Objectius |
Competències |
Adquirir coneixements bàsics sobre els instruments bibliogràfics de la matèria |
A11 A17
|
B1 B9
|
|
Conèixer els trets característics dels gèneres literaris |
A12 A13
|
B1 B4
|
|
Connexió dels punts anterios en una selecció d'autors llatins |
A13
|
B1
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. Aspectes generals. Bibliografia. |
1.1. Delimitació i definició de l'objecte.
1.2. Panoràmica dels gèneres literaris. |
2. El drama medieval |
2.1. Característiques generals del teatre medieval.
2.2.La comèdia elegiaca. |
3. Poesia |
3.1. La producció poètica de Ripoll |
4. Introducció a l'Humanisme. |
4.1. Els studia humanitatis i la literatura.
4.2. Petrarca i el petrarquisme. |
5. El diàleg renaixentista. |
5.1. Vives i els inicis del diàleg.
5.2. Cristòfor Despuig. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
50 |
75 |
Treballs |
|
6 |
24 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aspectes generals de l'assignatura i bibliografia bàsica. |
Sessió Magistral |
Continguts del temari i bibliografia específica.
|
Treballs |
Encàrrec d'un assaig i metodologia general per fer un treball científic. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comprovació del nivell assolit per tal de complementar aquells aspectes més deficients. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Aclariment de qüestions particulars. Tutoria de treballs i lectures. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Encàrrec d'una monografia. |
60% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentari de text. |
20% |
Proves pràctiques |
Exercicis escrits. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Revisió d'aquells aspectes que no hagin assolit el nivell mínim en la primera convocatòria. |
Bàsica |
J. de Ghellinck, Littérature latine au Moyen Âge, Georg Olms, Hildesheim 1969
Curtius, E. R., Literatura europea y Edad Media latina, FCE, México 1975
Lida de Malkiel, M. R., La tradición clásica en España, Ariel, Barcelona 1975
J. Kraye, Introducción al Humanismo del Renacimiento, Akal, Madrid 2003
Nauert, Ch. G., Humanism and the Culture of Renaissance Europe, University Press, Cambridge 2006
Rico, F., El sueño del Humanismo. De Petrarca a Erasmo, Alianza, Madrid 1993
Gómez Moreno, A., España y la Italia de los humanistas, Gredos, Madrid 1994
Duran, E.-Solervicens, J., Renaixement a la carta, Eumo, Barcelona 1996
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
QÜESTIONS SOBRE LA LITERATURA CATALANA DELS SEGLES XVI-XVIII/12121103 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL I/12121104 | LITERATURA ESPANYOLA EN ELS SEGLES D`OR/12121120 | LITERATURA CATALANA MEDIEVAL II/12122110 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LITERATURA LLATINA/12121117 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|