Codi |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B6 |
Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B8 |
Sensibilització amb els temes mediambientals. |
Objectius |
Competències |
Estudiar el comportament racional dels agents econòmics bàsics, consumidors i empreses.
|
A1 A2 A3 A4 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comprendre el funcionament dels mercats en competència perfecta.
|
A1 A2 A3 A4 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Caracteritzar l’eficiència econòmica i analitzar mecanismes que aconsegueixen resultats econòmicament eficients.
|
A1 A2 A3 A4
|
B1 B2 B3 B6
|
|
Entendre els problemes d’eficiència en presència d’externalitats i béns públics.
|
A1 A2 A3 A4
|
B1 B2 B3 B4 B8
|
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: ELECCIÓ DEL CONSUMIDOR |
1.1 Preferències i corbes d’indiferència
1.2 Funcions d’utilitat
1.3 La restricció pressupostària
1.4 L’ elecció òptima
|
TEMA 2: ANÀLISI DE LA DEMANDA I ESTÀTICA COMPARATIVA
|
2.1 Variacions en la renda. béns normals i inferiors. Corbes d’Engel
2.2 Variacions en els preus. Béns ordinaris i Giffens. Corbes de demanda
2.3 La corba de demanda compensada
2.4 Relació entre demanda marshalliana i demanda hicksiana
2.5 L’equació de Slutsky
2.6 Anàlisi del benestar
|
TEMA 3: APLICACIONS DE LA TEORIA DEL CONSUM |
3.1 Anàlisi renda-oci
3.2 Consum intertemporal
|
TEMA 4: FUNCIONS DE PRODUCCIÓ |
4.1 Funcions de producció
4.2 Variacions d’un factor
4.3 Isoquantes i la relació de substitució tècnica
4.4 Els rendiments a escala
4.5 L’elasticitat de substitució
4.6 Algunes funcions de producció comuns
|
TEMA 5: COSTOS DE PRODUCCIÓ |
5.1 Combinació òptima de factors
5.2 Funcions de costos
5.3 Variació dels preus dels factors productius
5.4 Distinció entre el curt i el llarg termini
|
TEMA 6: MAXIMITZACIÓ DE BENEFICIS I OFERTA D’UNA EMPRESA |
6.1 Maximització de beneficis
6.2 L’oferta d’ una empresa preu-acceptant
6.3 La maximització de beneficis i la demanda de factors
6.4 L’oferta d’ una indústria perfectament competitiva
|
TEMA 7: EQUILIBRI GENERAL I EFICIÈNCIA |
7.1 Equilibri general versus equilibri parcial
7.2 Eficiència en l’intercanvi
7.3 L’equilibri general en una economia d’intercanvi perfectament competitiva
7.4 Equilibri general amb producció
|
TEMA 8: FALLIDES DEL MERCAT. EXTERNALITATS I BÉNS PÚBLICS |
8.1 Externalitats
8.2 Béns públics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
38 |
76 |
114 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
0 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'alumne amb la finalitat d'explicar els objectius, continguts, metodologia i criteris d'avaluació del curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes de forma autònoma per part de l'estudiant. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. L'atenció serà principalment personalitzada i es durà a terme en el despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
El temari de l'assignatura es divideix en 3 blocs. L'alumne haurà de resoldre un conjunt d'exercicis i/o qüestions relacionats en cada bloc. |
60%(20%X3) |
Proves pràctiques |
L'alumne haurà de realitzar un examen final basat en el contingut global de l'assignatura. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada serà necessari obtenir en cada prova un mínim del 35% del valor de la corresponent prova. |
Bàsica |
Varian, H.R., Microeconomía intermedia: un enfoque moderno, 5ª Edició, Antoni Bosch
Nicholson, W, Microeconomía: Principios básicos y aplicaciones, 6ª Edició, McGraw-Hill
|
|
Complementària |
Pindyck, R.S. y D.L. Rubinfeld, Microeconomía, 5ª Edició, Prentice Hall
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA ECONÒMICA DE LA DECISIÓ/16061105 | TEORIA DEL SECTOR PÚBLIC/16062022 | TEORIA DE L`ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL/16062025 | MICROECONOMIA SUPERIOR/16062026 | ECONOMIA DEL MEDIAMBIENT/16062223 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/16061013 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/16061014 | MICROECONOMIA I/16061015 |
|
|