DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) MACROECONOMIA I Codi 16061011
Ensenyament
Economia (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Economia
Coordinador/a
QUESADA ARANA, ANTONIO
Adreça electrònica sebastian.cano@urv.cat
Professors/es
CANO BERLANGA, SEBASTIÁN
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Introducció a la teoria macroeconòmica bàsica

Competències
Codi  
A2 Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic
A3 Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica
A4 Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius
A8 Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut
A9 Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia
A10 Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals
A11 Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B8 Sensibilització amb els temes mediambientals.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Transmetre les tècniques i els conceptes bàsics de l'anàlisi macroeconòmica A2
A3
A11
2. Exercitar la capacitat d'anàlisi respecte de problemàtiques lligades al funcionament de les economies A3
B3
3. Conèixer les variables i relacions que descriuen la realitat macroeconòmica A8
A9
4. Determinar l'efecte sobre el funcionament i evolució d'una economia de pertorbacions exògenes A9
A11
5. Analitzar l'impacte de polítiques macroeconòmiques sobre el funcionament i evolució d'una economia A2
A4
B2
6. Entendre com el resultat del funcionament d'una economia depèn de la interacció de les parts que la componen A2
A3
A9
B1
B3
7. Representar i analitzar problemàtiques macroeconòmiques mitjançant el model d'oferta i demanda agregades A2
A10
A11
B2
B3
B8
8. Identificar les diferències en el funcionament d'una economia entre el curt/mitjà terminis i el llarg termini A2
A3
9. Fer palesa la importància de la realització de problemes i exercicis per a entendre els continguts teòrics de l'assignatura B1
B2
B3
B8
10. Fer conscient l'estudiant de la importància d'un estudi continuat de l'assignatura B1
B5
B6
C3

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Variables macroeconòmiques Descripció de les principals magnituds macroeconòmiques
Tema 2. Relacions macroeconòmiques Descripció de relacions (empíriques i teòriques) bàsiques entre les principals magnituds macroeconòmiques
Tema 3. Anàlisi macroeconòmica en el curt i mitjà terminis Desenvolupament del model d’oferta i demanda agregades com a instrument per a la representació i l’anàlisi del funcionament i evolució d’una economia oberta en el curt i mitjà terminis
Tema 4. Incidència de les polítiques macroeconòmiques Anàlisi de les conseqüències sobre el funcionament i evolució d’una economia oberta en el curt i mitjà terminis de l’aplicació de determinades polítiques macroeconòmiques

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
39.5 38.5 78
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 49.5 64.5
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
2 0 2
Proves objectives de tipus test
2 0 2
Proves pràctiques
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels objectius i continguts bàsics de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d’exercicis i problemes a l’aula

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes i qüestions dels estudiants

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament Es realitzaran proves que avaluïn continguts teòrics i pràctics de l'assignatura 1/3
Proves objectives de tipus test Es realitzaran proves que avaluïn continguts teòrics i pràctics de l'assignatura 1/3
Proves pràctiques Resolució d'exercicis pràctics 1/3
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En primera convocatòria hi ha dues opcions: - Avaluació continuada: durant el curs l'alumne realitzarà dues proves parcials. I finalment el dia de la 1a convocatòria realitzarà un darrer examen. Cadascuna de les proves comptarà un 33% de la nota final. Per a fer mitjana ha de treure en cadascuna de les proves un mínim del 35% del seu valor. A més, en l'avaluació es tindrà en compte la participació de l'alumne a classe. - L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació.


Fonts d'informació

Bàsica Stiglitz, Joseph E. i Walsh, Carl E., Macroeconomía., Ariel. 2ª edició., 2004 Barcelona.

Complementària Parkin, Michael., Economía., Pearson. 6ª edició., 2004 Mèxic.

Recomanacions


 
Altres comentaris
• Assistència regular a les sessions teòriques. • Estudi de l’assignatura amb regularitat, disciplina i constància. • Conscienciar-se de la importància de posar a prova els coneixements suposadament adquirits en l’estudi teòric intentant la resolució de les llistes de qüestions, exercicis i problemes publicades com a material docent de l’assignatura.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent