Objectius |
Competències |
Réfléchir sur la langue |
A3 A4 A6 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3
|
C1
|
Travailler des questions morphosyntaxiques du point de vue de la linguistique |
A3 A4 A6 A32
|
B7
|
C1
|
Approfondir les connaissances sur l’usage de la langue |
A3 A4 A6 A32 A34 A35
|
B3
|
C1
|
Comparer le code oral et le code écrit |
A4 A6
|
B3
|
C1
|
S’initier dans la lecture de documents techniques |
A3 A4 A32 A34 A35
|
B1 B3 B7
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Introduction: questions linguistiques générales. |
_ |
La sphère du nom |
La détermination
Nom et adjectif
Les pronoms
|
Les mots invariables
|
Prépositions
Adverbes
Situation dans le temps et l’espace
|
Les dispositifs
|
L’interrogation
La négation
L’exclamation
La mise en relief
|
La sphère du verbe
|
Mode, temps et aspect
Les temps verbaux
Les usages des temps verbaux
|
Introduction à la sémantique
|
Quelques notions de base
Les grandes relations lexicales
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Debats |
|
12 |
6 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
14 |
0 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
22 |
44 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
10 |
10 |
Treballs |
|
26 |
19.5 |
45.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- |
Sessió Magistral |
Exposició dels temes previstos al programa de l'assignatura mitjançant l'aprenentatge significatiu.
Es realitzaràn reflexions i anàlisis constructius generats des del precurrículum de l'estudiant. |
Debats |
Realització periòdica de petites sessions de debat (1/4 d'hora aprox.) que prestaràn principalment atenció en l'adequada expressió oral i l'argumentació donada per l'estudiant. |
Presentacions / exposicions |
Sessions de simulació docent dels alumnes que representen l'exposició de determinats temes inclosos al programa. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Elaboració d'activitats fonamentalment escrites que continguin exercicis pràctics com redaccions, correccions, transformació de frases, anàlisi de fragments musicals... |
Pràctiques a través de TIC |
Recerca individual de recursos actuals i propers a la francofonia per treballar i aprofondir en diferents aspectes de l'assignatura. |
Treballs |
Lectures guiades d'una obra representativa de la francofonia per tractar aspectes gramaticals i fonètics.
Setmanalment s'incentivarà la lectura mitjançant petites redaccions de qüestionsd'interés que ofereix el llibre. |
|
Debats |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Seguiment individual de l'estudiant de les diferents accions d'aprenentatge programades a classe. L'atenció es farà tant de manera presencial a l'aula com eines virtuals (Moddle, correu electrònic...). |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Es centrarà principalment en l'ús fonètic i gramatical de les exposicions orals així com dels aspectes argumentatius i estructurals. |
5% del global de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Adequada resolució de les diferents activitats plantejades. |
25% del global de l'assignatura |
Treballs |
Grau d'assimilació i reflexió lingüística generada a partir de les diferents lectures proposades. |
30% del global de l'assignatura |
Proves de Desenvolupament |
Capacitat de plantejament, exposició i anàlisi, amb exemples pràctics, de continguts lingüístics. |
20% del global de l'assignatura |
Proves pràctiques |
Correcta resolució de diferents proves de caràcter escrit relacionades amb els temes gramaticals tractats. |
20% del global de l'assignatura |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Yaguello, Marina, Alice au pays du langage pour comprendre la linguistique, , Paris Éditions du Seuil cop. 1981
Bérard, Évelyne, Grammaire utile du français, , Paris Didier 1991
Picoche, Jacqueline, Précis de lexicologie française l'étude et l'enseignement du vocabulaire, Nouv. éd. rev. et mise à jour, [Paris] Nathan cop. 1992
Leeman, Danille, Grammaire du verbe français: des formes au sens. Modes, aspects, temps auxiliaires., , [Paris] Nathan 1994
Poisson-Quinton, Grammaire expliquée du français, , CLE International 2004
Boulares, Michèle, Grammaire Progressive du français. Niveau Avancé., , CLE International 1997
Baylon, Christian, Grammaire systématique de la langue française, 2e édition revue et corrigée, [Paris] Nathan 1978
Catach, Nina, L'Orthographe française, 3a éd., [Paris] Nathan cop. 1995
Niclas-Salminen, La lexicologie, , [Paris] Armand Colin, Col. Cursus. 1997
Pinchon Jacqueline, Le système verbal du français., , [Paris] Nathan 1994
|
http://fis.ucalgary.ca/repsit/linguistique.htm http://platea.pntic.mec.es/~cvera/ressources/recursosfrances.htm http://users.skynet.be/courstoujours/annexes/liens.htm |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LINGÜÍSTICA (FRANCÈS)/11141035 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONÈTICA (FRANCÈS)/11141029 | LLENGUA ESTRANGERA (FRANCÈS)/11141031 |
|
|