DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura LLENGUA FRANCESA II Codi 12131106
Ensenyament
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Primer
Llengua d'impartició
Francés
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.garcia@urv.cat
immaculada.rius@urv.cat
Professors/es
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Web
Descripció general i informació rellevant Comprendre oralment converses en llengua francesa. Comprendre textos escrits en llengua francesa. Expressar-se per escrit. Expressar-se oralment

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre oralment : converses en llengua francesa A11
B4
C1
Comprendre textos escrits en llengua francesa A11
C1
expressar-se oralment A11
A15
C1
expressar-se per escrit A11
A15
B4
C1

Continguts
Tema Subtema
1- continguts gramaticals 1.1- Narració en passé composé/imparfait (accord du participe passé).
1.2- Estudi dels temps: futur, présent du subjonctif.
1.3- Pronoms personals: directe, indirecte, y, en. Combinació de pronoms.
1.4- Repàs dels articles partitius.
1.5- Frases negatives amb rien, jamais, personne, etc.
2- continguts lexicals i comunicatius 2.1- Lèxic referent a: ciutats, edificis, comerços, restaurants, aliments, etc.
2.2- Expressions per a preguntar i indicar el camí (expressions de lloc).
2.2- Expressions per a la compra i per demanar un menú.
3- Contiguts culturals 3.1- Descripció de la teva ciutat o poble.
3.2- Confecció de receptes culinàries de plats típics.
3.3- Els francesos i el treball (lèxic professional i empresarial).


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
 
Sessió Magistral
20 40 60
Presentacions / exposicions
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
11 22 33
Treballs
5 10 15
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
4 8 12
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
1 1 2
Proves pràctiques
1 1 2
Proves orals
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es faran proves de nivell per comprovar els coneixements reals dels alumnes
Sessió Magistral S'explicaran els diversos punts de la gramàtica francesa
Presentacions / exposicions S'aniran introduint els diferents punts a tractar.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es faran i es resoldran exercicis sobre els punts estudiats
Treballs Els alumnes hauran de fer treballs personals sobre documents autèntics
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicació de les noves tecnologies a la llengua francesa amb cerques per Internet.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Proves objectives de preguntes curtes
Proves pràctiques
Proves orals
Descripció
S'atendran personalment els alumnes durant les hores especificades d'atenció a l'alumnat.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Examen escrit dels coneixements impartits 1,5/10
Presentacions / exposicions Examen escrit dels coneixements impartits 1/10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Examen escrit dels coneixements impartits 1,5/10
Treballs L'alumne haurà de lliurar 2 treballs al llarg dels curs (el primer a la meitat del curs i el segon al final) 2/10
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Exercicis resultants de les pràctiques a través de TIC. 0,5/10
Proves objectives de preguntes curtes Proves de test sobre punts molt concrets de la llengua francesa. 0,5/10
Proves pràctiques Exercicis fets durant les classes. 1,5/10
Proves orals Converses, participació mitjançant l'utilització de la llengua oral. 1,5/10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Capelle, G. & Gidon, N. (2002): Reflets. Méthode de français 1, Madrid, SGEL. 

Diccionari francès-català / català-francès, Barcelona, Enciclopèdia Catalana (2 vols.).

Diccionario General español-francés / français-espagnol,  Paris, Larousse.

Delatour, Y. i altres (2000): Grammaire pratique du français, Paris, Hachette.

Grégoire, M. & Thiévenaz, O. (2003): Grammaire progressive du français avec 600 exercices. Niveau intermédiaire, Paris, CLE International.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana la lectura de textos originals en llegua francesa: diaris, revistes,etc., a més de la consulta a Internet de pàgines escrites en francès.