Objectius |
Competències |
1. Adquirir els elements bàsics orals i escrits de la llengua francesa. |
A11 A12 A13
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
2. Conèixer la gramàtica bàsica de la llengua francesa. |
A11 A12 A18
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
3. Comprendre enunciats elementals orals i escrits en francès. |
A11 A12 A13 A14 A15
|
B3 B4 B5
|
C1 C2 C5
|
4. Saber aplicar els coneixements adquirits a la comunicació en llengua francesa. |
A11 A12 A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
5. Saber utilitzar aquests coneixements de manera pràctica i amb el màxim de correcció. |
A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
6. Saber crear enunciats orals i escrits mitjançant els coneixements adquirits. |
A11 A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
7. Interessar-se per tot allò que implica la utilització oral i escrita de la llengua francesa. |
A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Suports de comunicació integrant les competències bàsiques per a l'aprenentatge del francès. |
1. 1. Aprenentatge i práctica de frases simples (formes verbals a l'indicatiu i dictics).
1.2. Saber presentar-se. Identificar-se.
1.3. Donar i demanar informació. La interrogació.
1.4. Expressar gustos i opinions.
1.5. Proposar / accceptar / refusar.
1.6. La narració.
1.7. Fer projectes. Les previsions (futur).
1.8. Expressió de l'educació i el desig, aconsellar (condicional).
|
2. Civilització francesa quotidiana per aprendre a viure, estudiar, treballar i viatjar en francès. |
2.1. Viure a França.
2.2. Viure als països francòfrons.
2.3. Estudiar i treballar a França.
2.4. Estudiar i treballar als països francòfons.
2.5. Viatjar per França.
2.6. Viatjar per un país francòfon. |
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context. |
3.1. Els determinants. Estudi especial de l'article partitiu.
3.2. Noms i adjectius. Gènere i nombre.
3.3. Els pronoms. Estudi especial del pronom possessiu.
3.4. El verb. Els auxiliars. Estudi especial del "passé composé.
3.5. Preposicions i adverbis. L'expressió del temps i l'espai.
3.6. Conjuncions.
3.7. De l'oració simple a l'oració composta.
3.8. El lèxic i l'univers.
3.9. Lèxic i vocabulari.
3.10. Els mots i llur context.
3.11. Pronunciació i ortagrafia.
3.12. Les vocals.
3.13. Les consonants.
3.14. El ritme del francès.
3.15. La "liaison". |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
8 |
12 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
22 |
33 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Posar l'alumne en contacte amb la llengua francesa a través de la práctica oral i escrita (a l'aula de classe i amb activitats complemèntaries: autoaprenentatge. |
Presentacions / exposicions |
Després que el professor hagi introduït el tema que s'ha d'estudiar, amb una presentació teòrica de la gramàtica, els alumnes hauran de portar a terme la seva aplicació pràctica, referida essencialment a temes de civilització francesa quotidiana. |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis d'aplicació pràctica a través de seqüències per ordinador.
Treball amb documents autèntics interactius. |
Treballs |
Redaccions, resums de textos, questionaris i comentaris relatius a textos orals i escrits. |
Sessió Magistral |
El professor portarà a terme una presentació de la gramàtica francesa i de la realitat cultural de França i dels països francòfons que tindrà una aplicació pràctica immediata amb altres activitats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Caldrà fer exercicis d'aplicació pràctica (comprensió i expressió) sota la supervisió del professor. |
|
Presentacions / exposicions |
Pràctiques a través de TIC |
Treballs |
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves orals |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'atenció personaltzada es portarà a terme a l'aula i també al despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
L'alumne haurà de saber exposar oralment i per escrit punts relatius als temes vits a classe |
30% |
Pràctiques a través de TIC |
L'alumne haurà de resoldre exercicis i preguntes relatives a documents autèntics interactius |
15% |
Treballs |
Caldrà presentar un treball que demostri que l'alumne té un domini elemental de la llengua francesa, essencialment escrita (en aquest cas). |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Caldrà respondre a preguntes en francès |
10% |
Proves orals |
Conversació, avaluació de la fonètica |
10% |
Proves pràctiques |
Exercicis d'aplicació orals i escrits |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Diccionari francès-català / català-francès, Enciclopèdia Catalana, Barcelona
, Diccionario General español-francés / francés-español, Larousse, Paris
Y. Delatour i altres, Grammaire pratique du français, Hachette, Paris, 2000
M. Grégoire i O. Thiévenaz, Grammaire progressive de la langue française avec 600 exercices, CLE international, Paris, 2003
Anne Monnerie-Goarin i altres, Métro Saint-Michel-Méthode de français, CLE international, Paris, 2006
|
|
Complementària |
Marie-Louise Parizet i altres, Activités pour le cadre européen commun de référence, CLE international, Paris, 2006
Béatrice Tauzin i Anne-Lyse Dubois, Express - Le monde professionnel en français, Hachette, Paris, 2006
, Le français dans le monde, FIPF - CLE international, Paris
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA FRANCESA II/12131106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|