Codi |
|
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A5 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors de la mateixa |
A6 |
Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional o regional |
A7 |
Integrar-se en la gestió empresarial |
A8 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
A10 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Analitzar l'evolució de l'economia espanyola |
A5 A6
|
|
|
Utilitzar les tècniques d'economia aplicada |
A3 A7
|
B2
|
|
Analitzar les dades estadístiques més rellevants de l'economia de l'Estat espanyol |
A3 A5
|
|
C2 C3
|
Treballar en equip per redactar informes |
|
B2 B3 B5
|
C1 C5
|
Identificar les característiques d'un territori |
A3 A5
|
|
C2
|
Inserir l'alumne en l'entorn econòmic europeu |
|
|
C1 C3 C4
|
Utilitzar les dades estadístiques per a prendre decisions en el marc de l'empresa i l'administració pública |
A8 A10 A11
|
|
|
Tema |
Subtema |
I PRIMERA PART: ELS FACTORS DEL CREIXEMENT ECONÒMIC |
Tema 1. El creixement econòmic
Tema 2. El mercat de treball
Tema 3. La formació de capital i els recursos tecnològics
|
II SEGONA PART: L'EVOLUCIÓ D'ESPANYA DES DE LA SEGONA MEITAT DELS SEGLE XX |
Tema 4. L’economia espanyola des de la segona meitat del segle XX
Tema 5. Desequilibris territorials i política regional
|
III TERCERA PART: LES ACTIVITATS PRODUCTIVES |
Tema 6. El sector agrari: evolució recent
Tema 7. El procés de transformació de la indústria espanyola
Tema 8. El sector serveis
Tema 9. El comerç exterior
|
IV QUARTA PART: EL MARC INSTITUCIONAL |
Tema 10. El sector públic
Tema 11. El sistema financer espanyol |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
44 |
62 |
106 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Treballs |
|
7 |
12 |
19 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels continguts de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació del material docent, explicació de continguts i desenvolupament del temari. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes. |
Treballs |
Redacció d'un informe sobre un aspecte específic de l'economia d'un àmbit territorial concret. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques que desenvolupin aspectes teòrics |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Atenció individualitzada de l'alumne en relació als problemes derivats de la utilització de fonts estadístiques |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball en equip en el disseny d'informes econòmics territorials |
20% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques |
5% |
Proves de desenvolupament |
Dues proves escrites
|
75% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- 1a convocatòria: L'alumna/e pot triar entre dues opcions: a) l'alumna/e haurà de superar les dues proves escrites (la 1a durant el curs acadèmic i la 2a en la data de convocatòria oficial) i lliurar el treball i pràctiques d'avaluació. La nota mínima per a fer mitjana serà d'un 35% del valor de cadascuna de les proves d'avaluació (proves escrites, treball i pràctiques). b) l'alumna/e haurà de superar un examen amb el 100% de la nota. - 2a convocatòria: l'alumna/e haurà de superar un examen amb el 100% de la nota. |
Bàsica |
|
Garcia
Delgado, José Luis (ed.). Lecciones de
Economía Española. 5ª edició. Madrid: Civitas, 2001.
Guzmán,
J. y Santos, F. J. (coord.). Curso de
estructura económica española. Madrid: Ediciones Pirámide, 2001.
Martín,
Mònica (et al.). Introducció a l’economia aplicada: Fonts i instruments. Tarragona: Servei
Lingüístic (Universitat Rovira i Virgili), 2000.
Martínez,
E. i García, J. M. (eds.). Economía
española. Barcelona: Ariel, 2002.
Parellada,
Martí (ed.). Economia Espanyola i Mundial.
Barcelona: Edicions de la UOC, 1997. |
Complementària |
|
Delgado, María Jesús (et
al.). Introducción a la economía
aplicada: metodología, fuentes estadísticas y casos prácticos. Barcelona:
Ariel, 2002. García Delgado, J.L. (ed.). España, economía: ante el siglo XXI. Madrid: Espasa, 1999. |
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA EUROPEA/16061202 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ECONOMIA MUNDIAL/16061003 | ANÀLISI DE DADES ECONÒMIQUES/16061101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|