Codi |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer les eines bàsiques d'anàlisi de projectes d'inversió |
A1 A2
|
|
|
Conèixer els cicles financers de l'empresa |
A1 A2
|
|
|
Utilitzar les eines bàsiques per prendre decisions d'inversió i finançament |
A1
|
B2
|
|
Utilitzar la informació dels cicles financers per prendre decisions |
A1
|
B2
|
|
Resoldre problemes relacionats amb la valoració de projectes d'inversió. |
A1
|
B2
|
|
Utilitzar eines informàtiques per a la valoració de projectes d'inversió. |
A1
|
B2
|
C2
|
Resoldre problemes treballant en equip |
A1
|
B2 B5
|
|
Realitzar exposicions orals/escrites de problemes treballats individualment o en equip |
|
B5
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. L'activitat financera de l'empresa |
1.1. La inversió i el finançament empresarial
1.2. L’empresa com a successió de projectes d’inversió i finançament
1.3. La funció financera de l'empresa |
Tema 2. Els cicles finaners a l'empresa |
2.1. Introducció a la dinàmica financera de l'empresa.
2.2. El cicle a curt termini.
2.3. El cicle a llarg termini.
2.4. L'excedent del cicle: el finançament intern. |
Tema 3. Valoració i selecció d'inversions (I) |
3.1. Introducció
3.2. Mètodes estàtics de selecció d’inversions
3.3. Mètodes dinàmics de selecció d’inversions.
3.3.1. El valor del diner en el temps.
3.3.2. El Valor Actual Net (VAN) i la Taxa Interna de Rendibilitat (TIR)
3.3.3. Analogies i diferències entre el VAN i la TIR.
3.3.4.Desavantatges del VAN i la TIR.La inconsistència i altres problemes.
3.4. Modificació de les hipòtesis bàsiques. |
Tema 4. Valoració i selecció d'inversions (II) |
4.1. Introducció al model del Valor Final Net (VFN).
4.2. Projectes d'inversió, finançament i agregats.
4.3. El Valor Final Net (VFN)
4.4. Interrelacions entre VFN, VAN i TIR.
4.5. Payback dinàmic (PBD). |
Tema 5. Introducció del risc a les decisions d'inversió. |
5.1. Introducció
5.2. La sensibilitat com a mesura de risc.
5.3. Les decisions d'inversió en un entorn aleatori.
5.4. L'esperança i variància del VAN.
5.5. L'equivalent cert d'un projecte d'inversió.
|
Tema 6. Models de programació d'inversions |
6.1. Introducció: la selecció d’inversions amb restriccions financeres
6.2. El model de Lorie i Savage i les ampliacions de Weigartner
6.3. El model de Baumol i Quandt
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
50 |
78 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
0 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Debats |
|
0 |
4 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introdueix a l'alumne els objectius globals de l'assignatura i l'estructura de les classes
|
Sessió Magistral |
Es defineixen i aporten els continguts teòrics i pràctics que permetin a l'alumne realitzar una correcte anàlisi i selecció de les inversions
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació pràctica de resolució de problemes per determinar la viabilitat dels projectes d'inversió i la selecció entre diferents alternatives
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització d'eines de programari informàtic, com fulls de càlcul.
Programació de fulles de càlcul per tal de poder automatitzar la resolució de problemes d'inversió
|
Presentacions / exposicions |
Realització d'un treball d'ampliació que s'exposarà posteriorment a classe |
Debats |
Realització de debats utilitzant moodle o a classe. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Disposeu d'hores de consulta per resoldre dubtes del temari, dels exercicis, i de totes les activitats complementàries |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'exercicis o pràctiques a l'aula |
Forma part de l'Avaluació Continuada |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis utilitzant ordinador |
Forma part de l'Avaluació Continuada |
Presentacions / exposicions |
Realització d'un treball d'ampliació, o exercicis complementaris que es presentaran a classe. D'aquesta manera és possible aconseguir punts que es sumaran directament a la nota final d'Avaluació Continuada |
Forma part de l'Avaluació Continuada |
Debats |
Realització de debats sobre temes diversos relacionats amb l'assignatura |
Forma part de l'Avaluació Continuada |
Proves objectives de tipus test |
Examens tipus test parcials |
Forma part de l'Avaluació Continuada |
Proves objectives de tipus test |
Examen final tipus test. (Suposarà el % corresponent de l'Avaluació Continuada per als què la segueixin l'avaluació, i un 100% per aquells que hagin renunciat a ella) |
Forma part de l'Avaluació Continuada
Examen final per als que han renunciat a l'Avaluació Continuada |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es pot optar per realitzar l'avaluació continuada amb les diferents activitats que es presenten en el programa, o, per contra, renunciar a ella i presentar-se únicament a l'examen final. Avaluació continuada (AC): d'un 30% a un 50% de la nota provindrà de les diferents proves d'avaluació continuada (tests, presentacions, debats, exercicis, pràctiques...). La resta de la nota provindrà de l'examen final tipus test. La nota mínima exigida en qualsevol activitat d'avaluació continua és d'un 3.5. Examen final: aquells que hagin renunciat a l'AC, o que no hagin superat aquesta, disposaran d'un examen final que suposarà el 100% de la nota. Es manté la nota d'AC per a la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
BREALEY, R.; MYERS, S.C. (1998): Fundamentos de financiación empresarial.
5ª edición, Madrid, McGraw Hill. KELETY ALCAIDE, A. (1992): Análisis y evaluación de inversiones. 2ª edición, Barcelona, Gestió
2000. MENÉNDEZ, C.; MONTLLOR, J. (1991):
“Planificación financiera y análisis de viabilidad de inversiones por medio de
proyectos agregados: el valor final neto”. Técnica
Contable, núm. 43, octubre, pp. 563-582. SUÁREZ SUÁREZ, A.S. (2003). Decisiones óptimas de inversión y
financiación de la empresa. 20ª edición, Madrid, Pirámide. |
Complementària |
|
FERNÁNDEZ,
A.I.; GARCÍA OLALLA, M. (1992): Las
decisiones financieras de la empresa. Barcelona. Ariel. ROSS,
S.A.; WESERFIELD, R.W.; JAFFE, J.F. (1997): Finanzas
Corporativas. Madrid:McGraw-Hill
Irwin. BLANCO,
F.; FERRANDO, M. (1996): Dirección
financiera de la empresa. Madrid: Pirámide. |
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ FINANCERA: FINANÇAMENT/16042023 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI DE LES OPERACIONS FINANCERES/16041102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
COMPTABILITAT FINANCERA/16041002 | ESTADÍSTICA I/16041008 | ESTADÍSTICA II/16041009 | MATEMÀTIQUES DE LES OPERACIONS FINANCERES/16041101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|