Objectius |
Competències |
Coneixer les aportacions bàsiques que s'han fet des de la psicologia del treball a la selecció |
A3 A5
|
B11 B12 B13
|
C3
|
Realitzar un procès de selecció en totes les seves fases i parts. |
A3 A5
|
B2 B3 B4 B11
|
C2
|
Coneixer les tecniques més adequades en un procès de selecció. |
A3 A5
|
B2 B3 B11
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Tema I. Esquema bàsic del procés de selecció.
|
Models de selecció de personal.
Fases del procés de selecció de personal.
La selecció per competències.
|
Tema II. Tècniques i instruments util·lizats al procés de selecció de personal. |
Eines de preselecció.
Proves professionals o de coneixements.
Test psicològics de selecció de personal.
Proves en situacions reals o simulades. |
Tema III. L'entrevista de selecció de personal.
|
Característiques i models d'entrevista de selecció.
Funcions de l'entrevista.
Metodologia i organització a l'entrevista.
Insuficiències i problemes que genera l'entrevista.
|
Tema IV. Avaluació de candidats. |
Avaluació de candidats. |
Tema V. Limitacions ètiques i legals del procés de selecció.
|
La responsabilitat del procés de selecció.
Problemes i errors més freqüents. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
4 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
4 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre els coneixements previs de l’alumne sobre la matèria, els seus interessos i motivacions respecte a l’assignatura. Es farà amb preguntes genèriques sobre la matèria o amb un petit qüestionari.
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació.
|
Sessió Magistral |
Es l’exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals (Transparències, ...). |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d’un problema o cas relacionat amb la temàtica de l’assignatura, on l’alumne ha de resoldre la situació amb un procediment prèviament establert. Si be es autònoma te el recolzament del professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en la formulació d’un cas o problema, amb el posterior anàlisi de la situació, la seva resolució i en algunes ocasions un debat.
Normalment es una activitat autònoma en petit grup, on el resultat s’haurà de presentar per escrit al professor.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició per part d’un grup d’alumnes d’un tema relacionat amb el temari de l’assignatura. |
Treballs |
Treballs monogràfics de recerca d’informació sobre un tema concret. També pot ser el disseny i desenvolupament de projectes relacionats amb les tècniques adquirides en l’assignatura. |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
Descripció |
Atendre dubtes i preguntes sobre els treballs, presentacions, i aspectes teórics i practics de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test amb multiple resposta i descomptant els errors. Amb dues preguntes obertes que serviran per completar la nota en casos limits (frontera amb l'aprovat, notable, excel.lent o matricula d'honor). |
Fins a 4 punts sobre un total de 10. |
Proves pràctiques |
Proves pràctiques basades en la recollida de dades i el seu analisi, i també amb el mètode del cas. |
Fins a 6 punts sobre un total de 10. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El programa teòric s'avaluarà mitjançant una prova escrita que tindrà un valor de 4 punts sobre la nota global de l'assignatura (10). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 2 punts. La part pràctica tindrà un valor de 6 punts sobre la nota global de l'assignatura (10).Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 3 punts. Per superar l'asignatura s'exigeix una nota minima a la part de teoria de 2 punts i a la part de pràctiques de 3 punts Les diferents practiques s'ahuran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació sera de No Apte. Aquestes es podran entregar per superar la part pràctica en la convocatoria de Setembre. |
Bàsica |
, , ,
AGUIRRE, S. DEL CERRO, S., El psicólogo en la empresa., Anthopológica, 1999
HAY GROUP, Factbook Recursos Humanos., Aranzadi & Thompson., 2001
FERNÁNDEZ-RIOS, M., Análisis y descripción de puestos de trabajo., Diaz de Santos., 1995
|
DE JUAN, M. COLOM, R. QUIROGA, A. (1996) La práctica de la psicología diferencial en industria y organizaciones. Madrid: Pirámide.
T.E.A. (Ed.) (1990) Test psicológicos en España. Madrid: TEA
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOLOGIA DELS RECURSOS HUMANS/15061010 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DEL TREBALL/15061019 | PSICOLOGIA DE LES ORGANITZACIONS/15061020 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|