DATOS IDENTIFICATIVOS 2009_10
Asignatura (*) MACROECONOMÍA I Código 16061011
Titulación
Economia (2001)
Ciclo 1er
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
6 4.5 1.5 Troncal Primer Segundo
Lengua de impartición
Castellà
Departamento Economia
Coordinador/a
QUESADA ARANA, ANTONIO
Correo-e sebastian.cano@urv.cat
Profesores/as
CANO BERLANGA, SEBASTIÁN
Web http://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante Introducció a la teoria macroeconòmica bàsica

Competencias
Código  
A2 Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic
A3 Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica
A4 Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius
A8 Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut
A9 Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia
A10 Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals
A11 Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics
B1 Aprender a aprender
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B8 Sensibilització amb els temes mediambientals.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
1. Transmetre les tècniques i els conceptes bàsics de l'anàlisi macroeconòmica A2
A3
A11
2. Exercitar la capacitat d'anàlisi respecte de problemàtiques lligades al funcionament de les economies A3
B3
3. Conèixer les variables i relacions que descriuen la realitat macroeconòmica A8
A9
4. Determinar l'efecte sobre el funcionament i evolució d'una economia de pertorbacions exògenes A9
A11
5. Analitzar l'impacte de polítiques macroeconòmiques sobre el funcionament i evolució d'una economia A2
A4
B2
6. Entendre com el resultat del funcionament d'una economia depèn de la interacció de les parts que la componen A2
A3
A9
B1
B3
7. Representar i analitzar problemàtiques macroeconòmiques mitjançant el model d'oferta i demanda agregades A2
A10
A11
B2
B3
B8
8. Identificar les diferències en el funcionament d'una economia entre el curt/mitjà terminis i el llarg termini A2
A3
9. Fer palesa la importància de la realització de problemes i exercicis per a entendre els continguts teòrics de l'assignatura B1
B2
B3
B8
10. Fer conscient l'estudiant de la importància d'un estudi continuat de l'assignatura B1
B5
B6
C3

Contenidos
tema Subtema
Tema 1. Variables macroeconòmiques Descripció de les principals magnituds macroeconòmiques
Tema 2. Relacions macroeconòmiques Descripció de relacions (empíriques i teòriques) bàsiques entre les principals magnituds macroeconòmiques
Tema 3. Anàlisi macroeconòmica en el curt i mitjà terminis Desenvolupament del model d’oferta i demanda agregades com a instrument per a la representació i l’anàlisi del funcionament i evolució d’una economia oberta en el curt i mitjà terminis
Tema 4. Incidència de les polítiques macroeconòmiques Anàlisi de les conseqüències sobre el funcionament i evolució d’una economia oberta en el curt i mitjà terminis de l’aplicació de determinades polítiques macroeconòmiques

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
0.5 0 0.5
 
Sesión magistral
39.5 38.5 78
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
15 49.5 64.5
 
Atención personalizada
1 0 1
 
Pruebas de desarrollo
2 0 2
Pruebas objetivas de tipo test
2 0 2
Pruebas prácticas
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació dels objectius i continguts bàsics de l’assignatura
Sesión magistral Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Realització d’exercicis i problemes a l’aula

Atención personalizada
 
Sesión magistral
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
Atención personalizada
descripción
Resolució de dubtes i qüestions dels estudiants

Evaluación
  descripción Peso
Pruebas de desarrollo Es realitzaran proves que avaluïn continguts teòrics i pràctics de l'assignatura 1/3
Pruebas objetivas de tipo test Es realitzaran proves que avaluïn continguts teòrics i pràctics de l'assignatura 1/3
Pruebas prácticas Resolució d'exercicis pràctics 1/3
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En primera convocatòria hi ha dues opcions: - Avaluació continuada: durant el curs l'alumne realitzarà dues proves parcials. I finalment el dia de la 1a convocatòria realitzarà un darrer examen. Cadascuna de les proves comptarà un 33% de la nota final. Per a fer mitjana ha de treure en cadascuna de les proves un mínim del 35% del seu valor. A més, en l'avaluació es tindrà en compte la participació de l'alumne a classe. - L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació.


Fuentes de información

Básica Stiglitz, Joseph E. i Walsh, Carl E., Macroeconomía., Ariel. 2ª edició., 2004 Barcelona.

Complementária Parkin, Michael., Economía., Pearson. 6ª edició., 2004 Mèxic.

Recomendaciones


 
Otros comentarios
• Assistència regular a les sessions teòriques. • Estudi de l’assignatura amb regularitat, disciplina i constància. • Conscienciar-se de la importància de posar a prova els coneixements suposadament adquirits en l’estudi teòric intentant la resolució de les llistes de qüestions, exercicis i problemes publicades com a material docent de l’assignatura.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.