Codi |
|
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A5 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors de la mateixa |
A6 |
Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional o regional |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Comprendre les relacions entre variables macroeconòmiques fonamentals |
A3
|
B3
|
|
Entendre els efectes de polítiques macroeconòmiques |
A2 A5 A9
|
B2 B3 B4
|
|
Adonar-se de les interrelacions econòmiques entre diferents països i àrees econòmiques |
A4 A5 A6
|
B3 B4
|
C4
|
Introduir temes de debat i discussió a les classes a partir de lectures |
|
B1 B3 B5 B7
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1 Conceptes fonamentals
1.2 Models econòmics |
2. El model IS-LM |
2.1 El mercat de béns i la corba IS
2.2 El mercat de diner i la corba LM
2.3 Equilibri
2.4 Política fiscal
2.5 Política monetària |
3. El sector exterior |
3.1 Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
3.2 Equilibri en una economia oberta
3.3 Ajustament de la balança de pagaments
3.4 Política monetària i fiscal en una economia oberta |
4. El model OA-DA |
4.1 La demanda agregada
4.2 El mercat de treball i l’oferta agregada
4.3 Equilibri i polítiques fiscal i monetària
4.4 Economia oberta |
5. Inflació, atur i producció |
5.1 La corba de Phillips
5.2 La llei d'Okun
5.3 Producció, diner i inflació |
6. Creixement econòmic |
6.1 Els fets del creixement
6.2 L'estalvi
6.3 El progrés tecnològic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
36 |
45 |
81 |
Debats |
|
4 |
6 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
2 |
18 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu introducció i repàs dels conceptes bàsics
|
Sessió Magistral |
Mitjançant les classes magistrals s'explicarà la teoria que figura al programa de l'assignatura |
Debats |
Es proposaran lectures de temes d’actualitat relacionats amb el programa per debatre a classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Un cop introduïda la teoria, es desenvoluparà aquesta de forma més aplicada |
Treballs |
Es proposarà un treball a realitzar per l'alumne |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Debats |
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
L’alumne hauria d’aprofitar els horaris d’atenció i tutories per resoldre dubtes i fer el seguiment del treball a realitzar |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Es demanarà comentar casos d'estudi |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
Al llarg de l'assignatura es demanarà resoldre problemes i exercicis |
5% |
Treballs |
Elaboració d'un treball per part de l'alumne |
Entre un 15 i un 20% |
Proves de desenvolupament |
Es portaran a terme algunes proves de desenvolupament |
Entre 70 y 75% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz, Macroeconomia, McGraw Hilll, 2004
O. Blanchard, Macroeconomia, Prentice Hall, 2000
|
|
Complementària |
B. Belzunegui, J. Cabrerizo, etc, Macroeconomia, Prentice hall, 2002
|
Articles d’actualitat que es distribuiran durant el curs |
Assignatures que en continuen el temari |
POLÍTICA ECONÒMICA/16062019 | MACROECONOMIA SUPERIOR/16062023 | DINÀMICA MACROECONÒMICA/16062024 | ECONOMIA INTERNACIONAL I INTEGRACIÓ ECONÒMICA/16062233 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|