Codi |
|
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
Profunditzar en les relacions entre les principals variables macroeconòmiques |
A2 A3
|
B1
|
|
Comprendre el funcionament dinàmic de les relacions macroeconòmiques,
|
A2
|
B2
|
C3
|
Analitzar el comportament optimitzador dels agents i els seus efectes a nivell macroeconòmic |
A3
|
B2
|
|
Estudiar els components de la demanda agregada i les seves implicacions a nivell econòmic |
A3 A9
|
B1
|
C3
|
Tema |
Subtema |
I. CREIXEMENT ECONÒMIC A LLARG TERMINI |
1. Introducció al creixement econòmic
1.1. La importància del creixement econòmic a llarg termini
1.2. El model de Harrod-Domar
2. El model bàsic de Solow
2.1. Supostos
2.2. Solució del model
2.3. Implicacions i conclusions
3. Noves teories del creixement econòmic
3.1. El model AK
3.2. Creixement i tecnologia: Romer
3.3. Creixement i capital humà: Uzawa-Lucas
3.4. Creixement i sector públic
3.5. Creixement i desenvolupament
3.6. La literatura empírica: convergencia econòmica
|
II. L'ECONOMIA REAL |
4. El consum
4.1. Introducció
4.2. La restricció pressupostària dels consumidors i del sector públic
4.3. El problema del consumidor privat
4.4. La teoria del consum de la renda permanent i del cicle vital
4.5. La teoria del camí aleatori
4.6. El consum i el tipus d’interès real
5. El mercat de treball
5.1. Introducció
5.2. L’oferta de treball
5.3. La demanda de treball
5.4. Equilibri al mercat de treball: atur voluntari
5.5. Desequilibri al mercat de treball: atur involuntari
6. La inversió
6.1. Introducció
6.2. Stock de capital òptim
6.3. La teoria de la inversió de la “q de Tobin”
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
15 |
25 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
37.5 |
67.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
15 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
5 |
22.5 |
27.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Anàlisi i repàs dels coneixements obtinguts en assignatures afins |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts nous referents a l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis pràctics on s'apliquin els conceptes teòrics de la matèria |
|
Descripció |
Per tal d'assolir els coneixements teòrics de l'assignatura, és necessari que l'alumne plantegi els seus dubtes en un entorn més pròxim que no pas la sessió magistral |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Es plantejarà la resolució d'exercicis i casos pràctics on s'apliquin els conceptes de la matèria |
25% |
Proves de Desenvolupament |
En aquestes proves, l'alumne ha de mostrar l'assoliment dels coneixements de la matèria |
75% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
-Avaluació continuada: durant el curs l'alumne entregarà la resolució d'exercicis de la matèria. El dia de la 1a convocatòria realitzarà, de la resta de temari, un examen. Per a fer mitjana ha de treure en cadascuna de les parts un mínim del 35% del seu valor. - L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
Sala-i-Martín, Xavier, Apuntes de crecimiento económico., Antoni Bosch, 2000
Barro, Robert i Sala-i-Martín, Xavier, Economic Growth., McGraw-Hill.,
García de Paso, José Isidoro, Macroeconomía Superior, McGraw Hill, 1999
|
|
Complementària |
|
Barro, Robert; Sala-i- Martín, Xavier. Economic
Growth. McGraw-Hill, 1995. Gomulka, S. The theory of technological change
and economic growth. Routledge, 1990. Tirole, J. La teoría de la
orgnaización industrial. Ariel,
1990. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MACROECONOMIA II/16061012 | MICROECONOMIA II/16061016 |
|
|