DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura MICROECONOMIA SUPERIOR Codi 16062026
Ensenyament
Economia (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Quart Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
OLIVA FURES, MARTIN
Adreça electrònica martin.oliva@urv.cat
Professors/es
OLIVA FURES, MARTIN
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Estudi de models de interacció entre agents que expliquen l'assignació de recursos en una economia.

Competències
Codi  
A1 Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic
A2 Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic
A3 Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica
A4 Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analitzar els sistemes d'assignació de recursos, incorporant informació incorplerta i comportaments estratègics. A1
A2
A3
A4
B2
B3

Continguts
Tema Subtema
I Introducció 1. Models. Agents. Interacció.
II Equilibri general i benestar 1. Economies d’Intercanvi. Equilibri. Eficiència.
2. Els dos teoremes de l’economia del benestar
3. Equilibri amb producció.
4. Equilibri general i economia internacional
5. Temps i incertesa.
6. Cor i equilibri. Economies rèplica.
III Estructures d’informació i jocs no cooperatius 1. Forma Estratègica.Esratègies dominants. Equilibri de Nash.
2. Formal Extensiva.Refinaments de l’equilibri de Nash..
3. Jocs de Negociació
4. Informació incomplerta i Equilibri bayesià.
IV Subhastes i disseny de mecanismes 1. Valor comú i valor privat.
2. Les quatre subhastes bàsiques
3. El model de valoracions privades independents.
4. El teorema d’equivalència d’ingressos.
5. Diseny de mecanismes. El principi de Revelació.
6. Un model de valor comú.
V Economia de la Informació 1. Jocs dinàmics amb informació imperfecta. Equilibri sequencial.
2 Selecció adversa. Senyalització. Cribatge.
3. Qualitat. Garanties.
4. Hazar Moral.Incentius.Principal i Agent. Informació oculta.Acció oculta
5. Negociació bilateral amb informació incomplerta.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
28 56 84
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
22 22 44
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de Desenvolupament
2 0 2
Proves objectives de preguntes curtes
4 12 16
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació general de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició de cadascun dels temes que conformen l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'exercicis i qüestions teòriques a l'aula.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada a dubtes de caràcter general de l'assignatura i de l'avaluació i específics de cada tema.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de Desenvolupament Consisteixen en el desenvolupament de 3 qüestions teòriques o exercicis el dia de la convocatòria. 80
Proves objectives de preguntes curtes Realització, de manera individualitzada, d'exercicis i qüestions teòriques breus que s'entreguen en una data prèviament senyalada. 20
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria és mitjançant examen.


Fonts d'informació

Bàsica

Jehle, G. y P. Reny, 2001. Advanced Microeconomic Theory. 2nd. Ed. Addison Wesley.

Kreps, David. 1994.Curso de Teoría Microeconómica, Mc Graw Hill.

Mas-Colell, Andreu, et al, 1995.  Microeconomic Theory. Oxford.

Complementària

Gardner, R., 1995. Juegos para empresarios y Economistas. Bosch.

Gintis, H., 2000. Game theory evolving. Princeton.

Gravelle, H. y R. Rees, 2006. Microeconomia. Pearson. Prentice Hall.

Laffont, J.J. i D. Martimort, 2002. The theory of incentives. Princeton.

Rasmusen, E., 2001. Games and information, 3ª ed. Blackwell.

Starr, R., 1997. General Equilbrium Theory. Cambridge.

Tirole, J., 1989. Teoría de la Organización Industrial. Ariel.

Varian, H., 1992. Análisis microeconómico, 3ª ed. Barcelona: Antoni Bosch,

Villar, A., 1999. Lecciones de Microeconomia. Bosch.

Wolfstetter, E., 1999. Topics in Microeconomics. Cambridge.

Recomanacions