Código |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B1 |
Aprender a aprender |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objetivos |
Competencias |
Resoldre problemes de forma autònoma |
A3 A11
|
B1 B2 B3
|
C2 C5
|
Treballar en equip |
|
B5
|
|
Presentar en públic |
|
B4
|
|
Adquirir els instruments necessaris per a analitzar els problemes de la distribució justa de la renda |
A3 A4 A11
|
B3
|
|
Explicar i analitzar el sistema impositiu |
A1 A2 A3
|
B3
|
|
Aplicar medides de benestar |
A1 A3
|
B2 B3
|
|
tema |
Subtema |
I TEORÍA DEL BIENESTAR |
1. La economía del "laissez faire"
2. La agregación de las preferencias individuales
3. La medición del bienestar
|
II TEORÍA DE LA IMPOSICIÓN |
4. Los ingresos públicos y el impuesto
5. La incidencia impositiva
6. Efectos microeconómicos de la imposición
7. Imposición óptima
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sesión magistral |
|
38 |
28.5 |
66.5 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
30 |
40 |
Presentaciones/exposiciones |
|
6 |
18 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicar el programa de l'assignatura, els criteris d'avaluació, etc. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de la assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució d'exercicis orientats a aplicar els conceptes bàsics de l'assignatura i a profunditzar i ampliar els conceptes bàsics |
Presentaciones/exposiciones |
Presentació d'un tema específic a elegir per part dels estudiants. L'objectiu es obtenir coneixements detallades d'un tema y transmetre-les mitjan una presentació en públic |
|
Sesión magistral |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Presentaciones/exposiciones |
|
descripción |
Atenció individual de l'alumne per resoldre dubtes en relació als continguts de la assignatura i als exercicis i les presentacions |
|
|
descripción |
Peso |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Se han de resoldre exercicis en grup al final de cada tema. A més se han de exposar els exercicis en classe. També es valora la discussió dels exercicis. |
20% |
Presentaciones/exposiciones |
Se ha de presentar un tema en grup de no més de tres estudiants. |
20% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
Un examen final de tots els continguts de l'assignatura y un o dos exámenes parcials (possiblement orals). Per poder aprovar l'assignatura, la nota de cada examen ha de ser un mínim de 3,5.
|
50% |
Otros |
Es valora la participació en classe |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. |
Básica |
Albi, E. et al., Economia Pública Vol. 1 y 2, 2000, Barcelona: Ariel
Rosen, H.S., Manual de Hacienda Pública, 1998, Barcelona: Ariel
|
|
Complementária |
Stiglitz, J.E., Lecciones sobre Economía Pública, 1988, Madrid: Instituto de estudios fiscales
Auerbach, A. y Feldstein, M. (eds.), Handbook of Public Economics, 1985, Amsterdam: North-Holland
Jha, R., Modern Public Economics, 1998, London: Routledge
Laffont, J.-J., Fundamentals of Public Economics, 1996, Cambridge Massachusetts: MIT Press
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
HACIENDA PÚBLICA/16062021 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
MICROECONOMÍA SUPERIOR/16062026 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MICROECONOMÍA I/16061015 | MICROECONOMÍA II/16061016 | ECONOMETRÍA I/16062017 | ECONOMETRÍA II/16062018 |
|
|
Otros comentarios |
Es recomana la participació en l'avaluació continuada. El percentatge de aprovats entre els estudiants que participen en l'avaluació continuada es molt superior que entre els estudiants que no participen en ella. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|