Subtema

1.- L'Educació Infantil. Concepte i evolució.
2.- Principals sistemes pedagògics i tendències actuals en l'Educació Infantil.
3.- L'Educació Infantil a Espanya. Marc legislatiu.
4.- L'Educació Infantil a Europa. Estudi dels diferents serveis i programes.
5.- Relació família - escola. Criteris d'intervenció educativa.
6.- Planificació i organització de l'etapa 0 a 6 anys. Aportació del Currículum a l'Educació Infantil
7.- Organització dels espais, del temps i dels materials a l'Escola Infantil

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

BIBLIOGRAFIA

 

    AKSARINA, N. M. (1983): L'Educació dels infants fins als 7 anys. Barcelona: Edicions 62.

    ARTIGA i ESPLUGAS, C. (1991): El Material Escolar. Vic: Eumo.

    DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT (1992): Curriculum. Educació Infantil. Barcelona: Generalitat de Catalunya.

    DÍEZ NAVARRO, C. (1998): La oreja verde de la escuela. Madrid: Ed. de la Torre. 2a. Edició.

    FIGUERAS, C. i PUJOL, M. A. (1989): Els racons de treball. Barcelona: Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya.

    FRABBONI, F. (1984): La educación del niño de 0 a 6 años. Madrid: Cincel.

    FRANCH, J. i PÈLACH, J. (1987): Construiu un projecte d'escola. Vic: Eumo.

    HUGUET, T. i ALTRES (1998): Aprendre i Ensenyar a l'Educació Infantil. Barcelona: Graó.

    MOLL FERRÉ, B. (1988): La Escuela Infantil de 0 a 6 años. Madrid: Anaya.

    MONTESSORI, M. (1984): La descoberta de l'infant. Vic: Eumo.

    TAERSCH, Z. (1998): Juegos y actividades preescolares. Barcelona: Ceac.

 

Complementària