Objectius |
Competències |
Comprendre l'encaix del desenvolupament rural dins dels plantejaments del desenvolupament local
|
A3 A19 A20 A21 A23 A31
|
B1 B5 B6 B17 B20 B35
|
C3
|
Conèixer i explicar l'evolució dels plantejaments de la política agrària de la UE i el paper que hi juga el desenvolupament rural
|
A1 A3 A5 A9 A12 A15 A16 A17 A19 A20 A23 A24 A25 A31
|
B1 B3 B6 B8 B18 B20 B30 B35
|
C3 C4 C5
|
Diferenciar els diversos instruments de planificació del desenvolupament rural existents en el moment actual
|
A3 A5 A12 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A26 A31
|
B1 B6 B8 B18 B20 B28 B35
|
C3 C4
|
Analitzar els continguts d'un pla de desenvolupament rural i criticar el seu plantejament i resultats
|
A1 A3 A8 A9 A10 A11 A16 A19 A20 A21 A23 A24 A25 A26 A27 A30 A31
|
B1 B4 B5 B6 B8 B11 B13 B16 B17 B18 B28 B33 B35
|
C4 C5
|
Valorar els diferents tipus d'emprenedors locals i la seva contribució al desenvolupament de zones rurals
|
A1 A3 A5 A7 A10 A11 A12 A14 A16 A18 A19 A20 A23 A24 A25 A28 A30 A31
|
B3 B6 B7 B8 B11 B17 B18 B20 B26 B30 B33 B35
|
C3 C4 C5
|
Conèixer els pressupòsits bàsics de la filosofia de desenvolupament rural que guien la política de la UE en aquest camp i reflexionar sobre la seva aplicació real
|
A3 A9 A12 A16 A17 A18 A21 A23 A26 A28 A31
|
B1 B5 B6 B8 B18 B19 B26 B35
|
C3 C4
|
Identificar els principals reptes que ha d'abordar l'agent de desenvolupament rural en plantejar l'elaboració i aplicació d'un pla de desenvolupament a escala comarcal
|
A1 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A26 A28 A31
|
B3 B5 B6 B7 B26 B27 B35
|
C3 C4
|
Saber elaborar els objectius i estratègies bàsiques d'un pla de desenvolupament d'un territori específic.
|
A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 A25 A26 A27 A30
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B21 B22 B23 B25 B26 B27 B28 B31 B32 B33 B35
|
C2 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.-DESENVOLUPAMENT EN ZONES RURALS.
TEORIES I CONCEPTES. |
|
2.-EL DESENVOLUPAMENT RURAL COM A
ELEMENT ESSENCIAL DE LA POLÍTICA
AGRÀRIA DE LA UE. |
|
3.-ELS INSTRUMENTS DEL DESENVOLUPAMENT RURAL |
|
4.-LA FILOSOFIA “LEADER” COM A PLANTEJAMENT DE BASE PER AL DESENVOLUPAMENT RURAL A LA UE. |
|
5.-DINÀMIQUES RURALS CLAU PER A LA IMPLEMENTACIÓ DE PROGRAMES DE DESENVOLUPAMENT. |
CONTINGUTS PRÀCTICS |
6.-APLICACIÓ PRÀCTICA: ANÀLISI I ELABORACIÓ D'UN PROGRAMA DE DESENVOLUPAMENT |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
58 |
0 |
58 |
Treballs |
|
10 |
40 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
3 |
6 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
11 |
0 |
11 |
Seminaris |
|
2 |
6 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
12 |
0 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als continguts i metodologies de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura a classe |
Treballs |
Disseny d'objectius, estratègies i propostes d'actuació per a un pla de desenvolupament d'un espai concret, en el context del treball d'un agent de desenvolupament local |
Presentacions / exposicions |
Anàlisi i presentació dels trets principals d'un programa de desenvolupament rural existent, en grup. |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita d'un territori rural per analitzar les polítiques locals de desenvolupament amb entrevistes amb agents de dinamització i emprenedors. |
Seminaris |
Anàlisi de textos i de casos |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Seguiment del treball de curs i dels comentaris sobre el programa de desenvolupament que s'analitzarà per grups i que s'exposarà a classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball en grup i individual sobre objectius, estratègies i accions de desenvolupament rural. Participació en la discussió a classe. |
40% |
Presentacions / exposicions |
Exposició en grup i participació en discussió sobre programes de desenvolupament rural prèviament analitzats |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
Ressenya de la sortida |
5% |
Seminaris |
Ressenya |
5% |
Proves mixtes |
Proves per l'avaluació del contingut teòric de l'assignatura |
40% |
Altres |
Participació i assistència |
5 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
MAPYA, colección estudios, ,
MAPYA, Libro Blanco de la Agricultura y el Desarrollo Rural, , 2003
RODRÍGUEZ, F., Manual de desarrollo local, Trea, 1999
OBSERVATORIO EUROPEO LEADER, LEADER, de una iniciativa a un método. Recull de poblicacions, UE, 2001
PEREZ, B. i CARRILLO, E., Desarrollo local: manual de uso, ESIC-FAMP, 2000
REGIDOR, JESÚS G., El futuro del medio rural en España, Consejo económico y social, 2000
ROCA, J., La política agrícola i rural de la Unió Europea i la seva aplicació a Espanya i a Catalunya, Generalitat de Catalunya, 2005
|
|
Complementària |
, http://www.congresmonrural.com, ,
, http://www.ruralcat.net, ,
, http://www.gencat.net/darp, ,
, http://www.redr.es, ,
, http://europa.eu.int/comm/agriculture/rur, ,
, http://redrural.mapya.es, ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ORDENACIÓ DEL TERRITORI II/12092016 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GEOGRAFIA RURAL/12091105 | ORDENACIÓ DEL TERRITORI I/12092015 | DESENVOLUPAMENT REGIONAL I LOCAL/12092115 | GEOGRAFIA D'EUROPA III. LA UNIÓ EUROPEA/12091203 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|