DATOS IDENTIFICATIVOS 2009_10
Asignatura (*) MICROECONOMÍA SUPERIOR Código 16062026
Titulación
Economia (2001)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
6 3 3 Troncal Cuarto Primero
Lengua de impartición
Català
Departamento Economia
Coordinador/a
QUESADA ARANA, ANTONIO
Correo-e antonio.quesada@urv.cat
Profesores/as
QUESADA ARANA, ANTONIO
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Estudi de models de interacció entre agents que expliquen l'assignació de recursos en una economia.

Competencias
Código  
A1 Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic
A2 Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic
A3 Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica
A4 Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Analitzar els sistemes d'assignació de recursos, incorporant informació incorplerta i comportaments estratègics. A1
A2
A3
A4
B2
B3

Contenidos
tema Subtema
I Introducció 1. Models. Agents. Interacció.
II Equilibri general i benestar 1. Economies d’Intercanvi. Equilibri. Eficiència.
2. Els dos teoremes de l’economia del benestar
3. Equilibri amb producció.
4. Equilibri general i economia internacional
5. Temps i incertesa.
6. Cor i equilibri. Economies rèplica.
III Estructures d’informació i jocs no cooperatius 1. Forma Estratègica.Esratègies dominants. Equilibri de Nash.
2. Formal Extensiva.Refinaments de l’equilibri de Nash..
3. Jocs de Negociació
4. Informació incomplerta i Equilibri bayesià.
IV Subhastes i disseny de mecanismes 1. Valor comú i valor privat.
2. Les quatre subhastes bàsiques
3. El model de valoracions privades independents.
4. El teorema d’equivalència d’ingressos.
5. Diseny de mecanismes. El principi de Revelació.
6. Un model de valor comú.
V Economia de la Informació 1. Jocs dinàmics amb informació imperfecta. Equilibri sequencial.
2 Selecció adversa. Senyalització. Cribatge.
3. Qualitat. Garanties.
4. Hazar Moral.Incentius.Principal i Agent. Informació oculta.Acció oculta
5. Negociació bilateral amb informació incomplerta.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
 
Sesión magistral
28 56 84
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
22 22 44
 
Atención personalizada
2 0 2
 
Pruebas de desarrollo
2 0 2
Pruebas objetivas de preguntas cortas
4 12 16
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació general de l'assignatura
Sesión magistral Exposició de cadascun dels temes que conformen l'assignatura
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Resolució d'exercicis i qüestions teòriques a l'aula.

Atención personalizada
 
Atención personalizada
descripción
Atenció personalitzada a dubtes de caràcter general de l'assignatura i de l'avaluació i específics de cada tema.

Evaluación
  descripción Peso
Pruebas de desarrollo Consisteixen en el desenvolupament de 3 qüestions teòriques o exercicis el dia de la convocatòria. 80
Pruebas objetivas de preguntas cortas Realització, de manera individualitzada, d'exercicis i qüestions teòriques breus que s'entreguen en una data prèviament senyalada. 20
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació en segona convocatòria és mitjançant examen.


Fuentes de información

Básica

Jehle, G. y P. Reny, 2001. Advanced Microeconomic Theory. 2nd. Ed. Addison Wesley.

Kreps, David. 1994.Curso de Teoría Microeconómica, Mc Graw Hill.

Mas-Colell, Andreu, et al, 1995.  Microeconomic Theory. Oxford.

Complementária

Gardner, R., 1995. Juegos para empresarios y Economistas. Bosch.

Gintis, H., 2000. Game theory evolving. Princeton.

Gravelle, H. y R. Rees, 2006. Microeconomia. Pearson. Prentice Hall.

Laffont, J.J. i D. Martimort, 2002. The theory of incentives. Princeton.

Rasmusen, E., 2001. Games and information, 3ª ed. Blackwell.

Starr, R., 1997. General Equilbrium Theory. Cambridge.

Tirole, J., 1989. Teoría de la Organización Industrial. Ariel.

Varian, H., 1992. Análisis microeconómico, 3ª ed. Barcelona: Antoni Bosch,

Villar, A., 1999. Lecciones de Microeconomia. Bosch.

Wolfstetter, E., 1999. Topics in Microeconomics. Cambridge.

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.